Saturday, February 23, 2013

Ini, Renang Bogel Amal. Tak Kira, Asal Dapat Duit...


Australia gelar renang bugil bareng

WARGA Australia Ahad lalu mengumumkan acara renang bogel berbaring bersama di laut. Acara itu didakwa sebagai yang pertama di dunia dan berjayaenarik minat sekitar seribu orang mulai dari kanak-kanak hingga orang dewasa. Situs RT.com melaporkan, Isnin (18/2), panitia menyebutkan acara itu berjaya mengumpulkan dana amal kira-kira RM48J

Media Australia melaporkan, sekitar pukul 8 pagi waktu setempat, orang-orang mulai berkumpul di pelabuhan Kota Sydney untuk berenang sejauh 900 meter. Seorang panitia bernama Nigel Marsh menyebut acara ini bukan untuk kaum bogel tapi hanya ingin menyediakan sarana bagi orang-orang yang ingin mencuba hal baru.

"Peserta acara ini ada yang berusia 89 tahun, dari luar negeri, ada juga empat orang cacat, orang gemuk, kurus, tua dan muda," kata Marsh seperti dikutip dari akhbar The Sidney Morning Herald.

Marsh mengatakan sepuluh tahun lalu dia pernah melakukan renang bogel dan aksi itu telah mengubah hidupnya. Dia ingin orang lain juga boleh merasakan hal sama.

"Sangat menyenangkan. Itu salah satu pengalaman terbaik dalam hidup saya. Saya ingin menjadikan ini acara tahunan," kata Marsh.

Dana yang berhasil dikumpulkan acara itu akan disumbangkan ke Yayasan Taman Nasional dan Alam Liar.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pemikiran begiini jugalah yang ditarbiah oleh kerajaan umat Islam Malaysia kepada rakyatnya, asal dapat duit, tidak peduli halal-haraam lagi kegiatannya. Dilaksanakan oleh UMNO parti Melayu Islam, dari sejak belum merdeka, lepas merdeka, sampai sekarang, bahkan kerajaan Malaysia sendiri diperalat dan digunakankan untuk tujuan tersebut. Itulah tarbiah UMNO, asal dapat duit, tidak peduli halal-haram lagi. Na'auzubillahi minzalk! (IH)

8 comments:

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu telah baca catatan tuan dan amat menarik bila usaha kemungkaran walaupun dipanggil suatu kerja amal maka tentunya suatu perkara yang jelas tertolak. Dan ini amat jelas.

Tapi kalau sumbangan dari kerajaan untuk semua orang tampa mengira parti maka jangan pula disamakan seperti diatas.

Jangan pula jika ada kebaikan yang di sumbangkan dan kita berbeza idealogi parti maka 100% itu jadi buruk. Kelemahan dan keburukkan tetap ada dalam UMNO mahu pun PAS.

Kalau tidak kenapa berlaku pemecatan kerana perbezaan pendapat sesama pemimpin atasan PAS sedangkan bermuzakarah itu adalah tunggak penyeleasaian masalah.Apa lagi yang berkompromi mengenai kalimah Allah telah mencalar parti PAS sendiri.

Maka UMNO dan PAS adalah satu pertubuhan yang masing-masing mempunyai kebaikan dan kelemahannya.....cuma survival Melayu Islam telah menepis bila dua pertubuhan ini saling bercakaran...walahualam.

Dulu Ahli PAS said...

Kenapa cerita-cerita dengan gambar separa lucah di sini dijadikan bahan modal untuk buat topik berkenaan buruk UMNO?

Dah kehabisan modal ke?

Adakah anda fikir perbuatan anda ini boleh dimaafkan oleh sebab anda orang PAS?

Come on la.. kreatif la sikit..

Teruk betul blogger ni..



zaman said...

Itulah kreatif. Kalau tak paham, jangan mentgaku ahli pas. Tu ahli pas tiruan. Musang menyamar jadi ayam. he he he

Dulu Ahli PAS said...

Oh, ya.. betul.. sangat kreatif.. pancing minat pembaca..

Perasan sangat parti mereka tu kuat sampai tak mahu percaya ada orang boleh dan pernah tinggalkan mereka.. Terlalu taksub, terlalu fanatik, parti politik nombor satu, saudara sebangsa seagama nombor 9, 10..

Kesian..

Anonymous said...

Very rapidly this web site will be famous among all
blog viewers, due to it's good content

Look at my blog :: home workout routines for men body weight

zaman said...

Dulu ahli pas.. pigi dah.. perkataan 'parti mereka' itu bukti penipu.. apalagi blognya mengampu rais yatim.

masih takut mengaku umno/bn.

anon 24/2 12;33 am, pula, nak tumpag iklan di blog orang. cermin muka sikit..

Pak Abu said...

Kepda Pak Cu R/Panjang.

Kerajaan bagi duit kebas saja, itu hak rakyat. Mengapa sekarang baru bagi? kerana pambangkang kuat. Bn takut terbalik. dia terpaks tunjuk baik.

Tapi dia kebas lagi banyak dari bagi. contoh berapa banyak Rosmah dapat, berbaning rakyat baru dapatRM500.

Ambil Pak Cu, tapi undi mesti pembngkang. Akan datang di tambah lagi.Rakyat kena ambil duit tu, tapi undi mesti pembangkang.

Soal melayu sama melayu gaduh, itu tak heran, kerana ada melayu tolak islam. Macam Abu lahab tolak nabi, yang sama arab.

Mat Deris said...

'Kenapa cerita-cerita dengan gambar separa lucah di sini dijadikan bahan modal untuk buat topik berkenaan buruk UMNO?'

Kerana UMNO memang buruk, masih kekalkan pemikiran 'asal dapat duit, tidak peduli halal-haraam lagi kegiatannya.'

Masih melaksanakan 'dari sejak belum merdeka, lepas merdeka, sampai sekarang, bahkan kerajaan Malaysia sendiri diperalat dan digunakankan untuk tujuan tersebut'.

Itulah tarbiah lucah dan biadap UMNO, asal dapat duit, tidak peduli halal-haram lagi. Termasuk benarkan kerja lucah.

Jangan sokong umno yang busuk itu lagi. Jatuhkan umno sekarang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails