Tuesday, October 16, 2012

Daftar Baru Dibuka, Sekolah Pelacur Profesional..

Inilah iklan tawaran menggiurkan yang dikeluarkan oleh pihak sekolah.

SEBUAH perusahaan di Sepanyol yang menawarkan kursus profesional dalam bidang prostitusi mengatakan bahawa mereka ‘menjamin tawaran pekerjaan setelah lulus,’ kini telah bejaya memenangi cabaran perundangan yang dikenakan kepadanya.

Dengan biaya 100 euro per kepala, siswa akan diajarkan sejarah profesyen tertua di dunia tersebut, bagaimana cara menggunakan aksesoris erotis dan posisi paling populer dalam bercinta, seperti yang terdapat dalam buku seks populer Kama Sutra.

Yang menarik, ialah para siswa lulus dari tempat ini, tidak hanya dibekali pengetahuan dan ijazah dalam industri prostituasi, namun juga dijanjikan peluang pekerjaan dengan bayarantinggi. Sekolah tersebut mula mengiklankan kursus mereka pada bulan Mei lalu. Namun dalam beberapa minggu pemerintah daerah ValenciĆ  menggugat sekolah tersebut kerana mempromosikan prostitusi, sesuatu yang ilegal di Sepanyol

Namun Sabtu 15 Sept 12 lalu, jaksa memutuskan tidak ada bukti tindak pidana telah dilakukan, kerana  iklan untuk menarik siswa itu tidak mempromosikan prostitusi, atau penipuan.. dan tidak ditujukan untuk anak di bawah umur, demikian menurut laporan akhabar The Times.

Sebelumnya, tempat kursus ini banyak mennuai kritik pedas dari masyarakat di negara yang majoriti Katolik itu. Mereka menyebut aksi itu sebagai perbuatan salah dan melanggar norma-norma agama. Di Sepanyol sendiri tidak ada hukum jelas yang melarang praktek prostitusi atau pelacuran.

Salah seorang staf pengajar bernama Brandon.
Salah seorang pengajar, Brandon, yang telah menjalankan kursus seminggu penuh selama lapan tahun, mengatakan siswa tahu benar tentang apa yang mereka masuki. Dia juga menambahkan bahwa 95 orang, dari usia 19 sampai 45 tahun, telah mendaftar untuk mendapatkan diploma, yang memakan waktu dua jam setiap hari.

“Pelacuran adalah kerjaya yang menjadi piliihan hidup ramai orang, entah mereka masih bujang atau telah memiliki pasangan.”katanya. Dan, setelah mereka lulus, mereka akan menerima tawaran pekerjaan pertama mereka untuk menjadi guru di ‘sekolah’ di mana mereka dapat membantu dalam kelas praktikal. (IH).

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails