Friday, March 18, 2016

Laporan Polis: Rasuah Beli Rumah G/Eng. Sokong Parti Cinta M'sia. -IH

huanSatu laporan polis dibuat berkaitan dengan dakwaan rasuah di sebalik pembelian sebuah rumah banglo di Jalan Pinhorn oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Laporan itu dibuat oleh Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan di Balai Polis Perai.
Dalam laporan itu, Huan menggesa siasatan dilakukan terhadap Guan Eng berhubung dakwaan pembelian rumah banglo pada harga jauh lebih rendah daripada pasaran semasa.
Beliau mempertikaikan tindakan Guan Eng yang didakwa membeli rumah dengan keluasan lebih 10,000 kaki persegi di Jalan Pinhorn, Georgetown itu dengan harga RM2.8 juta tahun lalu sedangkan harga pasaran semasa rumah berkenaan ialah RM6 juta.
Huan juga meminta agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat bagaimana Guan Eng boleh memberi kelulusan kepada penjualan lot tanah di Taman Manggis Fasa 2, Georgetown bagi tujuan pembinaan hospital swasta dan hotel kepada Ms Phang (pemilik rumah banglo yang dibeli oleh Guan Eng) sedangkan tanah itu sudah diperuntukkan untuk pembinaan perumahan rakyat termiskin kerajaan sebelum ini.
SPRM juga katanya perlu melakukan siasatan terhadap tiga syarikat yang didakwa membeli tanah di Taman Manggis dengan harga di bawah pasaran serta menjual rumah berkenaan kepada Lim di bawah harga pasaran semasa.
“Saya sedih dengan nasib orang Pulau Pinang yang tidak mempunyai rumah, sedangkan tanah yang diperuntukkan diberikan kepada pembinaan hotel mewah dan hospital swasta.
“Saya anak jati Pulau Pinang dan mahu Lim memberi penjelasan berhubung perkara ini sekiranya mendakwa dia juara rakyat,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Perai semalam.
shahbudin
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sokong Parti Cinta Malaysia, dalam hal ini.. 

Nampaknya bab harta dan duit ni, DAP sama dengan UMNO jika terbongkar lagi. Guan Eng sama dengan Khir Toyo.

Azmin MB Selangor lebih baik dari KM PP kini. Terbaik sekali MB Kelantan sekarang dan sebelumnya. Tahniah PAS!

P.Pg, siap-siaplah, cari KM baru, kalau perlu, rakyat PP, buat demontrasi tuntut KM letak jawatan segera!

23 comments:

Anonymous said...

Hobi PAN Imayam adalah suka menghina orang berugama Islam dan berketurunan melayu. Itu sebab Mat Sabu kata Melayu BODO.

Simple je babe, Parti PAN ni hobinya menghina saudar Islam kerana yg suci di mata mereka hanyalah DAP Pujaan Jantung PAN


Talibarutlah katakan. Itu sebab DAP menghapuskan kampung2 melayu di Penang, PAN Senyap.

Nahhhhh Kao PAN Talibaroot

DAPigs AMAL SISTEM KRONISME DAN KAPITALIS YAHUDI!!!

Yahudi dan Israel Takde Bezanya!!! Itu perkara yang jelas boleh kita gambarkan mengenai puak - puak DAPigs Yahudi ni. Dah la diorang terima Dana sebanyak RM 1.2 billion dari Israel.

Sekarang, perangai Haramjadah puak - puak DAPigs tu pun dah semakin mirip dengan perangai puak - puak Rejim Zionist yang suka menindas rakyat melalui sistem yang diamalkan.

Perkara ini bukan sahaja dipertikaikan oleh pihak yang menyokong Barisan Nasional. Sebaliknya, dari kalangan puak - puak DAPigs tu sendiri. Diorang yang tampil buat pendedahan.


Seorang ADUN DAPigs meneruskan kritikan terhadap pemerintahan Lim Guan Eng yang mengamalkan polisi kapatalis yang hanya menguntungkan pemaju kroni dan meminggirkan kebajikan rakyat
“Nasihat kapitalis biasanya tidak memberi manfaat kepada rakyat dalam jangka masa panjang,” kata Teh pada sidang akhbar di George Town baru-baru untuk menyuarakan kebimbangan ke atas Pelan Induk Pengangkutan (TMP) yang bakal dilaksanakan di negeri itu.
Katanya lagi, Projek RM27 bilion TMP itu turut melibatkan perrancangan untuk menambak semula tanah dengan keluasan hampir 4,000 ekar tanah di bahagian selatan pulau itu kelak.

Projek ini dijangka akan memberi kesan kepada 900 nelayan di 10 buah kampung. Juga dalam perancangan ialah rancangan untuk membangunkan sistem Transit Aliran Ringan dari Bayan Lepas.
“Berapa peratusan tanah yang ditambak akan memberi manfaat kepada rakyat dan berapa banyak peratusan tanah yang akan memberi manfaat kepada pemaju?”
“Laluan bawah tanah adalah lebih baik untuk LRT kerana tanah di atasnya masih boleh digunakan orang ramai, tidak seperti LRT yang melibatkan pengambilan tanah,” kata Teh.
Malah isu mengenai dua buah sekolah Cina iaitu Penang Chinese Girls’ High School (PCGHS) dan Chung Ling High School juga turut menjadi mangsa kerakusan pembangunan kapitalis itu.

Kesimpulannya, amalan Kapitalis ala Yahudi yang diamalkan oleh Si Lim Guan Eng tu membuktikan bahawa DAPigs tidak mempedulikan kebajikan rakyat. Sebaliknya, diorang turut mengamalkan RASUAH melalui sistem Kapitalis dan Kronisme!!!

Ibnu Hasyim said...

T.kasih, tambah maklumat.

Anonymous said...

Laaaa.. IH ni ketingalan maklumat atau sengaja pura2 tak tau. Kerajaan Kelantan yg dulu masa TGNA memang telus tapi Kerajaan Kelantan skrg sama juga dgn UMNO, kes Balak tu tak diketengahkan sbab PAS skrg dah kamcing dgn UMNO. Tak mustahil UMNO mengarahkan semua bejetan perangai buruk Kerajaan Kelantan diseilindung.

Anonymous said...

Sekarang walaun sudah jadi PASPIG,
Kalau buat laporan kat pwmbangkangan cepat SPRM bertindak nanti, kalau tu UMNO dan sekutunya skg termasuk le PAS besok lusa lupa nak siasat.Pilih lah
Pemimpin yg adil utk memerintah negara Rahmat Allah terbuka luas
Kalu pwmimpin PAS nampak gaya tak boleh pasal tiada sifat adil pasal tindak tak pernah adil
Babak Hudud di dahulukan keadilan di belakangkan mcm mana nak dapat rahmat orang benci kecuali walaun walaun pentaksub buta
Takbir

Anonymous said...

Paspig PASpig pasPIG counter attack

Anonymous said...

Salam Abang Hasyim

Info ni saya copy paste taruk sini, Cerita lama nak tunjuk betapa rasis dan anti Islam DAP ni

Saya letak sekali dia punya address. Kasi bungkar pasal DAP dan hamba abdi mereka PAN Imayam.

Minta tolong abang Hasyim siarkan artikel lama ini untuk pedoman sekalian kaum Muslimin


http://www.ismaweb.net/2014/07/guan-eng-dan-dap-siapakah-yang-sebenarnya-ekstremis-dan-rasis/


Guan Eng dan DAP: Siapakah yang sebenarnya ekstremis dan rasis?


Merujuk kepada sebuah artikel di dalam sebuah portal pro liberal yang bertajuk ‘Bekas Ketua Hakim ‘penipu,rasis dan ekstremis’, kata Ketua Menteri Pulau Pinang’ Lim Guan Eng telah mengecam kenyataan Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid yang menyatakan agama Islam terancam di negeri tadbiran DAP iaitu Pulau Pinang.

Saya merasakan Lim Guang Eng sebenarnya sedang dibuai mimpi ataupun sudah terbiasa dengan perlakuan mereka yang sudah lama ekstremis terhadap kedudukan Islam dan orang Melayu di negara ini. Satu perkara yang sering dilupai oleh rakyat Malaysia ialah perjuangan utama DAP yang konsisten mahu menghapuskan perkara 153 Perlembagaan Persekutuan yang menyentuh hak istimewa orang Melayu serta Bumiputera di Sabah dan Sarawak. Jadi siapa sebenarnya ekstremis dan rasis?

Sebenarnya kenyataan Tun Abdul Hamid adalah sebuah kenyataan yang berasaskan fakta. Kita boleh melihat dengan konsistennya pimpinan-pimpinan DAP membuat cadangan serta kenyataan yang ekstremis terhadap kedudukan Islam dan Melayu di negara ini.

Di dalam sebuah akhbar bertarikh 25 November 1999, Lim Guan Eng yang pada ketika itu merupakan Timbalan Setiausaha Agung DAP berjanji akan menghapuskan hak orang Melayu. Beliau telah mengeluarkan kenyataan berbunyi “Kami masih berpegang dengan pendirian, menolak kerajaan Islam kerana gagasan Malaysian Malaysia tidak akan memberi sebarang keistimewaan kepada mana-mana kaum, sebaliknya semua pihak akan mendapat taraf sama rata yang lebih adil”. Siapakah yang boleh memberi jaminan pada hari ini DAP sudah memansuhkan perjuangan Malaysian Malaysia yang menjadi teras perjuangan mereka sehingga kini? Jadi siapa sebenarnya yang ekstremis dan rasis?

Kedua, kita boleh merujuk kenyataan Guan Eng di dalam akhbar The Star pada 16 Jun 2008 bertajuk ‘There’ll be no Islamic State,says DAP’ . Artikel di dalam akhbar ini diungkapkan oleh Guan Eng kepada cadangan pemuda PAS untuk melaksanakan pemerintahan Islam di negeri-negeri yang dimenangi oleh pakatan, kata Guan Eng; ‘PAS youth’s proposal going against promise’. Jadi Guan Eng, siapakah sebenarnya ekstremis dan rasis?

Ketiga, pada 14 Mac 2008, selepas Guan Eng memasuki pejabat Ketua Menteri di KOMTAR, beliau terus memansuhkan Dasar Ekonomi Baru di Pulau Pinang kerana menganggap DEB menjadi punca kronisme dan rasuah serta budaya tidak produktif di Malaysia. Hakikatnya, DEB adalah sebuah dasar yang diperkenalkan kerajaan untuk membantu Melayu dan Bumiputera yang sebenarnya selepas merdeka tempang dari sudut ekonomi berbanding kaum Cina dan India. Jadi saya mahu bertanya dengan Guan Eng siapakah sebenarnya yang ekstremis dan rasis?

Bersambung

Anonymous said...

Sambungan

http://www.ismaweb.net/2014/07/guan-eng-dan-dap-siapakah-yang-sebenarnya-ekstremis-dan-rasis/

Nga Kor Ming pada 8 Disember 2009 mempersoal di Parlimen mengenai tindakan kerajaan membelanjakan RM748.26 juta untuk pembinaan masjid sebanyak 611 dari tahun 2000 hingga 2008. Adakah Nga ini tidak tahu ilmu matematik? Sudah pasti penganut agama yang majoriti memerlukan rumah ibadat yang lebih banyak berbanding agama lain. Atas perjuangan hak sama rata semua kaum, para pemimpin DAP konsisten mempertikaikan tindakan kerajaan yang memberikan peruntukan yang lebih kecil kepada agama selain daripada agama Islam bagi rumah ibadat mereka. Mereka sebenarnya pura-pura tidak sedar akan kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan di dalam perlembagaan. Jadi siapakah sebenarnya yang ekstremis dan rasis?

Pada 1 Julai 2010, 16 belas buah rumah orang Melayu di Kampung Pokok Asam, Pulau Pinang dirobohkan untuk dibina kediaman berharga RM800,000 sebuah. Satu lot hanya diberi pampasan RM75,000 sahaja, sedangkan dalam satu lot rumah ada tiga buah keluarga. Sejumlah 200 orang menjadi mangsa. Selain itu, Kedai Do Re Mi dirobohkan, Kampung Binjai, Kampung Tengah dan Medan Ikan Bakar Gold Coast, Sungai Nibong dirobohkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Seterusnya, 80 orang peniaga di Batu Feringghi menerima notis untuk merobohkan premis perniagaan mereka sedangkan peniaga Cina begitu ramai berniaga di jalanan tidak pula mendapat sebarang tindakan. Suatu pengusiran orang Melayu secara sistematik di Pulau Pinang namun tidak ramai yang menyedarinya. Adakah perkara ini tidak dikira sebagai ekstremis dan rasis?

Tindakan-tindakan DAP di atas hanyalah sebahagian kecil sahaja daripada tindakan mereka yang bersifat ekstremis dan rasis mahu menghapuskan kedudukan istimewa Islam dan Melayu di negara ini. Jika kita masih menilai sesuatu isu mengikut blok kepartian, kita akan sentiasa memenangkan tindakan salah yang dilakukan oleh ikon politik pujaan kita dan seterusnya tindakan mereka yang mengancam kedudukan Islam dan Melayu tidak akan disedari dan mereka berjaya melaksanakan agenda mereka itu dalam kita tengah berada di dalam ketaksuban politik.

Anonymous said...

PAN. Sanggup menjadi talibarut DAP kerana dendam kalah pemilihan. Rakyat Melayu Islam diperalkukan macam rakyat Palestine di Ramallah. Ada 2 Pimpinan PAN yg berasal dari Penang iaitu Mat Sabu dan Mujahid. Kedua2 mereka ini buat donno sahaja terhadap isu kampung2 melayu yg dirampas. Mungkin orang miskin dari kampung2 ini kamu pandang jijik sebab itu kamu buat Donno. Dont you dare PAN Imayam talk about moral.


http://www.ismaweb.net/2015/12/dap-mahu-halau-masyarakat-melayu-dari-pulau-pinang-pas/

DAP mahu halau masyarakat Melayu dari Pulau Pinang: PAS

KUALA LUMPUR, Sabtu – Tindakan parti cauvinis dan rasis, DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan adalah untuk mengusir masyarakat Melayu dari Pulau Pinang.

Mengulas perkara itu, Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata tindakan kerajaan DAP itu seolah-olah mahu menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

“Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki.

“Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

“Jika ia tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang,” katanya dalam satu kenyataan dalam web rasmi parti itu.

Melahirkan kebimbangannya beliau mempersoalkan tindakan kerajaan negeri membangunkan perumahan mewah di negeri itu.

“Apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat.

“Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” katanya.

Jelas beliau, perkara yang sama juga berlaku kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam apabila dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran.

“Hairannya, ia tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

“Apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman,” katanya lagi.

Minggu lalu dilaporkan sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.



Anonymous said...

Ini semua kerja pemakan2 dedak najib utk alih isu 1mdb dan rasuah 2.6b Najib ketua penyamun.

Ibnu Hasyim said...

t.kasih. Saya akan siarkan maklumat ini, insya Allah!

Anonymous said...

kalau tak betul tuduhan rasuah itu, nanti kena saman malu pula.......ha..ha..ha..!!!!

Anonymous said...

Pulau pinang umno dh jual kg kg melayu dh lama dah....cuma tk masuk berita...sbb surat kabar lama umno yg hendle.

Su Jeng said...

Hahaha.. Ini suma mesti pasal soklan Teresa kok dlm parlimen itu ari. Fakta P Pinang paling rendah hutang.

Anonymous said...

Kalo dap dituduh wat salah cepat sprm siasat. Kalo najib bn sprm siasat slow jer. Byk taici. Rm2.6b bila nk dakwa najib? Derma bkn rasuah kan? Kalo guan eng terima derma rm10juta mesti kena dakwa. Kalo najib suma halal. Hihihi

Anonymous said...

Parti cinta malaysia. Atau parti cibai malaysia. Cibai cibai. Hihihi

Anonymous said...

Kita doakan banjir tidak lagi melanda negeri Kelantan. Takut kalau banjir MB Kelantan dok rumah je tak keluar tinjau rakyat yang sedang kesusahan ke apa ke....
Jangan esok bagi alasan rumah ambo pung naik bah...kah kah kah

Anonymous said...

Banjir kelantan je yg ko kisah pantai dipulau pinang ditebus guna utk org cina buat berniaga n menyusahkan org melayu tak pulak ko heboh dasarmacai tukang goreng

Anonymous said...

Setuju!!!! Yang patut ditukar ialah MB Kelantan yang sekarang sebab tak layak seperti MB Kelantan yang sebelumnya.
MB sekarang cakap je lebih. Tung tang flip flop...macam tuang presideng. Kah kah kah

Anonymous said...

Anon 5.12. Memang la kesah bodoh. Ko ingat kalau pp banjir KM turun padang ke dok terperuk kat rumah?
Semuanye salah cina? Cina tu minority la bodoh!!!

Anonymous said...

Anon 512. Mestilah kisah. Kelantan tu majoriti melayu. Kalau MB yang melayu islam tak nak atau tak reti camana nak jaga rakyat atau tadbir negeri baik dok umah terus. Tak payah la jadi MB lagi. Sama je flip flop.
Owh btw. Hudud mana hudud?

Anonymous said...

Apa masalahnye ni? Kan dah sprm nak siasat biarkan lah. Kalau salah biar dihukum. Biarkan sprm buat siasatan.
Pelik gak dapat beli umah murah pun tak bole ke? Elok la tu willing seller willing buyer. Kenapa takde yg buat polis report suh siasat kenapa projek rumah mampu milik tak mampu dimiliki kecuali yg kaya?
Apa pun kita tunggu je lah sprm selesai siasatan.

Anonymous said...

Kalo dap dituduh wat salah cepat sprm siasat. Kalo najib bn sprm siasat slow jer. Byk taici. Rm2.6b bila nk dakwa najib? Derma bkn rasuah kan? Kalo guan eng terima derma rm10juta mesti kena dakwa. Kalo najib suma halal. Hihihi

Anonymous said...

Parti cinta malaysia. Atau parti cibai malaysia. Cibai cibai. Hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails