Sunday, April 17, 2022

Hilang kepercayaan kepada integriti parti kris telanjang..

Komen Rakyat dalam blog ini..

'Sokong dan bersetuju dengan tindakan youtuber Captain (Rtd) Raeiz Hamed dan Tengku Mahkota Johor'

1 comment:

Anonymous said...

Kita semua sangat menyokong dan bersetuju dengan tindakan youtuber Captain (Rtd) Raeiz Hamed dan Tengku Mahkota Johor dan orang ramai membela orang yang dizalimi dan menentang kezaliman.

Semoga Allah memberkati tuan puan dan membalas kebaikan tuan puan dengan kebaikan Allah di dunia dan akhirat. Amin.

Fakta-fakta yang perlu diberi perhatian serius :

(1) Hukum menyokong kezaliman.

Kepada orang-orang bodoh sombong yang menyokong kezaliman syaitan bertopengkan manusia menyiksa kanak-kanak OKU sila baca hadis di bawah ini.

Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud :

Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan menolongan kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya (maksudnya dia bukan dari umat Nabi Muhammad S.A.W.) dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga) dan sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan akan dari kalangannya dan dia akan mendatangkan telaga di syurga.
(Kata al-Haitami: Hadith ini diriwayatkan oleh oleh Ahmad, al-Bazzar dan al-Tabarani di dalam al-Kabir dan al-Ausod . Para perawi salah satu sanad al-Bazzar dan Ahmad adalah para perawi Sahih al-Bukhari)
Rasulullah saw bersabda:

اتَّقُوا الظُّلْمَ ؛ فَإنَّ الظُّلْمَ ظُلُمَاتٌ يَوْمَ القِيَامَةِ

“Takutlah kalian berbuat zalim, karena kezaliman itu menjadi kegelapan demi kegelapan di hari kiamat” (Hr. Muslim).

(2) Kes kematian adik Adam, bayi istimewa yang telah meninggal dunia di rumah kebajikan haram pada 3 Mei 2020 perlu dibuka semula supaya adik Adam mendapat keadilan yang sewajarnya.

(3) Bella adalah seorang kanak-kanak OKU yang telah didera @ disiksa secara keterlaluan oleh syaitan bertopengkan manusia yang sadis, zalim dan tidak berperi kemanusiaan.

(4) NGO haram mengendalikan rumah kebajikan haram adalah dua kesalahan serius di sisi undang-undang.

(5) Penglibatan suspek dengan parti kris telanjang dan kluster mahkamah menyebabkan kita hilang kepercayaan kepada integriti parti kris telanjang. Jika mereka gagal menjaga kebajikan anak-anak OKU bahkan membiarkan pesalah menyiksa anak-anak oku, mereka sudah pasti akan gagal menjaga kebajikan rakyat.

(6) Semoga pendakwa raya dan hakim mahkamah bertindak tegas menghukum pesalah dalam kes adik Adam dan kes adik Bella dengan hukuman yang sangat berat sebagai amaran tegas kepada penjenayah lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails