Thursday, August 25, 2022

L/Guan Eng (tertuduh rasuah terowong) buat kejutan?

Gambar hiasan..
Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Lim Guan Eng buat kejutan. Tak adil Najib dipenjara tapi Jho Low masih bebas, DAP gesa cari segera..!!

Pasti nama kartel mafia Kerala akan disebut dimahkamah nanti..!!

Ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau Jho Low perlu dikesan dengan segera bagi membawanya ke muka pengadilan, kata Lim Guan Eng.

Pengerusi DAP itu berkata tidak adil hanya Datuk Seri Najib Razak sahaja dihukum penjara tetapi Jho Low sebagai dalang utama dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) juga perlu dibawa ke muka pengadilan untuk dihakimi.

“Arkitek kewangan Najib, Jho Low masih bebas. DAP menggesa kerajaan Malaysia melipat gandakan usaha menahan Jho Low, keluarga dan sekutunya yang dikaitkan dengan skandal 1MDB bernilai RM52 bilion bagi memberi keadilan kepada 32 juta rakyat negara ini.

“Ketika Najib berdepan hari-harinya di mahkamah, adalah tidak adil dan ibarat mempersendakan keadilan bahawa Jho Low, keluarga dan sekutunya yang dikaitkan dengan skandal terbabit, dibenarkan bebas berkeliaran begitu sahaja.

Saya menuntut pihak berkuasa meneruskan usaha menjejak nama lain yang terbabit termasuk manusia digelar Jho Low dan Nik Faisal (bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC, Nik Faisal Ariff Kamil), begitu juga Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz (bekas Gabenor Bank Negara) dan suaminya,” kata Lim Gian Eng.

Sekiranya semua dipanggil tentu akan ada terpacul nama kartel Mafia Kerala. Perlukah PDRM menjejaki Zety dan Taufiq Ayman..!?

Adakah Zety sudah bertukar jadi cipan, Taufik Ayman bertukar jadi ayam jantan dan CEO Astro bertukar jadi lipan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails