Wednesday, December 03, 2014

Pemuda Manja Pun Gabung ISIS, Minta Pulang Kerana IPod Rosak.

IPodnya rusak, pemuda manja India gabung ISIS minta pulang
Arib Majid pemuda manja gabung ISIS minta pulang. dailymail.co.uk 

SEORANG pemuda asal India gabung dengan kumpulan Negara Islam untuk Iraq dan Syam (ISIS) akhirnya memutuskan keluar dan kembali ke negaranya. Dia mengaku malas lantaran disuruh bekerja membersihkan jamban dan melakukan tugas-tugas bawahan. Dia juga dilarang perang serta mengangkat senjata.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Selasa (2/12), Arib Majid berangkat ke Iraq dengan tiga rakannya pada akhir Mei. Dia berfikir betapa perbuatannya menjadi jihadis. Memegang serangan senapang AK-47 dan berperang melawan Barat. Namun ternyata sesampainya di sana Majid justru diperintahkan 'ngosrek' tandas, nyapu jalan, nyuci baju ahli senior, dan sebagainya.

Malah pemain lagu tanda iPod milik Majid jadi tak berfungsi lantaran kena air. Akhirnya dengan merengek manja dia menelefon ibu bapanya minta pulang


"Saya muak jadi orang belakang. IPod saya tak bekerja di sini. Saya harus pulang," ujar Majid.

Tidak hanya Majid, sejumlah remaja muslim Perancis gabung dengan ISIS juga memberikan satu siri mesej manja ke rumahnya dan hal ini diungkap oleh akhbar Le Figaro. Ada yang mengatakan dia hanya bekerja membahagikan makanan dan pakaian. Ada pula yang kesal lantaran cuma mencuci pinggan. Mereka merasa tertipu oleh kumpulan pelampau itu.

Majid pun dibenarkan pulang namun sungguh nahas. Dia ditahan oleh Pasukan Elit India (NIA) dengan tuduhan terlibat tindakan keganasan. Tapi Majid menolak tuduhan ini. Dia bilang hanya mengerjakan tugas-tugas rumah tangga.  


"Bahkan semasa saya ditembak pun tidak segera diubati. Saya baru dibawa ke rumah sakit setelah memohon-mohon," kata Majid. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails