Wednesday, November 28, 2012

Pijak G/Zionis, Sumbang RM50,000 P'tin -N/Aziz


Tuan Guru Nik Aziz menyampaikan cek sumbangan Tabung Serambi Mekah kepada Presiden Cakna Palastine Nazri Deraman

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyampaikan cek sebanyak RM50,000 untuk membantu rakyat Palestin di negara sendiri.

Sumbangan dari Tabung Serambi Mekah itu disampaikan Tuan Guru kepada Pengerusi Persatuan Cakna Palestin, Nazri Deraman, selepas mesyuarat exco, di sini tengahari tadi.

Hadir sama pada majlis penyerahan itu, Pengerusi Tabung Serambi Mekah, Datuk Ahmad Yaacob, anggota-anggota exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa, Datuk Takiyuddin Hassan dan Datuk Abdul Fatah Mahmood.

Sebelum itu, Tuan Guru sebaik sahaja selesai mempengerusikan mesyuarat mingguan exco, terlebih dahulu memijak gambar-gambar pemimpin zionis Israel termasuk benderanya berulang kali sebagai tanda protes.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan, ketika memberitahu Harakahdaily berkata, kerajaan negeri begitu simpati terhadap nasib umat Islam di Palestin yang sentiasa menjadi buruan zionis.

“Kerana itu, kerajaan negeri bersetuju untuk menyalurkan sumbangan ini kepada umat Islam di Palestin yang tertindas,”ujarnya. (Hrkh)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails