Thursday, April 14, 2022

Jong pecah, yu kenyang. Najib lawan Tun M?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Tun Daim The Hidden Hand : Untuk Memastikan Badan Kehakiman Dapat Dimanipulasi Bagi Menjamin Najib Razak Dipenjarakan.

Daim, yang bersama-sama dengan Dr Mahathir dan banyak pemegang amanah, kroni dan proksinya, merompak RM200 bilion wang pembayar cukai Malaysia, Sentiasa berada di belakang banyak kerja politik jijik yang berlaku di Malaysia.

Daim tidak lain adalah anak didik Syaitan yang memporak-perandakan negara. Ramai tidak tahu Daim juga berada di belakang konspirasi untuk menghantar Najib Tun Razak ke penjara. Seperti yang mereka lakukan terhadap Anwar pada September 1998.

Dalam kes Najib, tangan tersembunyi Daim juga bekerja untuk memastikan badan kehakiman boleh dimanipulasi bagi menjamin sabitan boleh diperolehi dalam perbicaraan yang menimbulkan konflik kepentingan kroni dan anak cucu.

Daim memecat Ketua Hakim Negara, presiden Mahkamah Rayuan, dan hakim Mahkamah Tinggi yang mendengar kes Najib. Sekali secara kebetulan. Dua kali adalah kebetulan. Tiga kali adalah kerja Syaitan. Dan tangan Syaitan ini ialah Daim.

Ketua Hakim, Tan Sri Zaharah Ibrahim, yang melakukan suruhan Daim untuk membuat perubahan yang diperlukan dalam badan kehakiman bagi memastikan Najib boleh dipenjarkan, telah diberi ganjaran kerusi dalam Lembaga Pengarah Petronas.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor DAP Ramkarpal Singh berkata beliau bimbang pertemuan yang didakwa antara Daim Zainuddin, ahli Majlis Penasihat Kerajaan, dan hakim tertinggi negara untuk meminta mereka meletakkan jawatan mungkin menimbulkan persepsi campur tangan kehakiman.

Mahkamah di Amerika Syarikat telah menjatuhkan hukuman terhadap Roger Ng Chong Hwa.

Rakyat tentu sudah boleh berfikir, kenapa suami dan Zeti Akhtar Aziz sendiri masih belum didakwa dakwa lagi. Semua tahu siapa yang sangat takut Zeti didakwa.

Mendakwa Zeti umpama mendakwa seluruh rangkaian kartel dibelakang Zeti selama ini.

KHALAS

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails