Wednesday, July 09, 2014

Usul Undi Tidak Percaya Untuk MB S'ngor..

Abdul Khalid Ibrahim
Abdul Khalid Ibrahim.

SUBANG JAYA: Meskipun menerima tekanan untuk disingkirkan daripada kedudukannya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetap tenang menghadapi desakan termasuk yang terbaharu daripada wakil rakyat Pakatan Rakyat di Selangor.


Malah Menteri Besar itu tidak kisah jika dakwaan kononnya akan wujud usul undi tidak percaya terhadapnya oleh Kelab Penyokong Kerajaan Selangor (BBC).

"Tak apa, itu (usul undi tidak percaya) ada peruntukannya dalam enekmen negeri Selangor.
"Jadi bila sudah ada dalam enakmen, apa pun boleh dibuat mengikut peruntukan," katanya ketika ditemui pada Selasa.

Beliau berkata demikian ketika hadir pada majlis berbuka puasa bersama media di sebuah hotel di sini. Ditanya sama ada usul undi tidak percaya terhadapnya akan mendapat sokongan daripada wakil rakyat sekiranya berjaya dibentangkan, beliau berkata:

"Saya tidak buat spekulasi dalam hal ini."

Awal hari ini (Selasa) timbul spekulasi berhubung mesyuarat khas BBC yang dipengerusikan musuh politik Abdul Khalid, Mohamed Azmin Ali bahawa satu usul undi tidak percaya akan dibuat terhadap Menteri Besar itu. Bagaimanapun  Azmin ketika ditemui selepas mesyuarat itu menafikan isu berkenaan dan sebaliknya menggesa semua pihak menghentikan fitnah dan spekulasi terhadap Abdul Khalid. (mStar)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-89: Anwar-Khalid -Gelombang Kopi Dalam Cawan?
E-Buku IH-89: Anwar-Khalid -Gelombang Kopi Dalam Cawan?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails