Friday, December 05, 2014

Buku Nabi Muhammad Beristeri 20 Gegerkan Aceh.

Cerita buku Nabi Muhammad beristri 20 yang gegerkan Aceh
Tgk H Faisal Ali

WARGA Aceh digegerkan dengan penemuan buku pendangkalan aqidah. Buku-buku yang beredar secara diam-diam ini berisi menyudutkan ajaran Agama Islam. Sehingga membuat warga resah dan telah melaporkan peredaran buku itu pada ulama.

Wakil Ketua Majelis Permusyawaratan Ulama (MPU) Aceh, Tgk H Faisal Ali membenarkan adanya peredaran buku tersebut. Peredaran buku ini terjadi di beberapa kabupaten iaitu Pidie Jaya, Aceh Jaya, Aceh Barat, Aceh Besar dan Bireuen.

"Buku yang beredar pada masyarakat itu beragam, ada 4 jenis. Intinya dalam buku itu adalah usaha memurtadkan siapa yang membacanya," kata Wakil Ketua MPU Aceh, Faisal Ali, Rabu (3/12) di pejabat MPU Aceh.

Isi buku itu mengarah kepada pendangkalan aqidah. Seperti disebutkan bahawa 'Alquran itu telah memutarbalikkan kitab. Kemudian disebutkan juga bahawa Nabi Muhammad menikah sebanyak 20 kali.'
Cerita buku Nabi Muhammad beristri 20 yang gegerkan Aceh  
Buku itu menyebut Nabi Muhammad SAW beristeri 20.

"Kalau di Pidie Jaya, dititipkan di sebuah pesantren." ujar Tgk H Faisal Ali.

Diedarkan dengan menggunakan motosikal dititipkan di warung-warung dan pesantren. Faisal Ali meminta carian kepada juga pihak Polis dan Pemerintah Aceh. (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-61: P.Kebajikan B/Aceh M'sia
E-Buku IH-61: P.Kebajikan B/Aceh M'sia

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails