Wednesday, July 02, 2014

Pesan ISIS, Berhijrah Kepada Negara islam..


Pemimpin ISIS serukan jihadis bergabung bentuk negara Islam
Pemimpin kumpulan militan cawangan Al Qaeda, ISIS (Negara Islam Iraq dan Syria), Abu Bakr al-Baghdadi semalam menyeru para jihadis mempunyai kemampuan ketenteraan, perubatan dan pengurusan untuk bergabung dengan kumpulan mereka.

"Mereka yang boleh berhijrah kepada Negara Islam perlu berhijrah, sebagaimana berhijrah kepada 'rumah Islam' adalah kewajipan," kata dia dalam sebuah mesej suara dikeluarkan semalam di Internet, seperti yang dilaporkan oleh stesen televisyen Al Arabiya, Selasa (1/7).

Sosok yang mengaku khalifah itu juga menyatakan kepada para pejuangnya, "saudara kamu di seluruh dunia menunggu untuk mereka selamatkan."

"Bikin semua musuh Allah takut dan carilah kematian menuju sahid di mana pun. Saudara sekalian, di setiap jengkal bumi, saat ini menunggu untuk diselamatkan."

Rakaman suara berjudul "Mesej kepada seluruh Mujahidin dan muslim di bulan Ramadan" itu dimuat naik di seluruh laman Internet milik kumpulan ISIS. Di beberapa laman lain rakaman suara itu bahkan diterjemahkan dalam bahasa Inggeris, Rusia, Perancis, Jerman, dan Albania.

"Demi Allah kita akan membalas, demi Allah, meski itu perlu waktu. Para pejuang harus memanfaatkan peluang dan memperjuangkan agama Allah melalui jihad."
[fas]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails