Sunday, March 13, 2016

PAS Kurung Wanita, Guan Eng Biadap Keterlaluan.. -Ibnu Hasyim.


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sudah amat keterlaluan dan biadap apabila dia menyifatkan, PAS sebuah parti politik yang akan mengurung kaum wanita Malaysia di rumah jika rakyat memilih parti itu memerintah negara. 

Demikian dinyatakan oleh Weblog Ibnu Hasyim. 

Menurut Blog MYNEWSHUB.CC, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, fahaman parti PAS mengenai wanita berbeza dengan DAP yang berpandangan golongan itu setaraf dengan lelaki dalam semua aspek.

“Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali berkata wajar institusi keluarga dipulihkan dengan memberi ruang kepada golongan isteri melaksanakan fungsi sebenar mereka di rumah sebagai isteri dan ibu.

"Kenyataan itu sangat keterlaluan, seksis, feudal dan mengenepikan peranan wanita dengan menafikan hak asasi dan sama rata untuk mencapai potensi yang kehendaki mereka sebagai manusia,” tegasnya dalam satu kenyataan media semalam.

Guan Eng berkata, golongan wanita tidak sepatutnya hanya menjadi suri rumah dan ibu semata-mata, sebaliknya berhak untuk menceburi bidang pekerjaan bagi merangsang pertumbuhan ekonomi.


Justeru dalam sektor pekerjaan di negara ini bagi memacu Malaysia ke arah negarau, kata beliau, adalah penting untuk meningkatkan peratusan penglibatan wanita berpendapatan tinggi.


“Untuk mencapai status ekonomi berpendapatan tinggi, adalah amat membantu sekiranya penglibatan wanita dalam sektor pekerja ditingkatkan kepada lebih 65 peratus,” ujarnya.


Sehubungan itu, beliau mencabar Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat kenyataan bagi menolak pandangan Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat tersebut.


Beliau turut mendesak Abdul Hadi supaya mengesahkan bahawa peranan lelaki dan wanita sama penting untuk pembangunan negara ini.

Kata editor weblog Hj Mohd Hasyim lagi, "Dalam hal ini, menghina PAS sama dengan menghina Islam, apakah puak-puak Islam penyokong DAP tidak sedar? Sanggup mereka duduk tunduk bersama pemimpin yang hina agama Islam yang tinggi mulia?" (IH)



28 comments:

Saiful Azmi Husin said...

Lelaki kapir mmg pemalas dan suka jual.bini!! Sebab tu lelaki.suka pompuan keluar bekerja!! Dapat pakai.duit bini sambil berjudi dan beli dadah....bila takder duit nak berjudi atau nak beli dadah, disuruh atau paksa bini diaorang melacur!. Tu kan gang kapiaq DaPigs bangga sakan...

Ali said...

Laki pas kerja main bini je bg beranak byk...pas nikah lg...nikah lg.benih keluar hampeh pulak tu.

Anonymous said...

En saiful. Kalu tanya kapir memang tk pernah sependapat dgn org islam. Solat 5x sehari susah. Puasa jd lapar n lemah tenaga. Zakat kurangkan income. Haji habiskan wang n tenaga. Tp yg lulus lesen judi najib menteri kewangan. Tahun 90an aku pernah lalu lorong hj. Taib chow kit masa hangat kempen Pru. Banner dacing n mca penoh. Maknanye tauke lacur sokong mca n bn. Kahkah

Anonymous said...

Sepatutnya kita orang islam agama rasmi negara juga islam perdana menteri pun islam raja-raja dan ketua-ketua agama juga islambahkan penguatkuasa undang-undang negara pun orang melayu beragama islam kenapa kita yang menyokong parti konon yang berjuang atas landasan islam tidak mahu berdakwah kepada yang bukan islam terutama pada pemimpin parti yang kita lebelkan kapiaq sebalik kita pula yang mengkapiaqkan mereka adakah kita sedar diri kita yang mereka itu sememangnya sudahkapiaq cuma tugas kita yang disuruh oleh Nabi jungjungan besar kita ialah menyeru kepada mereka untuk berdekat dan menerima islam bukannya buat mereka jauh dan membenci islam,inilah yang dikatakan kita mahu orang menerima dan mendengar cakap kita tapi mulut dan kelaku kelayak kita membuatkan mereka jauhi kita,apakah pemimpin politik telah merasa puas dengan islam yang didokong oleh rakyat negara ini yang lintang pukang akhlak mereka,kita sepatutnya menyeru dan berbaik sangka dengan orang yang berhujjah dengan fakta kita mesti berhujah dengan hati yang terbuka bagi menarik minat mereka fikirlah wahi pemimpin parti politik.

Anonymous said...

kite igat sutong la, ko guaner?

Anonymous said...

Saiful ni bila tulis mcm pelacur. Main hantam jer. Mesti ada fakta maa. Baru org respek kita. Yg berjudi hisap dadah ramai melayu. Cuba gi lawat pusat serenti. Ramai melayu. Buang anak ramai melayu. Sbb tak mampu beli kondom rm2. Kahkahkah

Anonymous said...



Islam itu memang tinggi dan yg tertinggi sekali

Tertinngi sekali dr segi AMANAH...yakni Integrity n Transparency

Bukan tertinggi sekali dgn FITNAH pilkuda

Bukan tertinggi dgn FITNAH menuduh maki hamun BARUA dan Brokar tanpa bukti

Bukan tertinggi dgn rasuah REMBAT balak pastu tak berani transparent berhujah dgn Husam

Bukan simpan kes underware XXXL bwh jubah & sorban wpun porno terang WARNA & ghoyak Gganu

Anonymous said...

cukup la wei...
melayu tu lemah sebab umno. dap tu tak penah perintah negara pun... umno yg sejak mederka perintah, melayu kat situ jugak... paham tu hasyim ibnu... cukup2 la... baik sembang seks spender perempuan janda dll je lah...

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang kafir tidak redha terhadap agama Islam dan umat Islam:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Orang-orang Islam tidak boleh melantik atau mengundi orang-orang kafir dan orang munafik menjadi pemimpin bagi umat Islam kerana orang-orang kafir dan munafik tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepada umat Islam dan agama Islam.

Celakalah manusia yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong pemimpin kafir atau munafik yang menentang hukum Allah dan ajaran Islam! Jika mereka bersekutu dengan musuh Islam maka mereka juga adalah musuh Islam.

Dari Ibnu Mas’ud, Ibnu Umar dan Anas ra. Mereka berkata, Nabi saw, bersabda “Setiap penghianat, pada hari kiamat nanti mempunyai sebuah bendera yang bertuliskan “Inilah Penghianatan Fulan”. (HR. Bukhari dan Muslim)


Anonymous said...

nama pun say fool .ha.ha.ha ssyimmmmm .terberesin

Anonymous said...

sesunguhnya orang kafir itu mendapat pertolongan dari sytan. petunjuk dan penerangan malah dakwah pun sudah kepada mereka akan tetapi masih ada dikalangan mereka masih tidak mahu menerima akan kebenaran. bagi yang bersekongkol dengan musuh islam kembalilah kepada islam selagi hayat masih dikandung badan. sekiranya anda tidak mahu berjuang bersama pas maka berjuanglah kejalan allah dengan sapa yang berjuang untuk islam.musuh islam telah nampak akan kebenaran islam sebab itu mereka mereka cipta cerita untuk melihat masih adakah orang islam menyukong mereka.jangan kita bertelagah sesama kita itu merugikan kita juga. ingat janji allah itu pastu. sekiranya haji hadi benar menjual agama untuk kepentingan islam kita perlu yakin balasan allah diakhirat tetapi jika sebaliknya kita perlu yakin balasan yang akan kita terima bertaubatlah selagi hayat dikandung badan.

Anonymous said...

sekiranya benar haji hadi menjual islam untuk kepentingan politik peribadi kita perlu yakin balasan allah diakhirat tetapi jika sebaliknya kita perlu yakin akan balasan yang akan kita terima bertaubatlah selagi hayat dikandung badan.

Anonymous said...

Tok aji hashim ni asyik meroyan saja sejak jadi barua umngok.kapir memang macam tu.tapi islam mcm umngok tak mau hudud,tok aji sokong pula.contoh lihat lebai hadi sesat tu,siap peluk najib lagi.apa pak aji buta ka.nasihat hadi dan najib dulu sebelum nak hentam kapir.melayu islam tak mau hudud dan hentam duit rakyat haji buat bodoh lembu ja.

Anonymous said...

Balaci-balaci sekular totok termasuk hamba abdi yang menjadi pengikut sifu roket hanya pandai memaki hamun, menfitnah dan menghina orang-orang yang berani mendedahkan permusuhan pemimpin kafir dan pemimpin munafik terhadap Islam.

Ini jelas menunjukkan balaci-balaci dan hamba abdi sekular totok adalah makhluk yang tidak bermoral kerana mewarisi ajaran sesat lagi menyesatkan dari sifu-sifu sekular totok.

Mengapa balaci dan hamba abdi ini menghina dan menfitnah ulama-ulamq Islam dan parti Islam? Selagi ulama-ulama Islam dan parti Islam wujud dan berdakwah di kalangan manusia, selagi itulah rancangan jahat musuh-musuh Islam untuk menghapuskan Islam dan perpaduan umat Islam di negara ini akan gagal !


An Anonymous said...

Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap lagi.. ini kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu taat pd TOK2 GURU LGE dan LKS tapi dlm masa yg sama cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Oktoberfest..

Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP..

Sekian adanya..

An Anonymous said...

Tuduhan jual agama tu DAP yg mulakan.. PAN jadi tukang ratib je..

INGAT PAN INGAT DAP..

An Anonymous said...

Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap lagi.. ini kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikut al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu x membantah kerana dia dah ngaku x berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu taat pd TOK2 GURU LGE dan LKS tapi dlm masa yg sama cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Oktoberfest..

Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP..

Sekian adanya..

Anonymous said...

KEGAGALAN SEKULARISME

Sifu roket dan sifu-sifu sekular totok lain cuba mempertahankan ajaran sekular, liberalisme dan pluralisme walaupun ideologi ciptaan manusia ini telah lama gagal melindungi wanita-wanita di seluruh dunia.

Sebagai contoh, 22 juta wanita AS telah dirogol dalam kajian tahun 2010 ! 22.1% dari wanita Amerika Syarikat(AS) telah menjadi mangsa keganasan pasangan mereka dan keganasan rumahtangga. Kesibukan perempuan AS bekerja dan bebas bersosial tanpa batas telah menyebabkan banyak rumahtangga di AS telah runtuh, perceraian suami isteri, sumbang mahram serta penderaan!

Sebaliknya, agama Islam menuntut suami melayani isteri mereka dengan sebaik-baiknya sesuai dengan ajaran Islam. Rasulullah bersabda:

“Sebaik-baik kalian adalah yang paling baik terhadap keluarganya. Dan akulah yang paling baik di antara kalian dalam bermuamalah dengan keluargaku” (HR At-Thirmidzi no 3895,Ibnu Majah no 1977, disahihkan oleh Syaikh Al-Albani dalam As-Shahihah no 285)

Ramboo III said...

Tiada lg undi utk dap utk pru 14, sori bohh..pan, slmt tinggal..abg besar(dap) xkan mampu payung anda selamanya

An Anonymous said...

PAN x malu ke perlembagaan x siap2..tapi ada hati nak mengaku parti islam malangnya dipayungi parti sosialis.. malu lah wei..

Anonymous said...

Dia tak faham (tak ingin fahampun sbb kesimbongannya dgn sedikit kuasa yg dikurniakan).sudah bodoh ttg islam tp ingin bercakap juga lalu dikatakan org sebagai bodoh sombong.itu pun sudah masuk kategori fitnah.kesian org org yg menyanjungnya.terlajak perahu boleh diyndur terlajak jata akan dibadutkan org mcm mat sabu nanti.mana buktinya pas kurung org perempuan.kalau dah cakap salah ttg islam n disokong oleh org islam sendiri nampaknya islamoforbia di malaysia lebih teruk dr amarika lg.lalu terbukti lg lah yg dap tu mmg anti islam n tak ingin utk sensitif pd isu agama n kaum.senang cerita suka n ckp n buat ikut sedap sendiri n ikut kepala batu sendiri.apapun semua org sudah tahu permainan politik tdk kemana org akan tetap memilih islam.pan pula hanya akan jd pandir sj krn taksub kpd org yg spt itu.

Anonymous said...

Islam Fobia kau nak tahu UMNO yg buat utk survival dan nak berkuasa disamping memperbodoh kan melayu dan menakut nakut kaum lain tu sebab dulu MCA dan MIC menang byk bila PRU dulu dulu
Bila kuasa UMNO nak terlingkup PAS melayu tolong tak takut takut kaum lain
Bodoh punya walaun PAS melayu bertahun tahun kena tindas dek melayu UMNO tak pernah nak ambik tauladan

Anonymous said...

BUBAR PAS, ISLAM SELAMAT.

TAKBIRRR!!!

Anonymous said...

Walaun2 Pas ni tolol..Pas dan ulamak2nya pun berkiblatkan demokrasi sekular.

Pemimpin2 mrk menipu ahli2 dan walaun2 tolol utk kuasa dan habuan dunia.

Anonymous said...

Walaun2 Pas ni tolol..Pas dan ulamak2nya pun berkiblatkan demokrasi sekular. nak jadi penasihat jer. janji mashoook rm20k per month. contoh nasharudin jadi ceo GMM (gua mau mashoook) di bawah najibtuya. terbaru harun din dilantik ketua kelas dakwah MPI dibawah Zahid komedy. kalu dah terima rm20k nak nasihat gapo dio lagi. perut dah kenyang buncit maaa. Tanya hadi awe berapo mashook sebulan? elaun MP, ADUN, dan pencen MB Tganu sepenggal. aku raso mau dekat rm30k per month. itu pon parlimen banyak ponteng maaa.

Meh sini. setahu aku Draf perlembagaan PAN belom diluluskan oleh ROS. kena tanya setiausaha agung Anuar Tahir. yang walaon dok kalut pasai apa? parti Pas pon bukan ikut perlembagaan pon. kuasa MSU bertindih dgn AJK pusat. masa muktamar lepas guna senarai chai utk pilih pemimpin. pas dah belajar drp mca. mca ketawa tengok pas. ini macam parti islam ka? kahkah. kalu ini macam Mca pon parti islam jugak tauu. kahkah

Anonymous said...

Sifu roket dan sifu-sifu sekular totok lain cuba mempertahankan ajaran sekular, liberalisme dan pluralisme walaupun ideologi ciptaan manusia ini telah lama gagal melindungi wanita-wanita di seluruh dunia.

Sebagai contoh, 22 juta wanita AS telah dirogol dalam kajian tahun 2010 ! 22.1% dari wanita Amerika Syarikat(AS) telah menjadi mangsa keganasan pasangan mereka dan keganasan rumahtangga. Kesibukan perempuan AS bekerja dan bebas bersosial tanpa batas telah menyebabkan banyak rumahtangga di AS telah runtuh, perceraian suami isteri, sumbang mahram serta penderaan!

22 juta wanita AS telah dirogol dalam kajian tahun 2010. biar betol? rakyat amerika berapo juta?? rakyat amerika hanya 310juta shj. mungkin wanita 150 juta. ini waalaon kutip data dalm longkang ker??? hahahah

Anonymous said...

Meh sini. setahu aku Draf perlembagaan PAN belom diluluskan oleh ROS. kena tanya setiausaha agung Anuar Tahir. yang walaon dok kalut pasai apa? parti Pas pon bukan ikut perlembagaan pon. kuasa MSU bertindih dgn AJK pusat. masa muktamar lepas guna senarai chai utk pilih pemimpin. pas dah belajar drp mca. mca ketawa tengok pas. ini macam parti islam ka? kahkah. kalu ini macam Mca pon parti islam jugak tauu. kahkah

Anonymous said...

Walaun2 Pas ni tolol..Pas dan ulamak2nya pun berkiblatkan demokrasi sekular. nak jadi penasihat jer. janji mashoook rm20k per month. contoh nasharudin jadi ceo GMM (gua mau mashoook) di bawah najibtuya. terbaru harun din dilantik ketua kelas dakwah MPI dibawah Zahid komedy. kalu dah terima rm20k nak nasihat gapo dio lagi. perut dah kenyang buncit maaa. Tanya hadi awe berapo mashook sebulan? elaun MP, ADUN, dan pencen MB Tganu sepenggal. aku raso mau dekat rm30k per month. itu pon parlimen banyak ponteng maaa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails