Sunday, September 13, 2015

Kongres Rakyat Di S/Alam Luar Jangkaan. Al-hamdulillah! Sila Lihat...

KONGRES RAKYAT SEDANG BERLANGSUNG
Alhamdulillah, subhanalLah wa Allahu Akbar. Kehadiran ke Kongres Rakyat yang berlangsung di Shah Alam kini di luar jangkaan pihak penganjur. Setakat yang telah berdaftar lebih 5,000 dan masih ramai lagi di luar bangunan tidak dapat masuk kerana penuh dan sesak.

KONGRES RAKYAT: Dari Rakyat kepada Rakyat dengan Acuan Islam dan Masyarakat Madani ke arah Malaysia Sejahtera. (IH)

18 comments:

Anonymous said...

Ada yang bagitau PAS masih releven di sbb program Kongress Rakyat penuh dewan SUK.

Tulang Besi@Malaysiawaves cuma nak cakap di Selangor ada lebih 5000+ lantikan politik PAS dalm kerajaan Selangor.

Dewan SUK Selangor tu boleh muat sekitar 2 hingga 3 ribu orang sahaja.

Logiklah dewan boleh melimpah ruah sebab siapa yang berani tak datang?
Nak kena buang kerja ke?

Walaubagaimanapun, program Kongress Rakyat ini hanya dihadiri ahli2 PAS dan penyokong2 PAS. Rakyat umum tak terlibat.

Program Syok Sendiri sahaja.

TULANG BESI

Abuabdullahalbanjari said...

Alhamdulillah ia suatu petanda yang baik. Cuma, harus diingat, melalui kehadiran ahli seluruh negara, jumlah sebegitu tidaklah terlalu ramai. Ia hanya mewakili sebahagian kecil daripada wakil wakil negeri.Sejarah silam PAS telah membuktikan bahawa jumlah yang ramai ketika menghadiri ceramah tidak diterjemahkan dengan baik sewaktu pilihanraya. Apapun, bagi mereka yang ikhlas dalam perjuangan akan merasai kemanisan dalam apa jua keadaan.

Vimax Asli said...

semoga sukses konggresnya

Anonymous said...

Tahniah dan syabas kepada parti Islam PAS kerana parti Islam ini masih kukuh dan kuat dengan sokongan padu rakyat yang cintakan Islam. Ini bererti propaganda kotor musuh-musuh Islam telah gagal sama sekali untuk menfitnah dan memusnahkan parti Islam. Semoga orang ramai tidak tertipu dengan pelbagai fitnah musuh Islam terhadap parti Islam yang cuba menegakkan Islam sebagai cara hidup orang Islam di negara ini.

Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya.(A-li'Imraan 3:54)

Anonymous said...

Program syok sendiri kot bro. Berintergiti lah dlm melaporkan sesuatu cerita. Buat apa tipu diri sendiri bro.

Anonymous said...

Anon 10:30pm merasa sakit hati melihat sokongan padu rakyat terhadap parti Islam PAS! Nah gonggong tulang ini dan pergi main jauh-jauh !

Anonymous said...

PAS parti lebai pi duduk bawah tempurung..

Anonymous said...

Anon 12:14AM adalah katak bawah tempurung yang hanya makan langau sahaja !

Anonymous said...

PAS dah jadi parti politik dah lebih 50 tahun..kalau setakat blh kumpul banyak ni lebih baik PAS jadi persatuan kompang je..nah ambik tulang balik..pergi cakar punggung Presiden ..biar dia sedar diri sikit

Anonymous said...

bohonglah! korang pergi tengok sendiri dewan SUK selangor boleh muat sampai 5 ribu orang ke? agak2 ler kalau nak menipu pun. elok ler tu. nama parti Islam tapi penipu. torbek tuang presideng pil kuda broker barua.

Anonymous said...

Bertenang, tak sokong PAS bukannya ingkar pada islam. Keluar Pas tak murtad pun. DAP pun ada orang islam. Ulama pewaris nabi, maksudnya kena fasih dan mahir dlm cabang atau disiplin ilmu agama serta mempunyai akhlak, budi pekerti dan tutur muslim sejati. Ulamak adalah duta utama umat islam. Kalau hati ego, bongkak, suka mencela, label melabel, itu sifat tercela, bukamnya memertabatkan islam sebaliknya memberi mesej yg salah terhadap islam. Wallahu a'lam

Anonymous said...

Setuju dengan komen Anon 2.10am. Selama ini saya memang penyokong Tegar PAS sehinggalah kepimpinan bertukar kepada Haji Hadi menjadi Tuan Presideng. Hakikatnya, punca perpecahan dan kekalutan yang berlarutan hingga tertubuhnya Parti AMANAH Negara semuanya terbeban di atas bahu Hadi Awang! Jika diamati, keseluruhan Komen, teguran, serangan yang sarat di pentas media sosial sekarang semuanya dihalakan kepada Haji Hadi.

Sejujurnya pada pemgamatan saya, Hadi agak aggresive, celupar, degil dan angkuh! Sifat yang kontra dengan title seorang alim ulama. Bermula dengan fatwa beliau yang kontroversi dulu, mengkafirkan UMNO.. hinggalah tersurat dengan apa yang berlaku hari ini, menuduh tanpa bukti calon PKR sebagai seorang pengedar pil kuda, memungkiri janji dengan komponen PR, angkuh melabelkan orang yang tidak sependapat dengan beliau sebagai jebon, barua dan bermacam-macam lagi karenah yang tak sepatutnya.

Sesungguhnya, rasa sayang masih lagi menebal dengan parti PAS yang saya dokongi selama ini. Tapi keterampilan Hadi Awang dengan apa yang beliau hidangkan, apatah lagi semenjak beliau bergelar Tuang Presiden PAS kini, membantutkan semangat juang.

Saranan, andainya Hadi Awang seorang yang berjiwa besar, bermaruah tinggi.. apalah salahnya beliau mengundur diri dan serahkan kepimpinan kepada orang lain. Pengorbanan sebegini akan kembali menyatu dan memperkuatkan gabungan Pakatan Rakyat untuk merealisasikan usaha menumbangkan Regim UMNO yang pada ketika ini sedang bercakaran dan sarat dengan ribuan masalah yang membebankan rakyat.

Anonymous said...

Hadi mungkin salah tp dia bukan membuat kesalahan pokok iaitu kesalahan dasar.maka kesalahannya itu masih boleh dibaiki.jika org yg membuat kesalahan dasar pular iaitu tdk memegang dasar islam itu dgn kuat hingga sangup berkompromi dgn org yg terang terang menolak islam.maka bagaimana kita berpegang kpd org spt ini.jawabnya dtg ribut habis terpelanting la.semoga Tuhan menunjukkan jln kpda kita

Anonymous said...

marilah kita kembali ke era merudum Pas akhir 70-an & 80-an ...parti kafirmengkafir, parti lebai mercun, tukang hukum .. 1978/1982 berapa kerat Pas di Dun & Parlimen.
Era UFN & TGNA dah berlalu. Sekarang era Baiah, - tolol, barua, anjing,babi *****.
PAS ke ... adalah hijrah

Miji said...

Kesian, sejak berpisah daripada pas banyak komen yg dikeluarkan lebih kepada marah dan tak berakhlak.Adakah kita hari ini lebih baik dari semalam?.Kalau lebih baik alhamdulillah,tapi sebaliknya kita telah jauh daripada rahmat Allah.Harap kita golongan mendapat rahmat Allah

Unknown said...

Kalau hadi hebat dan dihormati rakyat terengganu, tentu pas mampu bertahan bberapa penggal.

Unknown said...

Kalau hadi hebat dan dihormati rakyat terengganu, tentu pas mampu bertahan bberapa penggal.

Anonymous said...

Haji hadi ulamak suci
Haron jin bertaraf wali
Kurenung pas berkali kali
Ternampak aku bontot kuali
Uhuk uhuk hadi3x sebab bini dia tiga tu yang dok sebok dengan talak tiga.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails