Thursday, March 17, 2016

Kit Siang, Hentikan Amalan Budaya Politik Negatif -Khalid Ibrahim.

khalid-lks
Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menasihatkan Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Ahli Parlimen sejak dari tahun 1969 itu supaya berhenti mengamalkan budaya politik tidak sihat dan mematuhi titah Yang di-Pertuan Agong.
Khalid yang juga Ahli Parlimen bebas Bandar Tun Razak membuat teguran itu susulan kenyataan Kit Siang secara konsisten menggambarkan Malaysia sebagai ‘Failed State’ (negara yang gagal) dan “Republik Banana” merujuk kepada sebuah negara republik yang matawangnya tidak bernilai.
Katanya, Yang di-Pertuan Agong dalam ucapan perasmian di Parlimen minggu lalu telah mengingatkan kepada semua agar bekerjasama antara satu sama lain demi negara dan mereka sepatutnya berhenti mempolitikkan setiap isu.
“Saya mahu menyatakan kepada beberapa Ahli Parlimen bahawa terdapat kenyataan yang dibuat tidak selaras dengan ucapan Yang di-Pertuan Agong.
“Ahli Parlimen Gelang Patah (Kit Siang) berkata Malaysia menuju ke arah negara yang gagal. Perkataan ini boleh menjejaskan negara kita kerana ia menunjukkan bahawa mata wang negara kita seolah-olah tidak mempunyai nilai.
“Kriteria mengatakan kita sebuah negara gagal bererti negara telah hilang kawalan menguruskan negara atau tidak berupaya menyediakan perkhidmatan awam. Saya tidak nampak mana-mana yang disebut itu berlaku masa ini,” katanya di Parlimen hari ini.
Kit Siang sudah melaungkan slogan Malaysia bakal menjadi negara gagal sejak dari tahun 1969, ketika berjawatan Setiausaha Agung DAP berumur 28 tahun dan Ahli Parlimen Bandar Melaka.
Kritikan itu merujuk kepada Perdana Menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra AlHaj.
Selepas 47 tahun masa berlalu, dengan enam Perdana Menteri silih bertukar ganti, dari Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak bin Dato’ Hussein (6 tahun), Tun Hussein bin Dato’ Onn (5 tahun), Tun Dr. Mahathir bin Mohamad (22 tahun), Tun Abdullah bin Ahmad Badawi (6 tahun) dan Dato’ Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak, namun Kit Siang masih lagi mengamalkan budaya politik tidak sihat itu.
Terbaru, Kit Siang melaungkan lagi slogan jahatnya dengan mendakwa “Malaysia bakal menjadi negara gagal” ketika berucap di majlis makan malam anjuran DAP Pulau Pinang untuk meraikan ulang tahun parti yang ke-50 dan ulang tahun yang ke- 75 untuk dirinya sendiri.


lim bangkrap

kit benci raja

Hayat LKS Dlm Politik 1
Hayat LKS Dlm Politik 2
(AIDCNEWS)

22 comments:

Anonymous said...

Amalan politik negatif samalah dgn politik khurafat..

Umno jual Melayu.
Pas jual Islam.

Wahai bani Melayu takutlah korang dgn Kit Siang dan DAP. kui kui kui

Anonymous said...

Inilah cina yg mengajar org2 melayu supaya tidak menghormati manusia lain yg tidak sealiran dgn pemikiran mereka. Mengajar melayu maki hamun bangsa sendiri, mengajar melayu berkelahi sesama sendiri, mengajar melayu pas benci ulamak dan fitnah ulamak dgn mencadangkan mereka hanya berpura2 dan memperdagangkan ugama demi wang,,yg baiknya ialah Dap, Dap yg nak menyelamatkan negara,,,,sebenarnya Dap suka melihat melayu hancur dan berkelahi supaya org cina satu hari nanti jadi tuan di malaysia dgn menguasai parlimen dan kerajaan,,dari sudut ekonomi,, lama dah cina jadi tuan hasil layanan yg umno beri kpd cina kerana terhutang budi menang dgn undi cina. Kita tak nafikan org cina rajin berusaha,tetapi kemudahan yg mereka dapat drpd kerajaan bnyk membantu mereka berjaya. Bergaduh dan maki hamun la sesama sendiri wahai org melayu...

Anonymous said...

Elehh. Khalid lg terok amal politik negatif. Masa mb dulu kedekut nk belanja utk rakyat. Amal kroni. Tak peduli arahan parti. Hampir nk join umno. Yelahh. Bekas umno kan. Mesti nk jilat balik umno. Lepas bajet sokong bajet najibtuya. Haprak betollll. Phui phui

Anonymous said...

Yess. Malaysia tuju negara gagal. Hutang negara naik. Ringgit jatuh. Ekonomi jatuh. Barang naik. Rasuah dianggap derma oleh pm n kuncunye. Peluang keja kurang. Penganggur siswazah ramai. Gaji ciput. Kroni n rasuah. Jenayah byk. Ini bkn gagal? Bongok n bengong khalid ni

Anonymous said...

Elehh. Khalid lg terok amal politik negatif. Masa mb dulu kedekut nk belanja utk rakyat. Amal kroni. Tak peduli arahan parti. Hampir nk join umno. Yelahh. Bekas umno kan. Mesti nk jilat balik umno. Lepas bajet sokong bajet najibtuya. Haprak betollll. Phui phui

Anonymous said...

Amalan politik negatif samalah dgn politik khurafat..

Umno jual Melayu.
Pas jual Islam.

Wahai bani Melayu takutlah korang dgn Kit Siang dan DAP. kui kui kui

Anonymous said...

Yess. Malaysia tuju negara gagal. Hutang negara naik. Ringgit jatuh. Ekonomi jatuh. Barang naik. Rasuah dianggap derma oleh pm n kuncunye. Peluang keja kurang. Penganggur siswazah ramai. Gaji ciput. Kroni n rasuah. Jenayah byk. Ini bkn gagal? Bongok n bengong khalid ni

Anonymous said...

Cakap kosong je ni, pkr dah mengaku di mahkamah 96 halaman pertuduhan kpd tski adalah fitnah semata-mata, jika tski bengong, bgmn pentadbiran beliau boleh menjaga hasil negeri selangor hanya daripada 300 juta lebih kurang semasa peninggalan kerajaan bn meningkat kepada 3billion lebih. Engko yg bengong tua ni, kemudian. Cermat berbelanja bukan kedekut tau,,membazir ko reti ke tidak,,pagi la belajar bahasa sikit. Itu le,,kerap sangat menyondol dedak Dap, sehingga tak reti beza antara kedekut dan cermat.

An Anonymous said...

Cukuplah PAN je yg takut..

An Anonymous said...

Macam biasa pendapat LKS tu kira macam hadis bg PAN..

Anonymous said...

Salam semua,

Saya dah tengok orang2 Pas memusing2kan fakta saya dalam berita sebelum ni. Tapi saya hairan kenapa saya cabar orang Pas dr zuhdi menyelewengkan maksud hadis dan saya beri sekali hadis apa dan di mana serta dengan siapa x ada siapa yang berani sahut. Pondan macam tuan guru hadi Awang kot?

Yang orang pas jawab Dato husam x ada jawatan. Itulah bodohnya orang pas sekarang. Presiden bertanggungjawab kepada semua ahli.

Sebenarnya memang hadi buat. Sebab tu mempondankan diri.

Saya x suka kata ulama su atau apa. Kalau dah cenderung dengan orang2 zalim tu dah la. Ada ayat alquran pasal tu.

Korang orang2 pas, nak ikut alquran dan hadis ke nak ikut orang yang main2kan hadis cenderung dengan orang2 zalim.

Ingat pas bukan Islam Islam bukan pas.

Yang jail,

Nobody

Anonymous said...

Hang sendiri ada telur ke nak berhujjah dgn hj Hadi? Jika ada telur,, pergi la.

Anonymous said...

Bahaya berhujjah dgn Haji Hadi bila habis majlis, Kat luar dan depan walaun nanti ada hujjah yg lain, Bertakbir walaun

Anonymous said...

Hadi suka ckp putarbelit, ayat2 quran dan hadis pun boleh ditafsir ikut hawa nafsu dia.

Cer tarik balik duit gaji, elaun, keistimewaan dia sbg MP dan lain2. Tgk mcm mana ularmak ni mengelupur krn kuasa duit dan kuasa.

Pak lebai serban 5kilo pun tanggal.

Anonymous said...

Hadi dan walaun bila kalah hujah akan melabel dan memaki hamun org. Paling teruk jd samseng mcm geng umno.

Buat malu Islam dan Melayu jer.

Anonymous said...

Khalid kalo cerdik. Takkanlah pi sokong bajet najibtuya bangang tu. Ekonomi akan pulih jiko najib kiok. Haha. Cuba tunjuk degree of economics najib from nottingham. Ada ker degree tuu. Hahahaha

Anonymous said...

satu ikatang bow-tie, akhirnya berjaya juga jadi ketua...aamminnn.

Anonymous said...

Yess. Malaysia tuju negara gagal. Hutang negara naik. Ringgit jatuh. Ekonomi jatuh. Barang naik. Rasuah dianggap derma oleh pm n kuncunye. Peluang keja kurang. Penganggur siswazah ramai. Gaji ciput. Kroni n rasuah. Jenayah byk. Ini bkn gagal? Bongok n bengong khalid ni

Anonymous said...

Nk hujah dgn hadi bkn susah. Tk payoh bawa telor. Bawa al quran jer. Tunjuk dia ayat mano. Dio mudah paham. Olamak no.2 dunia tauu. Cuma dio terikut2 dgn perangai menantu ding ayam. Kshkshkah

Anonymous said...

Elehh. Khalid lg terok amal politik negatif. Masa mb dulu kedekut nk belanja utk rakyat. Amal kroni. Tak peduli arahan parti. Hampir nk join umno. Yelahh. Bekas umno kan. Mesti nk jilat balik umno. Lepas bajet sokong bajet najibtuya. Haprak betollll. Phui phui

Anonymous said...

Yess. Malaysia tuju negara gagal. Hutang negara naik. Ringgit jatuh. Ekonomi jatuh. Barang naik. Rasuah dianggap derma oleh pm n kuncunye. Peluang keja kurang. Penganggur siswazah ramai. Gaji ciput. Kroni n rasuah. Jenayah byk. Ini bkn gagal? Bongok n bengong khalid ni

Anonymous said...

Yess. Malaysia tuju negara gagal. Hutang negara naik. Ringgit jatuh. Ekonomi jatuh. Barang naik. Rasuah dianggap derma oleh pm n kuncunye. Peluang keja kurang. Penganggur siswazah ramai. Gaji ciput. Kroni n rasuah. Jenayah byk. Ini bkn gagal? Bongok n bengong khalid ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails