Thursday, August 02, 2012

Olimpik: Muka Tak Malu, M'sia Atlet Bertelanjang?

 Penerjun negara, Leong Mun Yee menjalani latihan di Pusat Akuatik di London, semalam  

SUKAN
Semangat perjuangan memuncak
LONDON - Doa restu kami pohonkan antara nada merendah diri tetapi penuh bersemangat yang ditagih 33 atlet negara yang antara mereka turun ke gelanggang pertarungan hari ini, beberapa jam sebelum Sukan Olimpik 2012 membuka tirainya secara rasmi di kota London malam ini.

Luahan itu disampaikan ketua kontinjen negara, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid yang bersemangat ketika meninjau latihan atlet terjun negara di pusat akuatik di Olympic Park, semalam.

Menurut Ahmad Sarji, persiapan akhir atlet negara berada pada tahap tertinggi dengan semua mereka telah berada di perkampungan sukan melainkan atlet olahraga Noraseela Khalid dan lompat tinggi, Lee Hup Wei yang dijangka menyertai yang lain tidak lama lagi... Lapor sebuah akhbar tempatan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid yang bersemangat ketika meninjau latihan atlet terjun negara di pusat akuatik di Olympic Park, semalam. Bersemangat dengan semangat perjuangan yang memuncak. Apa yang memuncak dengan pakaian bertelanjang atletnya, di bulan puasa ini?

Malaysia memang bangga dengan pakaiaan atletnya bertelanjang (berpakaian tetapi telanjang seperti yang disabdakan Nabi SAW)? Juga mengaku Malaysia negara Islam? Tak malu atletnya bertelanjang? Memang melatih ahli sukannya muka tak malu.. Termasuk bersama pemimpin-pemimpinnya. Gambar di atas sebagai contoh..(IH)

10 comments:

Temuluk said...

Setuju dengan Ibnu Hasyim pakaian atlet wanita perlu diubah, menutup aurat untuk muslim dan sopan untuk non-muslim. Barisan Nasional memang sampai kiamat tidak akan ubah perkara ni, adalah menjadi satu harapan sekiranya Allah SWT izinkan PAS dan Pakatan Rakyat berkuasa nanti akan melakukan perubahan. Cuma mungkin ada tentangan dari parti lain dalam PR, apakah yang akan PAS lakukan. Dari apa yang saya tahu dari rakan-rakan saya di Selangor, PAS dilihat seolah-olah takut dengan parti lain dalam PR. Saya bukan orang Selangor jadi saya tak tahu betul atau tidak hal ini

Anonymous said...

siapa nak ubah? DAP? jangan berangan la. DAP tak akan setuju punyer.

Anonymous said...

Atau MCA, Soi Lek memang pasti tak setuju bahkan dia pun sgt syoik dgn amoi terjun tu..Lagi teruk ada..Melayu keris juga layu...

Ahmad Al-banjari said...

Memang Karpal Singh tak setuju negara Islam. Mengapa dia tidak bantah Islam agama Persekutuan? Orang yauhdi juga tak setuju negara madinah pimpinn Nabi saw. mengapa yahudi kena ikut?

Itulah demokrasi. Cuma UMNO perintah tak mahu buat Islam penuh. Kalau PR perintah, PAS nak buat Islam Syumul. biar perasuah pencuri UMNO kena potong tangan. Ajaq sikit depa.

Anonymous said...

heheeh..perkataan kita pun masih berunsur nafsu..bagaimana nak ubah orang lain...

azmi said...

aku setuju ahmad al-banjari.....aku pun banjari

Anonymous said...

memang dari dulu lagi aku sudak comment pakaian atlet yang keterlaluan! Tapi macam orang lain juga aku boleh comment saja tapi tak ambil langkah untuk buat research dan mencari idea baru dalam "athlete apparel design" yang sesuai. Comment memang senang! mana pakar-pakar Islam yang boleh menghasilkan material yang sesuai dan design pakaian renang dan sukan lasak lain? berenang pun mereka sudah cemuh! inikan pula membuat pakaiannya! Orang Islam jangan cakap banyak jika tidak bersedia mengambil inisiatif memajukan diri sendiri dan mengambil alih destini agama Islam itu sendiri! Setakat ceramah air liur semua orang boleh buat!

otaklunyai said...

Woi melayu... gunalah otak yg Allah berikan tu... sudah2 lah jadi boddoh tu... apa pasal pulak nak babitkan orng bukan Islam... Orang yg mengaku Islam yg buat dosa dan engkar kpd perintah Allah, ko nak cite org bukan Islam salah sebab tak nak ubah... bodohhhhh... bodoh... ko ni memang otak melayu amgok lah... konpom...

Anonymous said...

Saya cadangkan kalau kau jadi PM, haramkan semua jenis sukan, bukan sahaja renang, termasuk juga bola sepak, badminton, angkat berat, hoki, tennis, bina badan, acara trek dll.

Kalau tak nak tengkok atlet bertelanjang baik banned semua jenis sukan.

Bukan sahaja itu kalu nak banned, banned semua termasuk televisyen dan internet sekali patut diharamkan!

Baik Malaysia jadi negara macam Afganistan masa Taliban!

Anonymous said...

Aslmkm,
Salam Serumpun Dari Saya, Muslim Indonesia


Kalian musti baca link dibawah ni


http://arrumtamsq.blogspot.com/2012/09/sejarah-zionis-yahudi-takut-jika.html


ayo kita semua satukan Muslim Asia Tenggara, Indonesia, Malaysia, Singapura, Brunei, Muslim Myanmar, dan South Thailand

Kita bentuk Negara Islam Asia Tenggara yang Insya Allah akan lebih kuat daripada Iran karena jumlah Umat Islamnya terbayak di dunia

Ayo kita bersama-sama bersatu untuk melawan Musuh Allah yang berbentuk Manusia yang paling keji saat ini yaitu Zionis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails