Tuesday, January 22, 2013

Berlangsunglah Olimpik Bogel...


Tua muda bertanding di Olimpiade Bugil

Adelaide: Sekitar 300 orang, tua muda, berkumpul dan bertanding dalam Olimpik Bogel di Pantai Maslin dekat Kota Adelaide, Australia, kelmarin.

Situs news.com.au melaporkan, Isnin (21/1), orang-orang tanpa pakaian itu bertanding dalam aneka perlombaan seperti lari dalam guni, melempar balon air, melempar frisbee, dan kontes bokong, di bawah terik matahari. Salah satu juri olimpik bernama Sharon Rich mengatakan dia cukup senang dengan pertandingan itu. Dia mengaku mencari bentuk tubuh paling ramping, kencang, dan menarik.

Menurut Rich peserta kanak-kanak pada olimpik kali ini jumlahnya lebih sedikit dari sebelumnya.  "Kaum nudis tidak peduli dengan bentuk tubuh. Kami bukan model. Kami hanya manusia biasa," kata dia.

Rich mengatakan dia dan suaminya belum pernah menemukan tindakan tidak pantas di Pantai Maslin selama 30 tahun terakhir. "Kaum pembogel biasanya sangat terbuka. Mereka tidak suka mengancam orang lain dalam bentuk apa pun."

Panitia olimpik, David Pillar mengatakan acara itu bermaksud memberitahu orang-orang kaum pembogel itu ramah dan mereka hanya ingin bersenang-senang. "Acara ini untuk menyedarkan masyarakat, kami ini bukan orang jahat. Ketika kita telanjang bersama, orang tak peduli bentuk tubuh kita. Yang penting hati nurani," kata dia.

Olimpik Bogel itu diadakan oleh majalah mingguan Australia Southern Times Messenger. akan mengadakan Olimpik Bogel pada Olimpik itu kembali dipamerkan setelah sempat terhenti pada 2007 kerana tak ada  sponsor. Olimpik melibatkan orang dewasa dan kanak-kanak ini sudah diadakan sejak 1983.

Sebelum ini...

1 comment:

Zul Muhammad said...

jom brtukar bloglist..hrap sudi..tq http://www.bukusemasa.com/ sy dh ltak link kamu dlm bloglist sy..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails