Wednesday, February 24, 2016

Mat Sabu: 'Kalau aku marah, aku buka baju atas pentas ..' Tapi..


Kalau aku marah, aku buka baju atas pentas ... pasti esok suratkhabar muka depan tulis Mat Sabu takde akhlak. Sesetengah ustaz pun akan kata gitu. 

"Tapi, bila pemimpin rasuah depa diam. Padahal buka baju bukan dosa, tapi rasuah jelas haram. Inilah masalah umat Islam hari ini. Mereka tidak merasa jijik dengan rasuah." kata Mohamad Sabu didalam satu ceramah Parti Amanah Malaysia (PAN) Di Taman Asa Jaya, Kajang.

Tetapi Mat Sabu tak pula menjelaskan kepada para penyokongnya dimanakah letaknya perlembagaan PAN yg mencatatkan penentangan pada rasuah..

PAN sehingga kini langsung tak menyatakan pendirian didalam penentangan mereka berkenaan isu rasuah didalam negeri yang dikuasai oleh Pakatan pembangkang khususnya di Selangor dan juga P.Pinang.

Di P.Pinang,  apabila ada ADUN PKR bangun bersuara menentang unsur rasuah dalam isu tambak tanah oleh kerajaan DAP negeri, mereka dipecat oleh Lim Guan Eng yang merupakan "Abang angkat" kepada Mat Sabu. 

Jika benar Mat Sabu memandang jijik kepada rasuah seperti yang diucapkannya didalam ceramah, sudah tentu berbakul Lim Guan Eng kena maki.. Tetapi sehingga kini langsung tiada suara yang keluar dari tekak bekas Timbalan Presiden PAS tersebut. Mungkin Mat Sabu takut hilang elaun dari Guan Eng jika dia bersuara..

Inilah Mat Sabu yang rakyat Malaysia kenal selama ini.. Cakapnya berdegar-degar hinggakan langit pun mampu runtuh kalau dia berceramah.., walhal satu apapun cakapnya tak boleh dipakai. Sebab itulah Mat Sabu sekadar mampu jadi balaci Guan Eng sahaja sehingga kini.. - Big B/Utaranews.com




10 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah ......... raja auta @ presiden PAN sudah meroyan ...... bagi dia rasuah ni hanya membabitkan puak2 kerajaan je tp tidak jika dilakukan tuan galu LGE ....... ptuii !

Anonymous said...

Terusklan Ibn untuk menghina Mat sabu.dan akan diatmbah oleh balaci Pas yang semakin bodh.nama aje ahli Pas tetapi tak nampak langsung ada ciri2 islam .Pas+ Umno = bahalul.DAMN tunggu masa yang tak lama nama Ibn akan mendapat gelaran bloger sex tua nak amapus.

Anonymous said...

Kalau takut dilamun ombak jangan berumah di tepi pantai. ha ha ha

Anonymous said...

Salam,
Dah dibuktikan ka tuduhan ibn hasyim ke atas kerajaan penang dan selangor(pas pun ada dlm kerajaan)? Betul ka ada rasuah? Takkan main cedok berita dari umno jer? Pejuang Islam ka camni? Biar berhujah dengan fakta.

Anonymous said...

Tak habis2 kes penyelewengan berlaku. selagi penyelewengan yang lepas tidak diambil tindakan, ianya akan terus berleluasa dan berturutan:

a. Saham bumiputra 50 billion
b. Bank Bumiputra - tak selesai memuaskan
c. Kilang Keluli - kena bail out, yang kaya dan BOD terlepas
d. Kapal selam - yang kaya terlepas dapat komisyen, rakyat tanggung
e. FGV - Pengerusi dan BOD kaya raya dapat syer percuma - rakyat dan peneroka kena bayar hutang pinjaman beli syer yang dipaksa
f. Tabung Haji - banyak teres - BOD dan Pengerusi menjadi kaya, duit hilang tapi tiada ketanggungjawaban
g. 1MDB - rugi dan tiada akauntabiliti oleh Menteri, BOD dahulu dan sekarang.
h. Derma 2.6 billion - no moral courage
i. Feedlot - tiada ketanggungjawaban dan moral courage oleh menteri
j. Menteri menggunakan kemiudahan dan berbelanja macam duit derma mak bapa sendiri tapi rakyat kena tanggung melalui GST - no moral courage

An Anonymous said...

INGAT PAN INGATLAH DAP..

SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEFITNAH..

Anonymous said...

Kepala hotak kau An Anonymous.
Kau lebih percaya ostad ostad zaman sekarang yg jual ayat ayat untuk nikmat dunia yg sikit ni,
Pegi hadir pengajian bukan nya utk jadi taksub kat ostad ostad mcm tu tapi utk selamat kau dunia dan akhirat
Pandai pandai menilai dan mempergunakan ilmu yg kau hadir tu utk jadi orang bersifat ihsan atau kau ni umno totok atau walaun pascai taksub
Atau kau counter pak hisyam walaun taksub yg membabi buta skg, yg menagih dedak dari bertawaun(taun) dgn umno laknatullah tu dulu kini dan selamanya,

An Anonymous said...

Sabar tuan..tak perlu marah2..memang kami faham x ramai org melayu apatah lagi org cina yg hadir ceramah2 PAN..jadi hanya di alam maya ini shj peluang PAN tunjuk kuat dgn menggunakan fitnah seranah..

INGAT PAN INGAT DAP INGATLAH PAP JUGA..

SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEFITNAH SEHARAMJADAH..

Anonymous said...

Cina MCA, Gerakan yg dtg majlis Pas tu utk makan FREE jer..Depa senua pun tolak hudud mcm DAP.

Ingat Pas ingat hududuit..

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

DAP tolak Hudud sebab bukan dalam perlambagaan. Perkara ini sudah dijelaskan banyak kali. Ada juga antara orang DAP seperti menghina Islam tapi kita boleh anggap semua mereka hina Islam. Kawan Cina aku pun datang kat aku yang mereka tidak hina Islam, cuma ada segelintir Cina yang agak ektrimis dan marah sebab ada Melayu yang menghina mereka komunis apa semua. Bila kita Muslim respon balik pada mereka dengan cara buruk, maka mereka respon balik buruk pada kita. Lebih2 lagi, kerajaan war2kan isu perkauman lagi. Lagila dia orang marah, sehingga ada yang hina Islam/hudud. Yang kita nampak mereka hina Islam tapi kita tidak pula cari APA PUNCANYA mereka marah pada Islam.
Jadi kita tak boleh kata kita ni kaum sempurna. Kita ada banyak kelemahan malah banyak buat benda terlarang berbanding DAP sekalipun. Kita jualah raja rasuah, skandal dan TIDAK amanah. Bangsa kita juga. Yang itu kita tutup sebelah mata. Yang kita nampak, cina dan DAP, DAP dan DAP. Tahniah kerajaan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails