Sunday, February 17, 2013

4 Organisasi Bogel, Ajaran Sesat Serang Dunia..

Empat organisasi ini selalu bikin aksi bugil

INI, 4 ajaran sesat, yang selalu beraksi bogel di seluruh dunia, memperkenalkan perjuangan mereka melalui cara tidak beradap dan biadap.. tidak berperadaban dan bersalahan dengan hampir semua agama di dunia.   

1. Organisasi Penyayang Binatang (PETA)
 
Empat organisasi ini selalu bikin aksi bugil
Konon, demi hak-hak haiwan, pegiat Organisasi Penyayang Binatang PETA tiap tahun selalu mengadakan protes bogel menentang penyalah gunaan binatang. Bahkan aksi mereka pun sampai pada bagaimana sebuah industri makanan menyajikan olahan haiwan. 

Bahkan mengajak orang sejarang mungkin memakan daging. Lebih keterlaluan lagi, bila mengatakan bahawa penyembelihan untuk makanan manusia juga suatu kezaliman. PETA mempunyai anggota tersebar sejagat. Bukan hanya warga biasa banyak kalangan selebritas bergabung dalam kelompok ini. 
Jurugambar mengambil gambar ahli PETA yang berpakaian sebagai duyung semasa demonstrasi pro-vegetarian di Kuala Lumpur, 7 Mac 2011. - Gambar oleh Jack Ooi 
(Sila lihat..Ibnu Hasyim: Demontrasi Ke Arah Bogel, Serang Bukit Bintang.)

Cucu tokoh revolusi Cuba, Che Guevara, pernah berpos telanjang untuk mengajak orang menjadi vegetarian. PETA sedikit lebih beruntung sebab aksinya dinilai lebih elegan. Lantaran didukung pesohor terkenal, pegawai keamanan fikir dua kali untuk menangkap mereka.  

2. AnimaNaturalis.

Empat organisasi ini selalu bikin aksi bugil

Hampir sama dengan PETA, pegiat dari AnimaNaturalis tiap tahun juga mengadakan protes menentang penyalahgunaan haiwan. Namun lebih ditujukan pada hal seperti di laboratorium, makanan, pakaian dari hewan, hiburan menggunakan atraksi haiwan, dan sebagainya. AnimaNaturalis mempunyai base terbesar di Sepanyol, Colombia, dan Argentina. Anggota mereka tersebar se-Amerika Latin.


Kelompok ini mendakwa perjuangan hak haiwan lantaran manusia terlalu serakah dan membantai mahluk lain demi hal yang kurang perlu. Aksi tunjuk perasaan mereka membuat pertunjukan seni sembari telanjang dan selalu berakhir dengan drama penangkapan oleh pegawai keamanan setempat. 
 
3. Femen
Empat organisasi ini selalu bikin aksi bugil

Pegiat Femen menjadi kelompok paling disorot dua tahun belakangan. Mereka memang menjadikan tubuh sebagai perjuangan menentang berbagai hal mulai dari prostitusi selama Piala Eropah (EURO) 2012 hingga terlibatnya wanita negara Arab macam Mesir dan Tunisia dalam organisasi ini. 

Alia al-Mahdi, satu dari jutaan perempuan Negeri Sungai Nil baru-baru ini tunjuk perasaan telanjang menentang Presiden Muhammad Mursi. Femen tumbuh di berbagai wilayah Eropah termasuk Perancis, Inggeris, dan Itali. Seluruh anggota Femen perempuan, meski ada pula lelaki ikut serta dalam protes mereka. Setiap aksi Femen dinilai liar dan selalu berakhir dengan penangkapan oleh petugas keamanan. 

4. Organisasi Penunggang Basikal Bogel Se-Dunia

Empat organisasi ini selalu bikin aksi bugil

World Naked Bike Ride atau organisasi Penunggang Basikal Bogel Se-Dunia awalnya ditubuhkan untuk mengadakan acara-acara besikal tanpa pakaian. Organisasi bermula di Amerika Syarikat ini meluas hingga ke Kanada dan Amerika Latin bahkan Asia.

Namun kebelakangan, organisasi ini mulai melebarkan kegiatan pada tunjuk perasaan mengiringi isu alam sekitar seperti kebakaran hutan, polusi udara, pencemaran air, dan sebagainya. Protes bogel mereka berakhir dengan penangkapan oleh pihak polis.
(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails