Wednesday, February 04, 2015

Pemain Bola Fernando Torres Sentiasa Sujud Syukur.


Kala Torres Selebrasi Sujud Syukur  Fernando Torres. Suatu selebrasi yang lazimnya dilakukan pemain Muslim.
 SUKAN
Fernando Torres membuktikan ia tidak salah memilih pulang ke kelab lamanya, Atletico Madrid. Penyerang 30 tahun ini kembali memperlihatkan ketajamannya mencetak gol.

Yang terbaru, apabila ia mencetak gol kilat saat Atletico Madrid melawan Barcelona di leg kedua suku akhir Copa del Rey di Vicente Calderon, KHamis pagi.
Torres cuma perlu 40 saat untuk menjaringkan gol. Gol berawal dari kesalahan Jordi Alba yang menghantar bola jauh. Namun, bola boleh direbut pemain Atletico sebelum menyodorkannya pada Torres.

Usai mencetak gol, bekas pemain Chelsea ini langsung merayakannya dengan sujud syukur. Suatu selebrasi yang lazimnya dilakukan pemain Muslim. Selebrasi sujud syukur Torres sempat ramai diperbincangkan di sosial media


Akaun Twitter milik Muslim FootballersTheAMF, yang sering menyampaikan maklumat dan menyokong pemain bola sepak profesional muslim, menghantar foto Torres sujud syukur sambil menulis tag #justHappyToBeHome #muslimLoveNandos.

Banyak netizen berpendapat apa yang dilakukan Torres adalah rasa syukur atas kembalinya perfoma dia, setelah merasa dicampakkan oleh Chelsea, kemudian dibuang ke AC Milan lalu kembali Atletico Madrid. Torres ingin membuktikan dia belum habis, dan saat-saat bahagia itu tercipta kala ia melesakkan gol super cepat ke gawang gergasi Sepanyol, Barcelona.

Selebrasi sujud syukur juga pernah dilakukan rakan satu pasukan Torres, Arda Turan. Pemain muslim asal Turki ini melakukan selebrasi itu selepas aksi heroik membuat gol ke gawang Chelsea pada Semi final liga champion musim 2013-2014, yang akhirnya menyingkirkan Chelsea


Itulah amalan baik yang boleh diikuti oleh pemain-pemain bola sepak di Malaysia. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails