Tuesday, July 08, 2014

Bukan Saja MB, Anwar Juga Patut Undur -Fairus.


  Bukan sahaja Tan Sri Khalid Ibrahim, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga patut meletakkan jawatan atas dakwaan kegagalan besar menguruskan parti, kata bekas timbalan ketua menteri 1 Pulau Pinang.

Datuk Seri Mohd Fairus Khairuddin (bawah) dilaporkan berkata Anwar dan pimpinan PKR lain perlu mengambil langkah itu kerana apa yang berlaku dalam parti jauh lebih memalukan berbanding pentadbiran negeri.

Bekas wakil rakyat PKR itu merujuk kepada pemilihan langsung parti itu yang masih berlangsung dan mencetuskan pelbagai kontroversi.

“Malah perlu diingat Anwar bukan saya ketua umum PKR tetapi juga penasihat ekonomi Selangor. Kalau Khalid didesak letak jawatan kerana gagal bagaimana pula dengan Anwar?

“Perlu juga diingat bahawa keadaan lintang pukang, huru hara dalam pemilihan parti ini bukan sahaja baharu berlaku kali ini tapi sejak pemilihan lalu lagi.

“Malangnya kali ini lebih teruk dan memalukan hingga tahap ahli mengheret parti ke mahkamah. Siapa yang patut ambil tanggungjawab ini,” soalnya lagi seperti dilaporkan UMNO-Online.

Fairus juga melihat desakan Khalid meletakkan jawatan sebagai melucukan kerana Anwar tidak pula dihukum.

Fairus seterusnya menambah soal pertukaran menteri besar Selangor akan terus menjadi duri dalam daging berterusan untuk pembangkang kerana menurutnya masing-masing mempunyai kepentingan tersendiri. (MK)


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-89: Anwar-Khalid -Gelombang Kopi Dalam Cawan?
E-Buku IH-89: Anwar-Khalid -Gelombang Kopi Dalam Cawan?

1 comment:

Berbekas said...

helo BEKAS tkm penang... diulangi.. BEKAS tkm.

jika sudah bernama BEKAS maka tak perlu lah mengulas rakan seperjuangan yg ditinggalkan.

nanti tk pasal2 umno dituduh upah awak jadi alat, walaupun mungkin benar.

teruskanlah kerja berkebun anda tu sambil menghirup udara segar tanpa menganggu politik semasa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails