Saturday, August 04, 2012

Bergaya Dg Tudung Hijab Segera Yang Praktis..



Kreatif dengan 'Tudung Hijab Segera..

FESYEN
MEMAKAI hijab tidak lagi membosankan. Bermula dari kreatifiti melilit tudung menjadikan sebuah tumpukan bunga di atas kepala. Trend berhijab ini terus berkembang menjadi pakaian harian yang menarik.

Sayangnya, untuk mendapatkan hasil sempurna,  perlukan waktu yang agak lama dalam menggayakannya. Pada hal, sebenarnya tidak mesti begitu. Anda cukup dengan menyarung tudung, tambah sikit dengan heiaian tudung seperti berikut..
  • Gunakan kancing: Ganti jarum atau peniti yang biasa Anda gunakan dengan kancing yang lebih simpel. Cara ini lebih praktis masa anda ingin gantikan lapisan tudung dengan tudung lain.
  • Hiasan instan: Tak hanya itu, hiasan instan pun dapat ditambahkan untuk menghias tudung segi tiga. Caranya, buat satu sampai tiga lipatan (pleats) pada bahagian yang diinginkan. Kemudian, rapikan dengan menggunakan jahitan. Tambahkan corsage atau payet untuk tambilan berbeda. 
  • Lilitan sederhana: Untuk tampilan yang lebih sederhana, anda perlu mengancingkan tudung pada bergo dan melilitkannya secara sederhana di atas kepala anda. Percantik dengan menggunakan bros di salah satu sudut kepala.
Step by step kerudung instan
(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails