Tuesday, July 01, 2014

Malam Pertama Bertarawih Di Bawah Pesawat Udara Zionis..


Malam Pertama Tarawih, Pesawat Udara Zionis serang Gaza

Bertepatan dengan malam pertama solat tarawih, pesawat Zionis hari Sabtu (29/06/2014) melancarkan dua serangan udaraSerangan pertama menghentam tanah pertanian di timur kem pelarian al Buraij di tengah Jalur Gaza dan kedua menghentam daerah Beit Hanun di utara Jalur Gaza.

Sumber-sumber keselamatan Palestin di Jalur Gaza berkata, pesawat pejuang Zionis melepaskan tembakan dua buah roket ke tanah pertanian di timur kem pelarian al Buraij, bersamaan dengan serangan meriam yang dilakukan tank-tank penjajah Zionis yang menumpukan di dalam pagar keselamatan berhampiran Jalur Gaza, demikian dikutip Pusat Maklumat Palestin (PIC).

Menurut sumber keselamatan, pesawat Zionis juga menggempur tanah pertanian di jalan "Banat" di daerah Beit Hanun di utara Jalur Gaza, meski tidak ada korban jiwa dalam dua serangan udara kali ini.

Sumber-sumber keselamatan memberi amaran kemungkinan berlakunya peningkatan Zionis, di tengah-tengah intensiti pesawat Zionis yang terus terbang di atas langit Gaza. Pihak keselamatan menyeru agar selalu selalu waspada dan bersiap siaga.

Sebelumnya dua warga Palestin cedera pada Sabtu (28/6) malam akibat serangan senjata api dari pasukan penjajah Zionis di timur Khan Yunis, wilayah selatan Jalur Gaza. Sumber-sumber perubatan Palestin berkata, dua orang warga luka tembak oleh pasukan penjajah Zionis di timur kampung Farahin di Abasan Kanir di timur Khan Yunis.

Sumber-sumber Palestin menyebutkan dua orang mangsa sudah ke hospital Algeria di Abasan dengan keadaan luka sederhana. (IH/H)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails