Thursday, March 17, 2016

LGBT, Sensitif Sampai Dalam Filem. Apa Kata Aeril Zafrel?

HALAMAN HIBURAN


Baru-baru ini kecoh apabila dikatakan pelakon Aeril Zafril berlakon dalam filem homoseksual. Malah, melalui instagramnya, Aeril telah memuat naik poster di akaun peribadinya mengenai filem yang bertajuk Crystal Soul.
Gambar poster yang memaparkan aksi dua lelaki di sebalik cermin tanpa berpakaian itu telah menimbulkan pelbagai reaksi kurang senang dalam kalangan pengikut Aeril.
Namun, Aeril tidak cepat melatah dengan kritikan peminat. Malah, dia mengakui bahawa itu merupakan filem kedua terbaru arahannya. Tetapi gambar poster tersebut telah di padam beberapa jam kemudian.
“Tidak dinafikan, saya memuat naik gambar poster berkenaan dan menurunkan ia selepas tiga jam.”
Bahkan, Aeril mempunyai alasan tersendiri dengan tindakan tersebut.
“Saya berbuat sedemikian kerana ia adalah sebahagian dari kajian mengenai pandangan orang mengenai filem ini. Saya ingin lihat sama ada orang sedar dengan kapsyen gambar yang saya muat naik atau hanya membuat penilaian daripada gambar sahaja.”
“Bagaimanapun saya tidak marah atau melatah dengan semua komen yang ditinggalkan kerana itu adalah pandangan mereka dan saya hormati apa yang mereka katakan.”
Apabila bercerita mengenai filem tersebut, tambah Aeril lagi dia kini sedang menunggu rombakan skrip filem tersebut. Malah, Aeril menegaskan bahawa filem tersebut tiada kena mengena dengan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender).
“Saya belum lagi memulakan penggambaran filem ini kerana masih menunggu skrip yang kini sedang dirombak oleh penulis skrip. Filem ini berkaitan ilusi optikal; di mana apa yang kita lihat tidak semestinya kita nampak. Dan ia tidak ada kena mengena langsung dengan LGBT.” (IH)

7 comments:

Anonymous said...

Ini semua salah pas parti Anjing sebab selepas bergabung dengan ikatan dan membentuk pembangkang berfikiran kelas ketiga pas sudah pandai berkata hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia. Kasihan kepada pencium kentut hadi yang amat berharap pas parti Anjing akan melaksanakan Hukum Hudud selepas berjaya memecah-belahkan PR. Walaunta apa cerita sekarang? Masih mahu terus jadi pencium kentut hadi ke? ;-)

Anonymous said...

Geng JJlge menyalak lagi.

Anonymous said...

Geng pencium tegar kentut hadi sudah meroyan! Muakakaaa...

Anonymous said...

Halo pencium tegar kentut hadi. Hudud apa cerita hudud? Kih kih kih...

Anonymous said...

Halo pencium tegar kentut hadi. Hudud apa cerita hudud? Kih kih kih...

Unknown said...

Soalan yg menggambarkan x mahu hudud.. mcm PAN je..

Anonymous said...

Mengapa sebilangan penerbit, pengarah dan artis-artis suka menghasilkan filem-filem yang tidak bermoral? Tidak pernahkah mereka terfikir berapa banyak dosa yang mereka tanggung jika filem yang tidak bermoral mereka berjaya meruntuhkan akhlak manusia dan mendorong manusia melakukan kemungkaran dan kesesatan?

Di atas permukaan bumi ini, makhluk yang tidak bermoral bebas membuat filem yang tidak bermoral untuk meruntuhkan moral manusia, bagaimanakah pula akibat yang akan mereka terima apabila mereka berada di bawah permukaan bumi? Adakah mereka telah lupa tentang malaikat maut dan malaikat Munkar dan Nakir dan pelbagai soalan di alam Barzah dan Padang Mahsyar?

Manusia bodoh sahaja melupakan kematian!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails