Wednesday, October 17, 2012

Biar Bogel, Asal Bisnes Ini Maju..

 
GAMBAR-GAMBAR ini adalah pameran kereta Volkswagen di Daqing China, telah bertukar jadi kontroversi bila 4 model yang memakai bikini mula menanggalkan pakaian renangnya dan terus berbogel.

Mereka juga membuat aksi ghairah menggoda disamping kereta jualannya. Kelakuan mereka yang sangat melampau, ekstrem dan teroris ini, adalah untuk menarik perhatian pelanggan.  

Inilah bentuk 'pemikiran syaitan' yang merosakkan pemikiran manusia dalam merialisasikan kesyumulan Islam di kalangan umatnya, termasuk di bidang ekonomi dan lain-lain. 

Konsep 'Asal dapat duit tidak kira halal-haram', 'Kalau ikut agama, sampai bila ekonomi tak maju', 'Jangan campur-aduk bisnes dengan agama', 'Biar bogel, asal bisnes ini maju..dan lain-ain.. inilah yang memundurkan kemajuan Islam di kalangan umatnya.

Contohnya, kerajaan Malaysia pimpinan UMNO sendiri pun buat bisnes judi. 
(IH)

12 comments:

Mohd Shafwan said...

http://www.says2.com/my/shafw4n/remixes/zakat-pendapatan

Buatbest said...

dia fikir janji bisnes..yg lain semua kasi tolak tepi.. sekali tgk mmg melampau cara mcm tu..

Anonymous said...

yo sedara...nama cantik..ibnuhasyim...tp bile tang tayang gambar...xcover langsung......please la oii.....malu la sikit......nk menyampai maklumat pun beretika la sikit....hang xletak gmbr pun aku rs ok.....mmmmm....dunia2.....

Ahmad Al-banjari said...

Masih tak puas hati dengan isu basi Tak dak hujah. Sudah dijelaskan,10 jong masuk, anjing bercawat ekor juga.

Jangan dilayan tuan blog. Pegi la baca blog um.no

Anonymous said...

banyak perkara yang tak elok datang dari negara China....orang putih pun tak melampau macam ni...jangan pulak bawak benda gini datang malaysia...refleksologi, rumah urut di malaysia ni, asalnya dari negara china la...tukang-tukang urut pun ramai perempuan china...

Anonymous said...

kalau diMalaysia khalid beraim dan guan eng yang meniaga maacam ni,yang bengkrap Melayu....

Anonymous said...

Melayu bangkrap kerana melayu pejahanam melayu. Yang naik.......yang tumpang melayu...dari zaman british lagi???

Sabuli said...

Terjemah kepada iklan ini adalah jika sudah mewah boleh beli kereta keluaran ini. untuk bawa pelacur bersukaria. orang miskin takan boleh belinya.iklan bagi orang RAYA kaya. wang tak habis guna.

Sabuli said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

yg x elok tu btul dah. mmg x elok brbogel untuk dapat wang. tp yg peliknye, kne kutuk org jugak ke klu nk bg pengajaran. nabi pon x penah kutuk kaum laim. inikan pula sesama islam. tunjuk contoh yg baik, insyaallah rmi yg akan ikt anda. politik dan agama jgn cmpur adukkan. tq

Anonymous said...

Anon April 30, 2013 at 8:12 AM '

Bila lagi nak faham si jahi ni, Baca kitab Imam Ghazali ada mengumpat yang harus. Baca Quran kisah Tuhan kutuk Abu Lahab.

Banyak ayat Quran kutuk bani Israel, rakyat wajib menentang, mengutuk dan membetul pemerintah yang zalim tak ikut Quran.

Banyak-banyak lah kamu baca Quran. La ni banyak yang ada terjemahan, kalau tak tahu makna.

Maaf, agak kasar. Kotoran tebal kena gosok kuat sikit.

ali mahmud said...

Jangan gosok kuat-kuat tambah bengong dia...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails