Monday, April 11, 2022

UMNO/DAP sudah sama sekarang? -Norhizam H/Baktee

 

Bekas ADUN juara tembak babi masih berpeluang sertai PH walau ditolak DAP - Agenda Daily

Norhizam Hassan Baktee bersama Umno dan kemudian DAP. Kini tanpa parti, dia mengintai kerusi parlimen.

PETALING JAYA: Bekas ADUN Melaka yang kontroversi Norhizam Hassan Baktee, kini tanpa parti, mengintai peluang untuk menjadi ahli parlimen pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata hari ini beliau tidak sabar untuk bertanding di Hang Tuah Jaya, dan mendakwa beliau sedang dipikat oleh beberapa pihak selepas apa yang disifatkannya sebagai prestasi cemerlang sebagai ADUN Pengkalan Batu.

“Terdapat banyak tawaran, tetapi saya masih mencari. Bagaimanapun, saya bersedia untuk menjadi ahli DAP atau Umno semula, kerana bagi saya parti-parti ini tidak pernah melakukan kesalahan. Yang silap ialah kepimpinan parti,” katanya.

Norhizam memberitahu Mingguan Malaysia bahawa beliau mahu bertanding dalam pilihan raya atas tiket parti, bagi mengelak satu lagi persembahan buruk seperti pada pilihan raya Melaka pada Oktober, apabila beliau gagal mempertahankan kerusinya sebagai calon bebas.

“Saya mempunyai rekod cemerlang sebagai ADUN Pengkalan Batu dan Exco kerajaan negeri Melaka, jadi ini adalah alasan kukuh untuk bertanding di kerusi Parlimen Hang Tuah Jaya.

“Apatah lagi, rakyat mahu saya membuat ‘comeback’. Tetapi saya mesti ada rumah (pesta). Kalau tak ada rumah memang susah,” katanya.

The Hang Tuah Jaya parliamentary seat is currently held by PKR information chief Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Norhizam, yang bersama Umno sebelum bertukar kepada DAP pada 2006, adalah salah seorang daripada empat Adun yang menyebabkan kejatuhan kerajaan Sulaiman Md Ali Oktober lalu, membawa kepada pilihan raya DUN yang baharu.

Barisan Nasional memenangi pilihan raya dengan tergelincir, mengambil 21 daripada 28 kerusi. (FMT)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bukan takut Melayu perintah, tapi rasuah makin banyak, bermula dngan Tun M? Apakah mereka yang sama-sama tertuduh rasuah akan bergabung, Tun M dulu, kini akan diganti Najib bersama DAP? Ditambah UMNO? Atau akhirnya Tun M juga bergabung?

Terjadilah jong pecah, yu kenyang? Ya Allah, hindarilah gabungan parti-parti mungkar (gabungan parti perasuah) memenangi PRU 15 akan datang.

Pilihlah kumpulan PAS, parti yang telah membuktikan '0 rasuah' dalam pentadbirannya.

3 comments:

Anonymous said...

Komen Pembaca:
1. Ya Allah Kau bukakanlah hati org ini utk menerima hidayah dari Mu.

2. Di bulan Ramadhan yg mulia masih lagi menulis dengan mengata...apakah tidak tahu bahawa:

i. Menulis atau bercakap tentang keburukan orang (meskipun keburukan itu benar) ia adalah mengumpat.

ii. Menulis atau bercakap ttg keburukan orang ( keburukan itu tidak benar) ia adalh fitnah.

3. Sedarlah wahai org yg mengaku dan memperjuankan Islam bahawa mengumpat dan fitnah adalah dua perbuatan yg keji di sisi Islam.

p/s: Sila papar teguran ini jika kita sayangkan sesama Islam.

Allahuaklam!

Anonymous said...

Ada umpat yg boleh. Ada yg tak boleh. Boleh rujuk ustaz atau kitab.

Fitnah sangat luas definisi. Juga rujuk ustaz atau kitab.

Anonymous said...

Timbalan Menteri Pendidikan, Senator Datuk Dr Mah Hang Soon menyalahkan Pakatan Harapan (PH) kerana menangguhkan pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Sim Mow Yu di Kota Masai, Johor.

Beliau berkata, ketika PH memerintah, pembinaan SJKC itu ditangguhkan pada 2019 atas alasan tiada permintaan.

Bagaimanapun katanya, jawatankuasa pembinaan sekolah itu telah menyerahkan maklumat yang diperlukan untuk Kementerian Pendidikan (KPM) memulakan kembali rancangan pembinaan berkenaan.

##TAK PERLU LAGI SJKC. CUKUP SMK JER.##

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails