Wednesday, March 16, 2016

Kit Siang Pula Mahu Kerjasama Dengan BN/Najib, Politik Tak Malu Caca Merba?

Ahmad Amzad Hashim

Pakatan Harapan yang didalangi DAP kini dilihat mengamalkan politik caca merba semata-mata untuk mencapai matlamatnya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14, kata Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas strategi mutakhir penasihat DAP, Lim Kit Siang yang mahu bekerjasama dengan semua pihak termasuk Barisan Nasional (BN) dan Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Ini yang tiba-tiba Kit Siang nak kerjasama dengan BN, nak berbaik dengan Najib pun ada, dalam masa yang sama nak berbaik dengan Tun Mahathir, Muhyidin. Siap angkat jadi jurucakap, jadi ketua.
“Macam dah terlalu kelam kabut politik gila nak berkuasa,”katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Tambahnya, adalah sangat memalukan jika kuasa politik yang sepatutnya menjadi milik Melayu-Islam bakal berpindah ke pihak lain.
“Orang-orang Melayu dan Islam adalah faktor penentu politik negara dengan kerangka perlembagaan dan realiti nisbah populasi yang ada di Malaysia.
“Sangat memalukan dan tidak akan stabil jika diserahkan kepada orang lain seperti yang cuba digambarkan dengan cara PH yang kelihatan bertuankan DAP.
“Kunci keamanan dan kesejahteraan negara adalah politik yang stabil dengan Islam didaulatkan seperti kedudukannya dalam perlembagaan negara,”katanya.
Ahmad Amzad berkata PAS berhak mengadakan blok pembangkang yang ketiga kerana PH bukan satu-satu blok yang mewakili pembangkang.
“Saya pun teringin sangat nak tengok setakat mana prestasi parti Rafizi Ramli (PKR) dan parti Lim Kit Siang (DAP) tanpa PAS.
“Sebab orang-orang mereka ni galak sangat duk mengata konon PAS sudah lemah lah, akan tewas besar lah.
“Selama ini, DAP perlekehkan PAS, tiba-tiba Sivakumar, DAP Perak kata blok ke tiga yang dipimpin PAS, parti Islam dan orang Melayu terbesar yang menentang UMNO akan melemahkan Pakatan Harapan pula,”katanya.
Tambahnya lagi, DAP merupakan satu-satu parti yang mempunyai kuasa dominan dalam menentukan hala tuju PH.
“Apa kata Kit Siang, (dan) Lim Guan Eng tiada yang akan berani bantah.
“Kalau bantah, orang seperti Saari Sungip dari PAN akan sanggah,”katanya lagi.

Itulah politik tak malu, caca merba. (IH)

23 comments:

Anonymous said...

Salam semua.

Saya dah tak percaya cakap pemimpin PAS. Di depan saya Dr Zuhdi sendiri putarbelitkan Hadis dalam muktamar YADIM.

Cakap Lim KIt Siang gadai prinsip serupa macam cakap TG Nik Aziz ambil rasuah!!!

DAh terang-terang PAS bersekongkol dengan UMNO, nak fitnah orang lain???

Jangan jadi fasiq la.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Itu kata geng JJlge. Jilat Juboq lge. ha ha ha

Anonymous said...

Kit Siang berpolitik tk bawak nama Islam utk diperdagangkan mcm Hadi dan kuncu2nya.

Politik Kit Siang berdasarkn good governance. Politik Hadi dan Pas jual nama Islam tp menyokong pemerintah yg rasuah, menindas rakyat dan byk skandal Najib yg menjahanamkan negara.

Anonymous said...

Kau ni IH dgn pemimpin2 PAS bodoh ke atau pura2 bodoh utk megenakan PH terutama DAP? Aku yg tak sekolah tinggi ni pun faham apa maksud LKS. Apa yg LKS maksudkan adalah beliau akan berkerjasama walau dgn Najib sekalipun jika demi kebaikan rakyat Malaysia. Maknyanya WAJIB bekerjasama dgn Najib klau YANG AMAT BANGSAT (YAB) Najib ni tak perperangai BANGSAT dan memerintah demi kebajikan rakyat. Padanlah tu IH cuma boleh harapkan PORN@SEX dan pemimpin PAS boleh harap serban besar aja. Aku bukan anti berserban tapi apa guna klau serban sebesar pongkis tapi otak kecil dan hati sebusuk bangkai.

Anonymous said...

Walaun2 Hadi ni sama mcm tok ketua mrk. Bila dah mati akal nak berhujah mulalah melabel org dgn panggilan2, fitnah serta memaki hamun pihak yg tk setuju cara mrk mempermainkan Islam utk
kepentingan diri.

Akhlak tok ketua parti Islam Pas tk mencerminkan ajaran Islam yg sebenar apalagi walaun2 dia.

BUBAR PAS, ISLAM PASTI SELAMAT.



Anonymous said...

Cina, adalah punca org melayu bergaduh sesama sendiri. Saya harap ibnu Hashim tumpu kepada taktik org cina sejak puluhan tahun memperbodohkan org melayu supaya bergaduh, mca cucuk umno jgn berbaik dgn pas, Dap pulak sebelum ini cucuk dan perbodoh Pas agar tidak berbaik dgn umno. Bila kita org melayu bergaduh, cina yg untung,,depa bagi umno menang supaya senang depa merasuah pimpinan umno bertanding pimpinan pas. Jadi mcm2 umno korbankan sejak 50 tahun lebih hak keistimewaan org melayu kod cina kerana terhutang budi menang dgn undi cina. Pas sblm inipun jika nak menang kena buang hudud dan terima LGBT, PLURALISM dan mcm2 lagi agenda Dap. Jadi, bila ada bunga2 perpaduan di antara pas dan umno,, org cina tak senang duduk dan kepanasan krn 163/222 kerusi parlimen adalah majoriti melayu. Bayangkan jika pad umno bersatu, apa akan jadi pada Dap dan org cina? Sebab itu, bimbang perpaduan ini berlaku,lim kit Siang sanggup jilat ludah sendiri dan sanggup bekerjasama dgn umno dan datuk Seri Najib pulak, sedangkan Dap menuduh pas dan nak join umno la dan mcm2 tuduhan lagi seperti ug. Tujuan Dap mencanang perkara tersebut agar pas takut dituduh nak bekerjasama dgn umno yg zalim tu. PEDULIKAN apa yg org nak kata, PAS teruskan usaha murni agar org melayu dapat bersatu dan memerintah malaysia. Semua org akan mendapat rahmat daripada perpaduan org melayu,, sebaliknya dalam keadaan sekarang, cina yg mendapat keuntungan maksimum berbanding bangsa lain.

Anonymous said...

Melayu bersatu utk apa? Supaya senang pemimpin2 atasan melayu merompak harta negara, mencuri duit rakyat, menindas dan membodohkan rakyat atas nama agama dan bangsa.

Lps tu salahkan Cina. Takut kpd Cina lebih dari takutkan Allah. Ini bkn ajaran Islam.

Pas jual agama.
Umno jual bangsa.
Melayu yg taksub mmg bodoh.

Anonymous said...

Bodoh punya melayu,, yg tak baik semua org melayu, cina Dap larang azan fan halang buat masjid pun baik.

Anonymous said...

Sape yg jaga masjid? Org Cina ke org Islam? Yg takut nak azan apa pasal?

Melayu assobiyah taksub mmg bodoh pastu salahkn Cina.

Anonymous said...

hahhah gambar tu hadi jilat jubo najib hahahhha, bodoh sgt walaun penjual agama le ni rhupernya, guna gambar jijik gtu, kalau org buat harem, depa buat halal,,,,tapi koi kata haremjadah jer

Anonymous said...

Salam semua,

Yang best pasal geng PAS sekarang ialah melabel. JJLGE, jilat juboq LGE. Tulah, dah tak boleh lawan hujah hina-hina orang. Kafir Quraisyh pun sama, tuduh Rasulullah macam-macam, orang gila lah, ahli sihirlah. Walhal Rasulullah berlawan dengan hujah!!!

Sekarang saya cabar, sesiapa ahli PAS yang pergi Muktamar YADIM tempoh hari beritahu saya, betul tak Dr Zuhdi cakap pasal hadis orang Mukmin tidak akan dipatuk ular 2 kali??? DIa kata hadis tu untuk orang kafir, untuk orang Islam tak apa.

Janganlah ikut peangai kafir Quraisyh pula. Tak ada kafir harbi lain ke nak ikut???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Lagi 1 jangan nak percikkan api perkauman di sini. Apa Cina tu DAP je ke, MCA bukan Cina???

DAP tu parti multiracial sama macam PKR dan Gerakan!!!

Yang bersekongkol kebas duit RM 2.6 billion, JLho tu Cina DAP ke??? Vincent Tan tu DAP ke???

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kau pulak jilat jubur Haji Hadi , masuk.syurga tu dgn terjilat jubur Haji Hadi
Berpada pada nak mengata orang kan aku mulakan walaun.walaun jilat jubur Haji Hadi termasuk Mursyid Am Harun.Din dan majlis syura ulamamamak PAS habis licin di jilat walaun walaun, sedap kena jilat sampai tak boleh nak berkata kata nak menegur walaun walaunn semua
Kihkihkih

March 16, 2016 at 5:29 PM

Anonymous said...

Dah bentuk blok pembangkang ke 3,keluarla dari selangor.nak tggu apa lagi.hari tu mengila nak hudus,rupayer nak bawak garlimen bukan hudud,hanya akta 355.kamu jangan jual agama untuk politik.islam itu agama dan amalan hidup yg benar.pas itu parti politik dan bukan agama.

Anonymous said...

Cuba lihat dan amat amati.... Ceramah pas siapa yg dtg....berapa org yg dgr.... Pas dh tk ada penyokong...penyokong dh lari....pas dh mcm umno.... Ckp tk serupa bikin.... Malu laa kata pemimpin islam kena ikhlas amanah jujur.... Kna berpandukan akhirat.... Sbb ada dosa pahala....soo pemimpin pas ckp mcm tk ada dosa...semuanya pahala.... Bt fitnah pon dpt pahala kee ust pas.....?

An Anonymous said...

LKS tentang hudud pun bg PAN good governance jgk ke.. agama mu agama mu agamaku agamaku

An Anonymous said...

Saya dah tak percaya cakap pemimpin PAS. Di depan saya Dr Zuhdi sendiri putarbelitkan Hadis dalam muktamar YADIM. - Di depan semua MAT SABU KATA SANGGUP TOLAK HUDUD KALAU PARTI KOMPONEN TOLAK HUDUD..

Cakap Lim KIt Siang gadai prinsip serupa macam cakap TG Nik Aziz ambil rasuah!!! - KALAU NIK AZIZ PUN NAK DISAMAKAN DGN LKS MAKNANYA BETAPA HAPRAKNYA...TAPI BAGI PAN,LKS DAN NIK AZIZ DUA2 TOK GURU..

DAh terang-terang PAS bersekongkol dengan UMNO, nak fitnah orang lain??? - DAH TERANG2 PAN BERSEKONGKOL DGN DAP, NAK FITNAH TGHH??

Jangan jadi fasiq la.- JANGAN JADI MUNAFIK LA..

An Anonymous said...

So PAS nk kerjasama dgn UMNO hanya atas dasar islam.. tak salah kan.. baguslah kalau dah paham.. aku bkn anti warna oren wpun sama dgn pakaian sami buddha..

An Anonymous said...

Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap2 lagi.. ini berkemungkinan besar kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikuti al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu tak membantah kerana dia dah mengaku tidak berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu senantiasa taat kpd TOK2 GURU LGE dan LKS dan dlm masa yg sama; cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Octoberfest..

Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan bila2 masa shj oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP sebelum proses seterusnya iaitu kelulusan oleh Pendaftar Pertubuhan..

Simpati dariku buatmu PAN!

Sekian adanya..

An Anonymous said...

Kalau Pas takutkan cina macam PAN tu baru lah betul tuduhan kau tuh..

An Anonymous said...

Sekarang aku nak cabar ada sesiapa boleh nafikan yg MaT saBU kata beliau tidak berjiwa islam.. siap dgn bukti lagi tuh..

An Anonymous said...

Kenapa x suruh PKr je keluar Sgor sbb dia yg terlebih dulu bentuk kan PH..

An Anonymous said...

Uhuk2 .. kau salah eja kut.. PAN ler bukan PAS.. kalau x caye gi tgk blog Omakkau...!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails