Friday, March 18, 2016

KM PP Beli Rumah Jauh Lebih Rendah Berbanding Nilai Pasaran. Rasuah? Sila Jawab G/Eng..

Hari ini terdedah bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, telah membeli rumah dengan harga di bawah harga pasaran dengan orang yang beliau punya urusan rasmi masih bebas walaupun telah disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada 2012.
Dalam perbahasannya di Dewan Rakyat hari ini, Datuk Shabudin Yahaya (BN – Tasek Gelugor) mendakwa Lim Guan Eng (DAP – Bagan) membeli sebuah rumah yang sebelum itu disewanya pada harga yang luar biasa rendah.
Kata Datuk Shabudin, rumah yang terletak di George Town itu bernilai RM2.5 juta pada 2008 dan selepas menjalani proses ubah suai yang menelan belanja yang besar, ianya telah dijual kepada Lim Guan Eng dengan hanya pada harga RM2.8 juta pada tahun lalu. Harga pasaran hartanah sekeliling kawasan tersebut dikatakan mencecah RM 6.5 juta.
Kes ini berbeza dengan kes bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo yang membeli rumah separuh siap dengan harga RM 3.5 juta. Walaupun harga tersebut ditentukan oleh penilai hartanah Rahim & Co., Peguam Negara berhujah ia sangat jauh dari harga pembelian asal RM 6.5 juta.
Sungguhpun mengakui ia sudah merupakan bangunan yang berbeza dan tiada keistimewaan diperolehi oleh Shamsudin Haryoni dari kerajaan negeri Selangor, Peguam Negara tetap mendakwa Khir Toyo.
Mahkamah mendapati Khir bersalah kerana Peguam Negara mendakwa di bawah Akta 165 yang merupakan kesalahan teknikal dan tidak memerlukan berlaku unsur rasuah untuk disabitkan kesalahan.
Manakala kes Lim Guan Eng, beliau dituduh menyewa rumah dengan harga murah dan kemudian membeli rumah tersebut dengan harga di bawah nilai pasaran dari pada Phang.
Pada masa yang sama syarikat yang Phang ada saham besar telah membeli tanah dari kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk pembangunan komersial. Tanah ini sebelumnya telah digazetkan sebagai tanah pembangunan perumahan rakyat termiskin (PPRT).
Lim Guan Eng bukan sahaja telah memberi keistimewaan kepada penjual rumah beliau, malah merampas tanah pembangunan untuk Perumahan Rakyat Termiskin ditukar kepada tanah pembangunan komersial.
Mengapa Khir Toyo didakwa dan Lim Guan Eng tidak? Anda kena tanya Peguam Negara dan SPRM
Komen Weblog Ibnu Hasyim: 
Fakta Kes Lim Guan Eng
1. Harga tanah sebanyak RM270 sq. ft. di tanah utama Pulau Pinang adalah tidak masuk akal dan terlalu murah.
2. Rumah yang telah mengalami proses pengubahsuaian oleh pemilik asal dijual dengan lebihan RM300,000 sahaja berbanding harga asal pada 2008 iaitu RM2.5 juta.
3. Semakan rambang mendapati harga nilaian rumah berkenaan untuk harga jualan adalah senang-senang boleh dapat sekitar RM6.5 juta.
4. Syarikat Phang kemudiannya didakwa membeli tanah yang sepatutnya untuk Projek Perumahan Rakyat Termiskin dan telah ditukar ke status tanah komersial.
Rasuah? Konon nak ikut seperti pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz? Guan Eng, sila jawab segera.. (IH)
ms p
lge
lge1
mis phang

35 comments:

Unknown said...

Mana KUDA TUNGGANGAN TGLGE ni.. jawablah .. kui kui kui..

Anonymous said...

jawab, geng JJlge!

meroyan lagi..

Anonymous said...

Kalau betul rasuah dakwalah Guan Eng tk de sapa yg marah/cover up. Dia buat salah dia tanggung. Penguatkuasa majoriti org melayu.

Bkn mcm walaun2 Hadi, tok guru sesat mrk permainkan Islam dan hukum hudud pun walaun boleh back up. Walaun2 dpt saham free sekongkol dgn ulamak2 hamPAS penjual agama. Memalukan Islam dan org melayu.

Nak berpolitik kotor jgn jual nama Islam. Allah marah.

Anonymous said...

Walaun tolol..

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Bercakap mengenai keadilan masyarakat majmuk, tapi membawa kezaliman. Itulah DAP parti Rasis serasisnya

PAN pula adalah talibarut DAP.

http://www.ismaweb.net/2015/12/lagi-kampung-melayu-di-pulau-pinang-bakal-lenyap/

Lagi kampung Melayu di Pulau Pinang bakal lenyap?

Mana Mat Sabu? Mana Mujahid. Cakap world tapi tak berani menegur rejim DAP di Penang. Orang Melayu dan orang Islam diperlakukan bagai warga Palestine Di Ramallah

GEORGE TOWN, Rabu — Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

“Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

“Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

“Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

Anonymous said...

PKR berani menegur DAP yg zalim dan rasis. Tapi PAN bergembira dan tak berani menegur. Kerana apa? PAN adalah talibarut DAP

http://www.ismaweb.net/2015/11/adun-pkr-persoal-bajet-pulau-pinang-gagal-beri-peruntukan-untuk-kawasan-perkampungan/

ADUN PKR persoal bajet Pulau Pinang gagal beri peruntukan untuk kawasan perkampungan

GEORGE TOWN, Isnin – Anggota Dewan Undangan Negeri daripada PKR Dr Norlela Ariffin hari ini mempersoalkan Bajet 2016 kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang yang tidak memberi peruntukan kepada kawasan perkampungan untuk mewujudkan produk pelancongan baharu.

Dr Norlela (PKR-Penanti) berkata dalam Bajet 2016 yang dibentang Ketua Menteri Lim Guan Eng pada 6 Nov lepas, sebanyak RM31.93 juta diperuntukkan untuk produk pelancongan di kawasan George Town dan bahagian pulau negeri ini.

Beliau turut mempersoalkan sama ada kerajaan Pakatan Harapan yang sebelum ini Pakatan Rakyat benar-benar melaksanakan janji untuk memperjuangkan nasib golongan yang tertindas dan paling memerlukan di negeri ini.

“Jika ya, Bajet 2016 perlu mencerminkan belanjawan yang memperjuangkan nasib golongan yang paling memerlukan dan bajet yang dapat bantu kawasan yang paling memerlukan,” katanya ketika membahaskan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Beliau berkata kerajaan negeri mengiktiraf dan mempromosi industri inap desa sebagai produk pelancongan di negeri ini namun dalam Bajet 2016 langsung tidak memberi peruntukan untuk program inap desa khususnya di kawasan kampung.

“Bajet 2016 ini tidak nampak peruntukan yang jelas untuk pembangunan pelancongan kampung, homestay (inap desa) dan sungai tetapi hanya tertumpu kepada pelancongan di kawasan bandar,” katanya.

Dr Norlela berkata kawasan kampung seperti di Penanti tidak harus diabaikan oleh kerajaan negeri kerana ia juga mempunyai potensi untuk menjana pertumbuhan ekonomi.

Beliau berkata kerajaan negeri harus memberi lebih perhatian kepada pembangunan perkampungan dengan membina lebih banyak infrastruktur seperti jalan, parit dan dewan orang ramai.

Luahan Norlela itu turut mendapat sokongan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) yang memahami masalah dihadapi wakil rakyat PKR itu.

Jahara berkata masalah banjir di Penanti berlaku sejak sekian lama dan masih gagal diatasi kerajaan negeri sehingga kini.- Bernama

Anonymous said...

Mengapa Khlaid Samda, Mat Sabu bersetuju dengan Stalin Penang. Kerana mereka adalah talibarut DAP. DAP pula anti Islam



http://www.ismaweb.net/2014/12/kalimah-allah-lim-guan-eng-tidak-sensitif-terhadap-orang-islam/

Kalimah Allah : Lim Guan Eng tidak sensitif terhadap orang Islam

ALOR SETAR, 17 Dis – Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bahawa orang bukan Islam di negeri itu boleh menggunakan kalimah Allah disifatkan sebagai tidak sensitif terhadap perasaan orang Islam.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir berkata tindakan itu juga menunjukkan Lim tidak ikhlas dan kenyataan itu dibuat atas dasar kepentingan politik.

“Saya terkejut bagaimana Guan Eng boleh mengeluarkan kenyataan seperti itu
kerana ia bercanggah dengan enakmen dan fatwa yang ditetapkan (di peringkat kerajaan pusat).

“Sebagai Ketua Menteri beliau mesti pertahankan undang-undang yang ada di
peringkat kebangsaan dan negeri,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di
Wisma Darul Aman di sini hari ini.

Lim dilaporkan beberapa portal berita pada Jumaat sebagai berkata bahawa bukan Islam di Pulau Pinang boleh menggunakan kalimah Allah.

Menurutnya larangan penggunaan kalimah Allah yang termaktub dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004 tidak terpakai kepada bukan Islam kerana penguatkuasaannya hanya sah kepada orang Islam. – BERNAMA

Anonymous said...

Apa masalahnya kuasa ada ditangan, dakwa aja abis cerita. Ni cerita TuangPresideng mangkuk dgn presideng jamban yg tak mau hudud apa ke hal

Anonymous said...

Mat Sabu dan Mujahid sebak dalam kesedihan dengan nasib ditimpa oleh Stalin Bookit. Kampung2 Penang di rampas dirampas tidak dipedulikan oleh Mujahid dan Mat Sabu. Ini kerana orang kampung miskin, berugama islam dan berketurunan melayu.

Balikkkkkk la PAN tolak TAT

GILIRAN GUAN ENG CARI "KETIAK" APPA???

Wah!!! Habis pulak semua fail - fail dan kertas - kertas jadi mangsa amukan Si Tokong DAPigs ni katanya bila isu skandal pembelian rumah dia menjadi isu hangat dalam Parlimen.

Katanya, Si Tokong DAPigs tu mengamuk nak cari siapa dalang yang mendedahkan isu tersebut sehingga ianya boleh menjadi satu bahan berita yang hangat diperkatakan semalam.

Dan yang lebih membuatkan Si Tokong DAPigs tu meroyan macam orang hilang akal ialah apabila ada bisik - bisik dikalangan rakyat yang nak buat perhimpunan bagi mendesak dia letak jawatan.

Alasan mereka, tindakan tersebut wajar dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu bagi memberi ruang kepada pihak Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menjalankan siasatan.


Bahkan kata mereka, desakan seumpama itu juga yang sedang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu terhadap Perdana Menteri. Jadi, ini peluang untuk Si Tokong DAPigs tu 'Walk The Talk'.


Malah, mereka juga turut mengaitkan beberapa isu hangat yang lain sebagai alasan untuk memberikan tekanan terhadap Si Tokong DAPigs tu agar dia meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri.

Antara lainnya ialah isu yang berkaitan dengan Dana Israel seperti mana yang didakwa oleh Bekas Pegawai Khas Si Tokong DAPigs tu yang berjumlah sebanyak RM 1.2 billion sebelum PRU yang lalu.

Selain itu, Si Tokong DAPigs tu juga masih GAGAL untk menjelaskan mengenai isu penjualan tanah milik Kerajaan Negeri sebanyak 100 peratus kepada syarikat milik Singapura.

Tak lupa juga dengan beberapa isu lain yang turut dikaitkan dengan Si Tokong DAPigs tu berkaitan dengan tanah rakyat serta projek pembinaan perumahan mampu milik di Pulau Pinang.

Semua itu alasan - alasan kukuh yang membuatkan Si Tokong DAPigs tu wajar untuk melepaskan jawatannya sebagai Ketua Menteri. Itu pun kalau Si Tokong DAPigs tu 'Anak Jantan' la. Kalau tidak, baik dia balik ke Gelang Patah, nyorok celah ketiak dia punya 'Appa'!!!

Unknown said...

Takkan perjuang hudud dikatakan sesat bro.. hati2 bro..

Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

Anonymous said...

PAN kena dinboikot. Jika PAN berkuasa, nasib penduduk Pulau Melaka Kelantan pun akan sama dengan kampung melayu selut Penang

Sebab apa ??????????????????????????? DAP adalah maksum di mata PAN. Manakala orang Islam berketurunan melayu adalah sehina2 manusia di mata PAN dan pimpinan mereka. Itu sebab PAN jadi talibarut DAP

Unknown said...

Yg ada cuma ada satu parti yg sanggup buat apa saje demi kesinambungan parti sosialis.. cer teka parti apa..?

a. Sanggup tolak hudud jika parti yg menunggangnya tolak hudud
b. Taat pada pemimpin parti sosialis lebih drpd ulamak parti sendiri
c. Sanggup jadi kuda tunggangan parti sosialis
d. Sanggup mempertahankan atau membetulkan segala kesilapan nyata parti sosialis
e. Masih belum punyai perlembagaan parti..

Cer teka parti yg mana satu? Mungkinkah kesemua jwpnnya??..

Anonymous said...

DAP pula dah la anti Islam, rasis pulak tu. Siapa saja yg lain kaler kulit akan dihina oleh DAP. Contohnya Tony Pua Panggil Peniaga India SAMSENG.


Waaaaa kampung hilang bawah rejim DAP. PAN Okey. Peniaga India dituduh DAP Samseng pun PAN Okey

http://semuthitam80.blogspot.my/search?q=puaka+india

TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!!

Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

(Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

mohd shahran said...

blok ke3 PASIK

Ibnu Hasyim said...

Nampaknya bab harta dan duit ni, DAP sama dengan UMNO jika terbongkar lagi. Guan Eng sama dengan Khir Toyo. Azmin MB S'ngor lebih baik dari KM PP kini.

Terbaik sekali MB Kelantan sekarang dan sebelumnya. Tahniah PAS!

P.Pg, siap-siaplah, cari KM baru, kalau perlu, rakyat PP, buat demontrasi tuntut KMletak jawatan segera!

Jom, sama-sama!

Anonymous said...

Kah kah kah ........ Apa ? tuan galu walakontol almaksumi LGE pun ada songlap duit rakyat ! ish ish ish tak patut ! tak patut ! Apa pun dosa si envagelist ni boleh ditebus dan diampunkan ........ asalkan puak2 PAN walakontol juga ada kasi masyuuuuuk ! Semuanya ditongeng halal dan rebes !

Anonymous said...

Setuju abang hasyim. Halau orang kampung Penang tapi pada masa yg sama tiru khir toyo. Itulah DAP yg amat suci bagi PAN.

Anonymous said...

Nak bertanya kat walaun2 tolol Hadi..

Pas bela parti sosialis Ikatan dpt pahala atau bala?

Pas permainkan Islam dan ketepikan hudud Allah dpt masuk syurga atau neraka Pas? Walaun2 yg bersekongkol dgn ulamak hamPAS dpt apa ye? kui kui kui

Anonymous said...

Jawapannya parti Ikatan.

PAS + IKATAN = PASIK

HA HA HA HA!!

Anonymous said...

Iyo lah pak IH. Asalkan bukan mcm parti hamPAS menjual agama dan menipu ahli2 utk kepentibgan diri.

Dakwalah Guan Eng mcm Khir toyo kena..apa tunggu lagi.

HA HA HA HA!!

Anonymous said...

Umno jual habis tanah org melayu kat cina masa Gerakan perintah. Kat Penang mana ada kg Melayu lagi. Semua dah kena halau dari zaman Gerakan lg..

Anonymous said...

Alooooooooooo sapa halau? Sapa bagi kelulusan ? Apasal tak bagi low cost rumah.

Hehhhhhh Aku tau la Maulana Stalin Bukit tu susah hati, tapi yg aku pelik Talibarut PANda dia yg meroyan.

Yg suci bagi PAN hanya DAP, kalau kamu berugama Islam dan mak bapak kamu orang melayu, kamu akan di pandang hina oleh PANdosta

Anonymous said...

TOKONG KATA, INI PAS MANYAK JAHAT WOO!!!

Aiyak!!! Betui ka Tokong itu PAS manyak jahat? Apa jahat itu PAS sudah buat? Itu PAS ada bunuh olang ka? Atau PAS ada halang DAPigs mau jual arak dikawasan Majoriti Islam di Selangor?

Rasanya, semua orang pun masih ingat tindakan DAPigs yang membantah cadangan Bekas Exco PAS (Hassan Ali) agar melarang penjualan arak dikawasan majoriti penduduk Melayu sebelum ini.

Tapi, dek kerana sebelum ni PAS masih lagi dikerumuni Pengkhianat Parasit Penjilat Tegar DAP contohnya seperti Si Khalid Samad. Maka talibarut melemparkan fitnah kilotan menyebakan Datuk Dr. Hassan Ali dipecat.

Mungkin itulah kejahatan yang telah dilakukan oleh Pengkhianat PANda seperti yang dimaksudkan oleh Si Tokong DAPigs tu.

Maka kalau orang PAN nak jumpa, kao tanya BEER Oktoberfest manaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Mungkin orang Islam dipandang serong oleh PAN sebab tak Ber-Oktoberfeast

Anonymous said...

Altantuya sapo bunuh. Derma rm2.6b sapo terima.2mdb sapo songlap. Ekonomi n ringgit jatuh barang mahal Gst semua kena. Negara menuju gagal. Sapo buat? Dap ker umno?? Hihi

Anonymous said...

Dakwa najis dulu....jk najis tk mampu nk dakwa yg lain tuu lupakan jee laa.

Anonymous said...

Hoi bahlol yg 1mdb jual tanah TRX kat komunis tanah besar cuba,ngapa senyap,mkn dedak Umno ko pas la ni!

Anonymous said...

PASIK,hi hi hi!

Anonymous said...

PAS parti lebai penipu sejak tanpa Nik Aziz.Dah jadi Pasik,ITU hudud apa cerita,korner baring ke lebai!!!

Anonymous said...

Pay per view German,apa cerita lebai!!

Anonymous said...

Memang ngam bro nama PASIK.terbaek!!

Anonymous said...

Judi genting sapo lulus. Sport toto. Nombor ekor. Lumba kuda. Sapo lulus. Kilang arak shah alam n sunway. Sapo lulus. Pemimpin parti islam umno kan?? Takkan dap. Takpernah dap perintah msia kan. Ke ako dah lupo?? Hihihi

Anonymous said...

Mungkin orang Islam dipandang serong oleh PAN sebab tak Ber-Oktoberfeast

Berok ini mungkin baco utusan meloya jer. Pagi mesti utusan meloya. Hihi

Anonymous said...

Pi check pemimpim umno bn penang. Zainal. Reezal merican keling. Musa fadzir. Depa ni ada berapo rumah? Mgkn 5 atau 10 kot. Depa ni jin jembalang tanah. Beli tanah murah. Jual berkali ganda. Hihihi

Anonymous said...

Pi check pemimpim umno bn penang. Zainal. Reezal merican keling. Musa fadzir. Depa ni ada berapo rumah? Mgkn 5 atau 10 kot. Depa ni jin jembalang tanah. Beli tanah murah. Jual berkali ganda. Hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails