Wednesday, March 16, 2016

Hari Ini, Terbentuklah Blok Politik Ke 3. PAS-Ikatan

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersalaman dengan Presiden Ikatan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir pada sidang media di ibu negara, hari ini. 

KUALA LUMPUR - Pas hari ini mengesahkan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) sebagai rakan komponen dalam pembentukan blok politik ketiga di negara ini.

Pengumuman itu dibuat Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan di sini, hari ini.

"Pas hari ini menerima kunjungan Presiden dan rombongan dewan tertinggi Ikatan.
"Berbagai perkara dibincang dengan penuh keterbukaan merangkumi isu mewarnai sosio-ekonomi atau politik dalam negara kita," katanya membaca kenyataan media yang ditandatangani Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Ikatan, Tan Sri Abdul Khadir Sheikh Fadzir.

Menurutnya lagi, pertemuan itu juga membuka ruang membina suatu kumpulan persefahaman kerjasama politik yang lebih tersusun dengan membawa model politik matang, terbuka bertanggungjawab, bersih dan sejahtera bersama parti-parti politik dan NGO yang ingin turut serta.

"Pendekatan ini menuntut kami bergerak atas teras penyelesai dan politik membina disamping menolak budaya politik oportunis, kasar dan perkauman sempit yang boleh menggugat keharmonian dan kemajuan negara.

"Atas prinsip inilah, maka hari ini Bermulah kerjasama politik Pas dengan Ikatan," katanya.

Sebelum ini, Ikatan menafikan penglibatannya dengan Pas ketika nama parti itu disebut-sebut sebagai parti politik yang bakal bergabung dengan parti Islam tersebut. (SH)


51 comments:

Anonymous said...

Ikatan ni sokong Hudud Pas tak?

HA HA HA HA HA!!!

Ali said...

Ikatan ada ahli 35juta...menang la pas..

Ali said...

Ikatan ada ahli 35juta...menang la pas..

Anonymous said...

Salam semua,

Tahniah PAS kerana berjaya membuat blok ke 3. Mula2 kata parti dan NGO nak join, tiba2 suspen juga sebab Ikatan kata tiada hubungan. Nasib baik Ikatan buat lawak je. NGO yang kata hari tu nak join tak jadi datang ke??

Akhirnya PAS berjaya juga. Tak macam hari tu, cakap pemimpin Amanah nak masuk balik PAS rupa-rupanya sorang pun tak ada.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Presiden IKATAN, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir berkata, walaupun bergabung dengan PAS, mereka sependapat bahawa hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia.

hadi munafiq memang sudah kencing ahli pas dan rakyat malaysia. hudud hanya mainan utk tendang pemimpin2 pas yg anti najib...

go blok ke3 ini akan menentang siapa dlm pru nanti? pertandingan 3 penjuru hanya akan menangkan umno bn. itulah tujuan go blok ini... utk pastikan bn terus berkuasa...

ahli pas... fikir2lah... pemimpin dah dpt habuan. murshitdoll kamu pun dah kena rasuah jwtn dgn kerajaan... cuba tanya brp gaji dia?

pas oh pas... hudud oh hudud... dimana kamu? hudud yg hilang...

betulke din ayam dpt kontrak buat hospital?

Anonymous said...

DAPigs DAN ISRAEL NI MEMANG TAKDE BEZA!!!

Huh! Banyak persamaan yang boleh dikaitkan diantara Rejim DAPigs Pulau Pinang dengan Rejim Zionist Israel tu. Bukan hanya sekadar Dana Kewangan sebanyak RM 1.2 billion tu sahaja.

Walaupun DAPigs sebelum ini berlakon kata diorang menentang keganasan yang dilakukan oleh Rejim Zionist tu, tapi hakikatnya, apa yang diorang buat di Pulau Pinang tu pun sama je.

Dalam laporan media hari ini, untuk sekian kalinya Rejim Zionist Israel tu dilaporkan telah merampas tanah milik rakyat Palastine seluas 579 hektar secara Haram tanpa belas kasihan.
Baitulmaqdis – Israel merampas sejumlah besar tanah di Tebing Barat yang dijajahnya, berhampiran Laut Mati dan bandar Jericho, lapor Radio Tentera rejim Zionis itu.
Peace Now, sebuah pergerakan Israel yang menjejaki dan menentang penempatan Israel di wilayah yang ditawan rejim berkenaan berkata, kawasan seluas 579 hektar itu adalah rampasan terbesar tanah Palestin di Tebing Barat sejak beberapa tahun kebelakangan.
Menurut kumpulan itu, rancangan meluaskan penempatan Yahudi di kawasan berhampiran dan membina bangunan pelancongan serta kemudahan komersial lain di kawasan itu sudah dirancang pihak berkuasa Israel.
Itu cerita Rejim Zionist di Israel. Di Pulau Pinang pulak, tanah milik orang Melayu dirampas secara paksa dan dijual kepada orang luar oleh Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu.

Isu mengenai rampasan tanah orang Melayu secara paksa dan pelupusan kampung - kampung tradisional yang dilakukan oleh Rejim DAPigs tu turut dilaporkan oleh pihak media.

Tapi malangnya, laporan yang disiarkan itu sedikit pun tidak dipeduli oleh puak - puak yang mendabik dada mengatakan diorang ni pejuang 'Ultra Melayu'. Benda tu dipandang 'sebelah mata' je.

Apa yang jelas, tindakan Rejim DAPigs tu merampas tanah yang kebanyakkannya dimiliki oleh orang Melayu dan juga India di Pulau Pinang tu sama Haramjadah seperti yang dilakukan oleh Rejim Zionist Israel. Jadi, menentang DAPigs ni sama je kita menentang Israel!!!

Semut Hitam at Rabu, Mac 16, 2016

Anonymous said...

MARAH BETUL DAPigs BILA PAS NAK BUAT BLOK BARU!!!

Hehehe!!! Macam orang hilang akal dibuatnya bila diorang dapat tau yang PAS benar - benar akan mewujudkan satu blok Pakatan Baru dikalangan puak - puak parti Pembangkang tu.

Nampak gayanya, DAPigs memang benar - benar rasa tergugat dengan kewujudan blok baru tu nanti yang memberikan ruang kepada parti kecil - kecilan untuk menjadi relevan di Malaysia.

Maka sebab itulah Si Tokong DAPigs ni ambik keputusan untuk terus memperlekehkan usaha PAS bagi mewujudkan gabungan Pakatan Baru yang dijadual bakal diumumkan esok.

Kata Si Tokong DAPigs ni, kewujudan blok baru itu tidak akan mendatangkan sebarang faedah dan hanya sekadar sia - sia jika ianya tidak membawa perubahan kepada landskap Politik Negara.

Malah Si Tokong DAPigs tu juga turut menegaskan, gagasan politik baharu itu perlu bersifat inklusif, berupaya menangani rasuah dalam negara serta mampu mentadbir lebih baik daripada BN.

Jelas Si Tokong DAPigs tu lagi, tidak ada gunanya PAS mewujudkan satu gagasan baru yang mahu dibentuk sekiranya parti itu sendiri masih 'bergelut' untuk menyelesaikan masalah rakyat.
"Masih banyak jauh beza dari segi pentadbiran, pembangunan dan pengurusan. Mereka (Pas) masih tidak beri perhatian terhadap masalah negeri di bawah pentadbiran mereka sendiri. Sehingga kini mangsa banjir di Kelantan masih tidur dibawah khemah. Hutan di Kelantan ditebang begitu sahaja, ini masalah yang perlu dititikberatkan oleh Pas," katanya.
Heh! Nampak sangat la Si Tokong DAPigs ni nak berlagak SOMBONG dan ANGKUH seolah - olah macam dia pandai sangat mentadbir. Walhal isu di Pulau Pinang tu sendiri pun masih banyak yang tak selesai.

Bahkan parti yang dia terajui tu juga tidak bersifat inklusif dan masih lagi mendeskriminasikan gender serta kaum tertentu dan memperjuangkan agenda yang sarat dengan Chauvanisme.

Anonymous said...

KURANG AJAR !!! LAGI PERKAMPUNGAN MELAYU NAK DIROBOHKAN OLEH KERAJAAN #DAP #PULAUPINANG !!!

Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan

Mana janji Lim Guan Eng yang nak membela melayu ??? ini lahh nasib orang melayu di pulau pinang lepas pangak DAP !!! saya lihat dah jadi macam singapura ke 2 tak lama lagi !!! mana tak nyaa.mana lagi orang melayu nak tinggal ??? alasan sebab pembangunan,itu lahh modal utama,tapi untuk orang melayu ??? jom lihat senarai kampung melayu yang telah lenyap di Pulau Pinang

1. Kg Permatang Tok Subuh
2. Kg Buah Pala
3. Kg Pokok Assam,Jelutong
4. Kg Dodol
5. Kg Binjal
6. Kg Batu Uban
7. Kg Tanjung Tokong
8. Kg Bagan Dalam
9. Kg Permatang Tepi Laut
10.Batu Maung
11.Kg Pulau Jelutong
12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
13. Kg Teluk Kumbar
14.Kg Dalca
15.Kg Sungai Nibong Kechil
16.Kg Tengah Jelutong
17.Kg Terang Balik Pulau
18.Kg Genting,Balik Pulau
19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
20.Kg Padang Benggali,Permatang Pauh
21.Teluk Air Tawar
22.Kg Gagah, Bagan
23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
24.Kg Selut Sg Pinang
25.Kg Siam, Pulau Tikus.
26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

Anonymous said...

Bangang punya nobody . Nama dia PAN. Kah kah kah nama pun silap

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

DAP semakin rasis terhadap Islam

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

“Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

“Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

“Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

“Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

“Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

Anonymous said...

Macai copy n paste sudah mari..mari sama2 kita takut dgn DAP.hahaha

Umno pegang Melayu, Pas pegang Islam tapi walaun2 Hadi dan pemakan2 dedak Najib takut dgn DAP.

HA HA HA HA HA!!!

Anonymous said...

Wahai bani melayu takutlah korang dgn antu DAP.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

DAP dah halau semua melayu Penang. Yg tinggal di Penang cuma cina DAP saje.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Tak cerita kat negeri lain ke

Anonymous said...

Pas parti goblok ke 3.Ahli2nya walaun tolol.

Anonymous said...

Jgn marah walaun PAN tu PAS AMPU NAJIB

Anonymous said...

Walaun2 Hadi dan pemakan2 dedak najib takut dgn antu DAP. Hari2 copy n paste citer yg sama utk menakutkan org melayu.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Kah kah kah memang betul tu Adun UMNO menang hari ni besok pwgi pejabat tanah look see see tanah utk di jual supaya jadi kaya, perpuluh puluh tahun mcm tu, yg bodoh orang melayu dengar cerita dongeng penglipulara cakap tanah tergadai gadai sebenar yang lelong UMNO skg disokong oleh walaun

An Anonymous said...

PAN dah kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

An Anonymous said...

PAN dah kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

An Anonymous said...

Sejak dulu kita dah faham yg nk dibawa ke parlimen tu utk memperkasakan syariah sediada. Cuma PAN je yg x faham.. lalu kita pun layan je la.. PAN dah kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

Anonymous said...

Walaun sorang ni tk jemu2 nak back up Hadi ulamak pembohong. hahaha

PAS + UMNO = PORNO

PAS + IKATAN = PASETAN

Anonymous said...

Walaun tu dibayar gaji on.pay roll, bodoh keja free

Anonymous said...

Salam semua,

Orang Melayu kena halau kat KL kenapa tak cakap UMNO /BN sama macam Yahudi??

Kes di Pulau Pinang kampung-kampung tu bukan kes baru. Zaman Gerakan lagi UMNO/BN buat hal jual tanah-tanah Melayu. Sebab tu UMNO cakap berdegar-degar, bila Lim Guan Eng tunjuk bukti senyap!!!

Kepada Anonymous di atas, Yahudi tu baik lagi daripada UMNO tau tak!!! Kurang-kurang diorang tak kebas harta kaum sendiri.

Lepas tu jangan nak panggil DAPigs bagai. Macholah sikit. Saya tak pernah label PAS macam-macam. Khinzir ke, tenuk ke.

Kenapa saya panggil Tuan Guru Hadi Awang pondan, memang pondan pun!!! Dato' Husam cabar kenapa tak berani??

Kalau saya cakap jangan jadi bodoh memanglah bodoh. Siapa yang kepanasan kalau bergabung dengan parti ahli 100 orang.

Korang ni tak ingat ke pesan Almarhum Dato' Fadzil Noor. Kalau musuh puji mesti ada masalah. Korang bangga pula masuk front page Utusan dengan NST.

Sepatutnya tak boleh sebut bodoh. BAngang perkataan lebih sesuai.

Yang jahil,

Nobody

An Anonymous said...

Salam semua, 

Orang Melayu kena halau kat KL kenapa tak cakap UMNO /BN sama macam Yahudi?? - Setuju..

Kes di Pulau Pinang kampung-kampung tu bukan kes baru. Zaman Gerakan lagi UMNO/BN buat hal jual tanah-tanah Melayu. Sebab tu UMNO cakap berdegar-degar, bila Lim Guan Eng tunjuk bukti senyap!!! - kalau Umno buat adakah ini bermakna DAP boleh buat.. bukti berlambak lah bro .. jgn jd mcm PAN.. tuduh UG akhirnya malu sendiri..

Kepada Anonymous di atas, Yahudi tu baik lagi daripada UMNO tau tak!!! Kurang-kurang diorang tak kebas harta kaum sendiri. - Setuju..

Lepas tu jangan nak panggil DAPigs bagai. Macholah sikit. Saya tak pernah label PAS macam-macam. Khinzir ke, tenuk ke. - Setuju.. mungkin INGAT PAN INGAT DAP lebih sesuai..

Kenapa saya panggil Tuan Guru Hadi Awang pondan, memang pondan pun!!! Dato' Husam cabar kenapa tak berani?? - Mungkin betul jika husam ada jawatan.. kini dah x de jwtan..jenuhlah TGHH nk jwb kalau ribuan ahli biasa mcm husam cabar TGHH.. so yg penakutnya husam kerana hanya berani bersuara hanya bila dah hilang jawatan..

Kalau saya cakap jangan jadi bodoh memanglah bodoh. Siapa yang kepanasan kalau bergabung dengan parti ahli 100 orang. - mmg lah kepanasan kerana walau hanya 100 org tapi ada jugak perlembagaan parti sendiri bkn menumpang parti sosialis punya..

Korang ni tak ingat ke pesan Almarhum Dato' Fadzil Noor. Kalau musuh puji mesti ada masalah. Korang bangga pula masuk front page Utusan dengan NST. - mungkin betul.. sbb cuba tgk kuda2 tunggangan TDM br2 ni hidup2 kena tipu.. tu kan tanda musuh puji..

Sepatutnya tak boleh sebut bodoh. BAngang perkataan lebih sesuai. - Setuju.. kerana yg x de perlembagaan pasti lebih bangang dari yg ada perlembagaan..

Anonymous said...

Gabungan utk parti yg ada perlembagaan..

PAS + IKATAN = PASIKAT

PAS + IKATAN = PASETAN

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Walaun bodoh dan bangang pun perlembangan PAS membenarkan ahli keluar parti. PASPIG PASPIG PASPIG, PIG lagi pandai dari walaun

Anonymous said...

Yessss. Perlembagaan pas benarkan ahli keluar parti. Keluarlah brapo kali pon. No hal. Haha. Perlembagaan pas tak sebut jika keluar pas jadi murtad atau masok neraka. Patut fasal ini dimasok dlm perlembagaan pas yg sangat mulia. Walaunta tolong jawab ye kalu ada otak. Kahkahkah

Anonymous said...

Nak bubar pas pon boleh. Umno nk haramkan pas pon boleh. Tuduh je pas diresapi Isis. Then haramkan. Cuba tanya zahid komedy. Mesti dio gelak besarrr. Kahkahkah

Anonymous said...

Mari kito belajar apo itu PAN? PAN = PAS AMPOOO NAJIBTUYA. Hahahaha

Anonymous said...

Macai copy n paste sudah mari..mari sama2 kita takut dgn DAP.hahaha

Umno pegang Melayu, Pas pegang Islam tapi walaun2 Hadi dan pemakan2 dedak Najib takut dgn DAP.

HA HA HA HA HA!!!

Anonymous said...

Ikatan ada ahli 35juta...menang la pas..

An Anonymous said...

Dah x de ke PASUG... kui kui kui...

An Anonymous said...

Nobody br je pesan kan.. amacam Nobody.. tgklah penyokong PAN mcm kau bila beraksi..

An Anonymous said...

Kami x da sebut pun macam tuh.. pasti PAN sendiri yg dah rasa bersalah ni gelisah x tentu pasal sbb dah langgar sumpah baiah dan harta wakaf...

An Anonymous said...

Pembetulan.. PAN bukan PAS..kui kui kui..

An Anonymous said...

Kalau takut dgn DAP pasti PAS x berani nak putuskan hubungan dgn DAP macam PAN... kui kui kui..

An Anonymous said...

Setuju..

Anonymous said...

Sumpah baiah terbatal bila pemimpin PAS sendiri nak masuk neraka kerana bersubahat dan tunjukkan kemesraan dgn penyamun dan pemerintah yg penzalim,

Anonymous said...

An Anonymouse hari ni dedak subsidi sudah makan ke

An Anonymous said...

Kalau PAS takut DAP pasti PAS x berani putus hubungan dgn DAP macam PAN tuh.. kui kui kui..

An Anonymous said...

PAS ke PAN yg takut DAP..? kui kui kui..

An Anonymous said...

Silap tu..PAN sbnrnya.. kui kui kui..

An Anonymous said...

UG mana UG?? kui kui kui..

An Anonymous said...

Gaji kami pahala kerana membela islam.. gaji PAN membela parti sosialis pahala ke bala??.

An Anonymous said...

Itu fatwa PAN yg diperakui MSU DAP.. MSU PAS kata tak terbatal.. terpulang pd diri masing2 nak akui yg mana..

An Anonymous said...

Hujah bernas mana mana mana??.

Anonymous said...

Ikatan tu parti sosialis jugak maknanya walaun dan Hadi sama2 dpt bala dan masuk neraka. kui kui kui

Anonymous said...

Pas bela parti sosialis Ikatan. Dapat pahala atau bala? kui kui kui

Anonymous said...

Pas bela parti sosialis Ikatan dan ketepikan Hudud. Walaun dan Hadi sama2 kongsi bala dan masuk neraka. kui kui kui

Anonymous said...

Tu hari punyelah berlagak geng2 serban ni...konon nak lawan sendirian. La ni jilat air mani sendiri....
Camanalah nak percaya pada golongan saudagar ugama ni lagi???
Yg pandai2 semua dah takde...tinggal lah yang ada cuma geng2 yg kebanyakannye apa bende pun tak tau....asik kena tipu je dengan pemimpin yg hobi menjual agama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails