Wednesday, November 13, 2013

Wanita Vietnam Ingin Kahwin Rakyat M'sia. Islam, Penyelesaian?

Foto 
WANITA Vietnam yang menawarkan khidmat seks.

Ipoh: “Kami dijanjikan pendapatan lebih lumayan di Malaysia kerana ejen beritahu lelaki di negara ini lebih pemurah dan penyayang,” kata salah seorang pelacur warga Vietnam dikenali sebagai Binh, 24, yang berkhidmat sebagai pekerja seks di sebuah pusat spa di bandaraya ini.

Dia yang berasal dari daerah Phu My Hung turut berharap ada pelanggan dalam kalangan lelaki tempatan sudi mengahwininya seperti mana berlaku pada rakannya yang dihantar bekerja di Korea Selatan atau Taiwan.

Menurutnya, aktiviti pelacuran di Vietnam menghadapi persaingan sengit dan kebanyakan rakan-rakannya ‘dieksport’ ke China, Korea Selatan, Taiwan dan Malaysia oleh sindiket.

“Ada yang benar-benar sukarela menjadi pelacur dan ada yang ditipu sindiket yang berselindung di sebalik agensi mencari jodoh atau agensi menyediakan pekerjaan di luar negara.

“Saya sendiri bersama rakan-rakan dibawa masuk ke Malaysia awal tahun ini dengan menggunakan pasport sebagai pelancong.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Islam agama dunia untuk semua manusia, tidak kira batas sempadan. Apakah tidak ada jalan penyelesaian dalam masalah kemanusiaan begini? Agama Islam bukan sempit, seperti kepala otak sesetengah pemimpin-pemimpin yang hanya berfikir di bawah tempurung kedaerahan dan asobiah kebangsaan saja.

Lihat

2 comments:

Anonymous said...

mari2 cepat boleh jadi bumiputra ambil duit semua balek tukar nama balek vietnam / mari 2 lelong malaysia untuk pelacur2 dari semua negeri senang khawin datuk semua ok

Anonymous said...

Ni datang bukan untuk kahwin tapi untuk melacur, orang vietnam ni jenis takde agama semua yang boleh datang duit depa balun. Pengalaman melihat warga vietnam datang beramai-ramai ke Malaysia 10 tahun dulu untuk bekerja di kilang benang di Nilai yang lelaki ada yang jadi bapak ayam dan yang perempuan jual badan. Jadi jangan ingat mereka ni datang untuk berkahwin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails