Wednesday, October 10, 2012

Dirogol Kejam 10 Lelaki, Hudud, Bila Lagi?


SUBANG JAYA: Empat jam menjadi tempoh amat lama dan penuh sengsara bagi seorang wanita apabila dia dirogol bergilir-gilir 10 lelaki warga Myanmar selepas ‘diculik’ ketika menunggu bas untuk ke tempat kerja di Puchong Perdana, di sini.

Dalam kejadian jam 3 petang Sabtu lalu, mangsa wanita tempatan berusia 28 tahun yang menunggu bas bersendirian dihampiri dua lelaki Myanmar yang menaiki sebuah Proton Wira. Sumber polis berkata, seorang daripada lelaki terbabit mengacukan parang ke arah mangsa sebelum memaksanya masuk dan duduk di kerusi belakang kereta dinaiki mereka.

“Mangsa yang ketakutan dan tidak mampu melawan dibawa ke sebuah rumah flat di kawasan berhampiran dan di situ ada lapan lagi lelaki warga Myanmar menunggu.

“Dua daripada suspek mengikat kaki serta tangan mangsa sebelum seorang demi seorang merogolnya tanpa belas kasihan biarpun mangsa merayu dikasihani,” katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Bila lagi cadangan laksanakan undang 'Hudud' akan terlaksana? PAS nak buat, UMNO pun kenonnya nak buat, tapi tak jadi-jadi. Memang kerajaan BN/UMNO tidak berniat nak laksanakan Hudud, PAS nak buat, UMNO yang ada kuasa tak bagi..

Orang Islam tidak dibenarkan laksanakan agama sendiri di negara sendiri. Itulah antara kezaliman UMNO menindas agamanya sendiri. Semoga Allah makhbulkan doa orang yang kena zaim dengan segera. Hancurkan BN!

Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-46: Isu Hudud, K'tan & Nik Abd Aziz
E-Buku IH-46: Isu Hudud, K'tan & Nik Abd Aziz

9 comments:

Art_vespa said...


Boleh refer youtube ni kakau sudi.terima kasih


http://www.youtube.com/watch?v=CUT-FJ26v5U

Anonymous said...

Susah sikit bang...mana nak cari 4 saksi yang meyaksikan peristiwa tu...

Anonymous said...

Myanmar ni patut kena halau je dari Malaysia. Dah la bunuh muslim Rohingya macam depa bunuh kucing je. Ngapele kerajaan Bn ni bagi muka sangat kat Burma haram jadah ni?

Anonymous said...

da naik muak meluat,dengan pendatang asing xkira mai dari mana pun..memang haramm jadah...kerajaan asik dok import masuk lagi banyak...gaji orang tempatan pun da makin turun disebabkan pendatang,apa nak jadi dengan rakyat malaysia 10thun lagi..

Anonymous said...

Bodo btoi anon ni. Kena rogol, bkn zina.. Teloq pa kna ada 4 saksi. Bangang hgn tnjuk len kli kwan.

Anonymous said...

celaka punya pendatang.

Buatbest said...

sampai bila nak jadi mcm nie..
jawapannya mudah: selagi Umno memerintah..

Pak Tam said...

Halau semua pendatang Mymmar yang bukan Islam dengan segera. Sudah terlalu banyak kes jenayah diakukan oleh pendatang Mymmar. Atau mungkin
puak Myammar termasuk dalam "Projek"

Anonymous said...

Anon 8:39

Jangan la melenting....saya refer kepada rang undang-undang hudud kelantan 1993...

Takde untuk kesalahan rogol...tapi ada zina.....masalahnya.....4 saksi kena lihat 'keris' masuk 'sarung' dulu secara jelas....

Dari segi lojik, mereka juga bersubahat kerana melihat kemungkaran.

dalam kes rogol, klu pompuan tu takleh adakan 4 saksi....mesti pompuan tu kena hukum kena wat tuduhan palsu.

Mungkin kena pakai bukti forensik....spt DNA..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails