Friday, April 22, 2022

Mohd Nazlan terima duit haram RM1.036,127.40 dari Jho Low..!?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Benarkah Hakim Mohd Nazlan terima duit haram RM1.036,127.40 dari Jho Low..!?

Ini baru benar-benar “National Embarrasment”. Wang tunai RM1,036,127.40 yang Nazlan masukkan ke dalam akaun Maybanknya adalah sebahagian daripada RM2 juta yang diterima daripada Jho Low untuk “perkhidmatan yang diberikan”

Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazli perlu disiasat segra berkaitan ada sejumlah wang RM1.036,127.40 masuk kedalam akuan peribadinya bernombor 56401672#### di Maybank. (Maybank Nazlan bernombor 564016720433.)

Minit mesyuarat 1MDB mendedahkan cadangan untuk membentuk SRC datang daripada Maybank dan bukan daripada Najib.

Tarikh itu bertepatan dengan tarikh pinjaman RM6.17 bilion 1MDB dan keputusan yang dibuat 1MDB mengenai pengambilalihan Tanjung Energy Holdings Sdn Bhd.

Sepatutnya Hakim mengistiharkan berundur dari kes ini bah kan boleh menjadi saksi kepada hal 1MDB dan bukan sebagai hakim.

Apa yang menarik , ada lah yang memberi wang itu ada lah orang yang mahkamah dihakimi Nazlan Ketika pembicaraan Datuk Seri Najib Razak. Jika apa yang dilaporkan ini benar , maka ia sudah ditakrifkan sebagai hakim mengendali kes dalam situasi “Conflict of interest’.

Kes 1MDB yang membabitkan Bossku semakin tidak dipercayai oleh rakyat sejak kebelakangan ini dan dengan pendedahan demi pendedahan termasuk yang baru ini, maka ia akan terus tidak dianggap sebagai kes benar selain Bossku telah dianayai.

Tun Mahathir sekadar menyatakan dia tidak tahu sebaik sahaja pendedahan keluar berkenaan kroni kesayangan nya Tan Seri Zeti Akhtar dan penyamun Taufiq Ayman juga telah memiliki wang AMLA sejumlah RM700 juta dari Jho Low.

Hal Zeti terima wang sogokan turut disahkan oleh Tim Leissner sebagai saksi di mahkamah Amerika Ketika memberi keterangan dan tiada pihak membangkang atau “dispute” dakwaan ini.

Hakim Nazlan adalah sebahagian besar daripada gerakan merompak wang 1MDB yang melibatkan Jho Low, Jasmine Loo, Terence Geh dan Tim Leissner. Turut terlibat dalam perkara ini adalah Jho Low, Jasmine Loo, Terence Geh dan Tim Leissner.

Apa yang boleh di rumuskan setakat ini ada lah hampir semua yang terbabit dalam isu 1MDB ada lah mereka mereka yang rapat dengn Tun Mahathir dan Tun Daim.

Adakah sebenar nya , mereka mencipta kes atas sebab Najib Razak mengambil alih TIA di mana TIA ada lah “vehicle’ mereka selama ini..?

Malaysia sedang alami defisit kpercayaan dari segi imej dan pelabur melarikan diri semenjak kerajaan Tun Mahathir ambil alih dan disambung pula oleh kerajaan proksi nya kemudian.

Kini rakyat mempersoalkan mengapa Nazlan tidak dipanggil oleh SPRM untuk menjelaskan RM2 juta yang diterima daripada Jho Low?

Kalau Lee Kwan Yew lansung tak percaya dan lansung tidak beri muka pada kaum Melayu Singapura, kenapa kita terhegeh hegeh beri muka pada kaum Lee Kwan Yew di negara ini..!?

Mungkin Jho Low sedang tepuk tangan ketawa terbahak dengan kaumnya dalam Parti DAP, MCA dan Gerakan dan mentor DAP@ PAP Lee Kwan Yew di Singapura melihat betapa bodoh 'vangang' nya barua Melayu belaan mereka di batu apikan dan bercakaran sesama Melayu.

Sesama Melayu bercakaran sampai tua renta tak pernah abis selagi ada 'batu api' disekeliling mereka..Tak ke bodoh namer nyer tuhh..!!

1 comment:

Anonymous said...

Hakim pun ko nak sebar fitnah ye ibnu hasim. Bln pose plk tu. Tunggu la balasan ko nanti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails