Tuesday, July 31, 2012

Umat Islam, Boikot Sukan Olimpik London 2012!


London
Umat ​​Islam Perlu Memboikot Sukan Olimpik London 2012
SUKAN
ARRAYAH.INFO, London, 27 Julai 2012 - Kepada kebanyakan orang, Sukan Olimpik dilihat sebagai satu perayaan kebudayaan sukan, kepelbagaian dan dunia.


london
Walau bagaimanapun, dari perspektif Islam, Sukan Olimpik dilihat sebagai tradisi pagan purba yang telah diadakan untuk memberi penghormatan kepada tuhan-tuhan Yunani kuno.

Ia juga dianggap kejahatan (kemungkaran) sebab-sebab berikut:
  • Sukan Olimpik bukan daripada Islam, dan Rasulullah SAW berkata, "Sesiapa yang meniru sesuatu kaum, dia adalah salah seorang daripada mereka." 
  • Majoriti peserta sukan tidak berpakaian menutup aurat, semasa acara seperti olahraga, tinju, acara terjun, gimnastik, berenang, berenang serentak, angkat berat dan sebagainya. Islam dengan tegas memerintahkan kita untuk merendahkan pandangan kita dan tidak bercampur dengan lawan jenis, kecuali disebabkan kepada keperluan semasa memerhatikan pengasingan, seperti untuk rawatan perubatan, dalam urus niaga perniagaan dan semasa mempelajari Islam.
pagan
  • Sukan Olimpik menggalakkan nasionalisme, yang jelas dilarang dalam Islam dan merupakan punca perpecahan, penindasan dan pembunuhan. Sebagai contoh, beribu-ribu pelarian mati setiap tahun kerana mereka berpaling, bantuan dinafikan dan rawatan perubatan oleh negara-negara jiran untuk satu sebab sahaja: kewarganegaraan mereka. Ia dilaporkan bahawa Rasulullah SAW berkata, "Tidak seorang daripada kita yang menyeru kepada nasionalisme, pergaduhan untuk nasionalisme dan mati untuk nasionalisme," dan, "Allah telah melaknat orang yang mewujudkan sempadan nasionalisme."
  • Beberapa negara-negara yang mengambil bahagian adalah berperang dengan Islam dan terlibat dalam membunuh umat Islam seperti Britain, Israel, Myanmar, Amerika Syarikat dan sekutu mereka. Ia adalah haram untuk umat Islam bersekutu dengan negara-negara tersebut.
obor
  • Sukan Olimpik juga melibatkan beberapa jenis dilarang hiburan yang lain, seperti menari dan pencampuran bebas sepanjang kejohanan dan terutamanya sewaktu upacara pembukaan dan penutup.
  • Umat Islam wajib, sebagai satu syarat iman, mencintai dan membenci kerana Allah SWT. Menikmati permainan dan mengambil bahagian dalam Sukan Olimpik tanda-tanda bahawa seseorang itu gembira dengan cara hidup orang-orang kafir.
Atas sebab-sebab di atas, Sukan Olimpik pasti perlu diboikot oleh umat Islam. [abuidris/arrayah.info]

2 comments:

abdul said...

sokong. umat islam ramai tapi macam buih.
negara islam kaya tapi pemimpinnya tak boleh pakai

sepatutnya negara islam boikot Olimpik London 2012 atas alasan dibuat semasa bulan puasa.

ada ke negara yg mengaku negara Islam boikot Olimpik London 2012 ?

Anonymous said...

puasa bolih tangguh ,olimpik lagi musthak kan? mufti....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails