Saturday, October 08, 2011

Israel Rampas Tanah Badwi, AS Membisu..


 MASYARAKAT Badwi mengambil bahagian dalam satu protes di bandar Beersheba bagi membantah rancangan rejim Zionis untuk mengusir mereka.  
 BEERSHEBA, Israel - Beratus-ratus penduduk keturunan Arab Badwi melancarkan protes untuk membantah rancangan rejim Zionis mengusir 30,000 anggota komuniti mereka dari beberapa kawasan perkhemahan dan kampung di Israel.

Pada bulan lalu, Kabinet Israel meluluskan pelan untuk menempatkan semula sekitar 36 buah kampung di selatan Israel yang diduduki oleh 90,000 penduduk Badwi. Komuniti tersebut menyatakan, tanah yang diduduki itu adalah tanah pusaka milik nenek moyang mereka yang diwarisi sejak turun-temurun.

Pihak berkuasa Israel bagaimanapun menganggap masyarakat Badwi sebagai setinggan, sekali gus enggan menyalurkan kemudahan dan prasarana asas seperti jalan raya, sekolah, klinik, air atau elektrik kepada mereka. Bantahan tersebut berlangsung kelmarin. - AP

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Amerika Syarikat (AS) di mana?  Sebenarnya, itulah tumang dalangnya.

1 comment:

Anonymous said...

badwi saudi dan beberapa negara arab pun begitu..org nak majukan mereka tapi mereka tetap nak mundur.kisah ni jadi besar kerana sepupu arab(yahudi) yg buat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails