Sunday, February 01, 2015

Pamer Payudara Untuk Damai, Sama K-Pop Untuk 1 M'sia?


Dukung perdamaian Yahudi-muslim, komedian Amerika pamer payudara
Chelsea Handler. ©instagram.com/chelseahandler

HALAMAN HIBURAN
PELAWAK perempuan asal Amerika Syarikat, Chelsea Handler baru-baru ini mempamerkan dirinya tak berbaju sambil naik unta di akaun media sosial Instagram. Dengan gambar itu dia ingin menyokong perdamaian antara Yahudi dan Muslim di Timur Tengah, seperti yang dilaporkan oleh the Times of India, Jumaat (30/1).

"Seorang muslim membolehkan seorang Yahudi naik unta sambil bertelanjang dada. Ada yang mengatakan tidak boleh hidup damai? Menurut saya kita boleh. Sementara kamu tidak perlu bertelanjang dada," kata dia dalam akaun Instagramnya.

Di foto itu Handler tampak menutupi payudaranya dengan gambar bendera Israel. Pelawak sekaligus pelakon penganut Yahudi itu ingin mengatakan, orang-orang dengan berbeza keyakinan boleh hidup saling berdampingan.
 

Samakah dengan menggunakan budaya K-Pop untuk propaganda 1 Malaysia di negara ini? Contohnya, persembahan Konsert Kpop di Malam Hari Belia Negara 2012. Ada tiga kumpulan Kpop terkenal buat persembahan gah di Putrajaya.

Kumpulan Kpop U-Kiss, Teen-Top dan Dal★shabet telah diterbangkan khas dengan nilai kos penganjuran kontroversi berjumlah RM2.04juta untuk persembahan pada malam 25-26 Mei, 2012. Bahkan Malaysia lagi teruk kerana  menggunakan kos yang tinggi. (IH)
 BN guna keghairahan seks untuk menng pilihanraya?
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails