Saturday, January 26, 2013

Konsert Ini Panaskan Jakarta? Sebuah Racun Fikir.


Title #7
Jennifer Lopez saat konsert di MEIS, Ancol, Jumaat malam, 30 November 2012

HALAMAN HIBURAN
INILAH suatu contoh racun pemikiran yang ditabur di negara-negara umat Islam. Di sini  (Indonesia) adalah negara umat Islam terbesar di dunia. 'Panaskan' Jakarta? Astaghfirullah... Jangan panas sampai ke api Akhirat. Perlu usaha-usaha selamatkan mereka. Selamatkan negara ke arah pembangunan fizikal dan mental dari generasi perosak begini..

Lihat berita dan gambar-gambar ini..
Penyanyi Seksi Jennifer Lopez 'Panaskan' Jakarta
JAKARTA: Penyanyi seksi Jennifer Lopez atau akrab disapa JLo memenuhi janjinya untuk menyesuaikan kostum saat konser di Mata Elang International Stadium, Ancol, Jakarta, Jumat malam, 30 November 2012. Hal ini ia lakukan untuk menghargai budaya di Indonesia.

Dalam sebuah segmen, pelantun On the Floor ini terlihat mengenakan kain panjang yang terlihat dibentuk dan dililitkan di tuibuhnya. Kain tersebut menyerupai maxi dress berwarna biru dan tampaknya sengaja dikenakan untuk menutupi salah satu kostum mininya.

Meski demikian, penampilan berbeda tersebut tak mengurangi aksi energik JLo saat tampil di atas panggung. Di usianya yang tak lagi muda, ibu dua anak ini masih piawai melenggak-lenggokkan tubuhnya. Ia menunjukkan kebolehannya menari salsa memakai kursi bersama para penari latar. Ia bahkan menari dari awal hingga akhir pertunjukkan.

Dalam konser kali ini, wanita kelahiran 24 Juli 1969 ini,  tak hanya membawakan lagu-lagu baru tapi juga sederet hits lama yang melambungkan namanya seperti All I Have, Jenny From The Block, dan If You Had My Love. Konser selama 1,5 jam itupun tuntas setelah lagu Dance Again bergema.
Title #26


Malaysia pun sama, selagi tiada wujud sebuah negara kabajikan atau negara Islam. (IH)

10 comments:

Anonymous said...

Salam tuan haji.

Nak tanya lah,kenapa sampai sekarang PAS masih benarkan konsert2 maksiat diadakan seperti di selangor & penang walaupun dah menang pilihanraya & jadi pemerintah? Yang terbaru konsert di sunway...

Anonymous said...

Kenapa ye negeri2 yang PAS perintah masih ada konsert2 maksiat & disko,rumah urut dsb juga makin bercambah?

Adakah ini yg dikatakan negara berkebajikan?

Mohon penjelasan tuan haji mohd. Hasyim..

Anonymous said...

Tak payah tuaan aji jawab..

kerana BN masih perentah Persekutuan Malaysia.

Tu dalang dan syaitan besar penghalang.

Jalan selesaiya, Tumbangkan BN dalam PRU 13 ni. He he he

Anonymous said...

So,kalau BN tumbang lepas ni & PAS perintah,nak salahkn sape pulak ye if konsert2 maksiat, disko & pub masih berleluasa walaupun PAS dah jadi kerajaan?

Anonymous said...

Eh,kan permit kelulusan utk konsert hiburan,disko,pub,rumah urut dsb dibwk kuasa PBT? Maksudnya PAS berkuasa penuh utk halang sbb ini kuasa kerajaan negeri. Kerajaan pusat hanya ada kuasa dlm hal ni dibwh wilayah persekutuan je. Contohnya DBKL. Tak caya boleh check sendiri.

Then, kenapa PAS pulak izinkn gejala maksiat berlaku dibwh negeri yg dibwh kawalannya bila dah dapat kuasa?

Anonymous said...

Jangan dilayan barua UMNO tu. Buang masa.

Anonymous said...

dahagi1857

kepada anon yg bertanya tu...cuba selidik negeri PAS tu kat ner?
selangor PAS ker yg perintah, Penang pun sama ker?
kat kelantan ada ker gitu tp kalo acara persekutuan kat sana yg byk laranya. kat kedah kena buat slow2 umpama tarik rambut dlm tepung. tuan anon kena tgk antropologi setiap negeri. cuba tgk negeri yg diperintah UMNO adkh pendekatan yg sama dibuat? dan adakah negeri bertiga (kedah, selangor & penang) pernah jatuh ke tangan pas? bagaimana pula sosiologi masyarakat di negeri2 ini.
kalo tak phm jg gi buat survey k.

Anonymous said...

So,kalau kedah, selangor & penang tak pernah jatuh ke tangan PAS,maksudnya betullah PAS ni cuma kuda tunggangan DAP?

& maksudnya kalau PR menang PRU, konsert maksiat macam artikel kat atas ni akan terus berlaku jugak la ye?

Anonymous said...

Cubalah jangan cari keburukan tapi tengoklah kebaikan yg mereka (PAS) bawa.

Anonymous said...

Ya,untuk mencari sesuatu kepastian, hendaklah bertanya. Baru kita boleh menilai sesuatu kebaikan & keburukan secara keseluruhan. Bukannya bersikap dogmatik.

Sebab tu saya tanya,adakah jika PR menang PRU,konsert maksiat seperti diatas akan terus wujud? Bertentangan dgn apa yg tuan haji mohd. Hasyim tulis?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails