Wednesday, April 20, 2022

'Kami sokong, asalkan bos kami dapat jadi PM'.

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

LAMA DAH. NI PUN KAMI SOKONG, ASALKAN BOS KAMI DAPAT JADI PM. PENGKHIANAT!!

Anonymous said...

PRU 15 Enemy At The Gate : 48 Tahun Baru Allah Tunjukan. Jika Singapura Masih dalam Malaysia.

Berapa kah kerusi Parlimen di Singapura? 80 lebih.. Jika Tunku tidak membuat Singapura keluar dari Malaysia apa akan jadi kepada negara?

Setelah hampir 48 tahun baru kita sedar jika Singapura masih berada di dalam Malaysia kerusi parlimen PAP membawa jumlah 80 lebih akan di campur dengan DAP maka orang cina DAP tidak perlu menagih undi kaum lain.

Dalam kes 1 MDB ada kah Cina DAP mengutuk keras apa yang Jho Low lakukan.!? Mungkin dalam hati mereka mengangkat Jho Low sebagai pejuang pula kerana berjaya meruntuhkan kerajaan BN diterajui UMNO. Masih mau percayakan lagikah mata sepet ini dalam semua urusan kerajaan..!?

Ketika Tunku membiar kan Singapura keluar dari Malaysia, UMNO mendapat kutukan dan cerca dari rakyat yang politik nya cenderung kepada pembangkang. Nah sekarang kita mendapat jawapan dari apa yang tangan Tunku lakukan.

Kini Singapura sedang mencari jalan untuk masuk kembali melalui DAP dan barua nya. Kembali bukan sebagai kawan tetapi sebagai Tuan.

Laluan sedang luas di buka oleh kuncu nya dari dalam yang sebangsa dengan nya, tetapi amat pelik bukan sahaja kuncu sebangsa kiasu nya sahaja yang membantu. Melayu penyokong liberal ,syiah , LGBG dan plural dan melayu mudah lupa yang suka suka hati buat U turn pun tumpang sekaki jadi baruanya.

Terhegeh hegeh sama ada lah orang yang tak malu dulu dikenali ultra Melayu dengan muka tebal suka u turn tiap hari tiada pendirian yang konsistant.

Malah ada terhegeh hegeh muka tak malu Melayu libral dan plural LGBT yang bertuankan DAP menunggu tuan besar dari Singapura mencatur pengabungan Malaysia + Singapura.

Next PRU 15 pastikan Melayu@DAP sokong liberal dan plural ini melingkup dikuburkan bersama Melayu mudah lupa adu domba fitnah jijik.

Next PRU 15 bila mereka tewas kali ini Melayu perlu membuang politik fitnah , surat surat SD yang meloyakan dan menuju politik matang bukan adu domba fitnah jijik.

Melayu perlu faham isu dan bijak menguasai sesuatu isu dari dimanipulasi oleh kaum Cina DAP@PAP Singapura dah kartel kartel barua tunggangan mereka.

Jauhi politik fitnah jijik, kuasai dan fahami isu isu semasa dari disabotaj dan adu domba barua tunggangan DAP@PAP

5 comments:

Anonymous said...

NORMAN RADZUAN

Bila org bergama hidup bermewah mewah
SEKOLAH AGAMA JANA PENDAPATAN LUMAYAN
Perasankah kalian awal tahun 2000 hingga skg…org beragama atau bergelar Ustaz kehidupan mereka jauh berbeza dgn guru2 agama sebelum ini. Maksudnya kehidupan mereka penuh kemewahan.
Jika dahulu guru2 agama menaiki basikal, motorsikal atau diambil ke rumah utk ke majlis2 tertentu kini tidak lagi. Rata2 mereka yg popular kini mempunyai Velfire serta driver.
Saya antara insan paling gembira lahir pelbagai sekolah agama terutama pusat2 Tahfiz yg tumbuh bak cendawan. Di Sabah ini byk jugalah yg saya dan rakan2 membantu. Tapi disebalik kemunculan sekolah2 agama ini ada sesuatu yg amat mengecewakan.
Ada antara mereka yg menubuhkan sekolah2 agama ini semata mata utk ‘perniagaan’ mereka. Dlm erti kata lain ada antara mereka tamat pengajian tiada pekerjaan, ada yg tidak mahu makan gaji dan ingin menjadi seperti Mudir mereka mempunyai pusat pengajian agama sendiri dan hidup mewah.
Modus operandi mereka mudah… cari individu yg ingin mewakafkan tanah 2-3 ekar dan bina rangka2 bangunan. Mereka tahu dgn teknologi yg ada dan berdasarkan pengalaman mereka belajar dan mengajar apabila publisiti dibuat mereka akn menerima bantuan puluhan hingga ke ratusan ribu. Malah khabarnya ada berjuta.
Maka iklan pun bermula..”bantulah kami utk siapkan bangunan Tahfiz”. Sebagai org Islam tentulah saya gembira tetapi kecewa kerana ia dibina lebih ke arah kepentingan Mudir dan tenaga2 pengajarnya. Kenapa saya kata begitu?
Sekolah2 yg dibina kebanyakkan tidak mengikut spesifikasi keselamatan. Jika wujud suasana tidak selamat, tiada erti kehidupan kerana pengajian Maqasid Syariah dlm ajaran Islam meletakkan aspek nyawa sebahagian perkara asas.
Dlm hierarki Abraham Maslow pula hal berkaitan fisiologi, kesihatan dan keselamatan adalah hierarki paling utama diperlukan setiap manusia. Namun isu keselamatan tidak pernah dihirau dan bukan menjadi amalan.
Yg penting siap utk menanti derma beribu ribu… bukannya income berdasarkan kpd yuran pelajar2 mereka. Sebab itu ia tumbuh seperti cendawan selepas hujan.
Anak angkat saya yg juga pengajar Tahfiz pernah memberitahu saya… kebanyakkan Mudir2 ini tahu derma akn dtg mencurah curah apabila diiklankan. Tapi ramai Mudir2 sekolah agama telah menyalah gunakan dana2 tersebut utk tujuan peribadi.
Saya ada pengalaman sendiri. Saya dan rakan2 malah saudara mara di KL menghulur derma di beberapa buah pusat Tahfiz. Yg mengecewakan derma kita itu utk kebersihan terutama tandas (kotor dan busuk) tidak dilakukan… yg kita nampak Mudirnya berkereta baru. HP tak mahu mengalah.
Kita yg menderma pun tak pakai kereta baru…mana kita tidak kecewa. Sebab itu saya tidak lagi amalkan beri cash. Beli beras atau bungkuskan makanan.
Bila bicara isu kubah Surau dkt RM 500k itu bagi saya kerja bodoh. Utk apa buat kubah ia bukan syarat wajib solat samada solat sendirian atau berjamaah. Lebih aneh mahu buat kubah yg hebat dan mahal tetapi mengharap bantuan org ramai?
Hidup tak habis meminta minta. Lebih aneh minta bantuan tetapi diri sendiri berkereta mewah yg harga kenderaan tersebut mampu membina kubah yg diimpikan. Itu yg kita rasa geram dkt pengasas sekolah2 agama ini.
Masih saya ingat rakan saya di KL yg merupakan penjual kereta Produa. Dtg lebai ingin memiliki kereta. Ditanya adakah mahu kenderaan besar utk kapasiti tempat duduk 7 org. Katanya dia mahu beli utk kegunaan peribadi.

Social Astrologer said...

Thanks for sharing this marvelous post. I m very pleased to read this article. Buy Instagram Followers In Delhi

Anonymous said...

Ada masalah kd klu agamawan kaya raya kalau sumber pendapatan bersih bukan rasuah...!?

Sekadar bertanya pada oramg yang 22 tahun 22 bulan hanyut dalam dunia persepsi dan hanyut dalam dunia fitnah jijik...!?

Anonymous said...

WAWASAN 2020 & DASAR PENGSWASTAAN NEGARA : PELAJAR PERTENGAHAN TAHUN 80 - 90an JADI MANGSA SIJIL PALSU

Bila kita renung semula sesiapa jadi pelajar di sekitar 1982 hingga 1995 mereka sangat terkesan dengan dasar dasar kerajaan. Dasar Pandang Ke Timur, Dasar Pengswastaan, Dasar Industri Berat dan Dasar Wawasan 2020.

Tanya saja pelajar STPM masa tahun 80-90an aliran Sastera dan Sains itu. Soalan Kertas Am STPM Kertas Ekonomi bagi jurusan ekonomi mesti ditekankan dasar dasar itu.

Cikgu dan murid pun naik 'sheikh' dengan menekankan soalan ini akan masuk periksa. Ke hulu hilir tengok TV RTM (TV 3 suku baru ujud) baca suratkhabar, langgan majalah pelajar , majalah diskusi dll utk tambah info...puiiii..!!

Tentu saja jawapan dasar dasar berikut akan bonyi hebat hebat belako. Ke main pecah palo nak ingat Dasar Pengswastaan, Dasar Pensyarikatan, Wawasan 2020 dengan impak dan kesan suma nak kena ingat dan hafal bagai..!

Begitu jugak dng Novel Salina yang jadi rujukan subjek STPM aliran sastera. Novel yg mengangkat perjuangan bangsa dan agama konon. Tapi akhirnya diri penulis Novel Salina A. Samat Sait melutut jadi babi barua DAP@Lee Kwan Yew. Tak ke babi namer nyer tuu..!!

Begitu juga Impak dasar dasar tadi pada ekonomi dan kesan pada masyarakat dan individu.Jawapan Dasar Pengswastaan yang kunun nya akan memakmurkan negara maysarakat yg efisien pada masa itu sebenarnya goreng bodoh belaka.

Suma kertas jawapan hanyalah gula gula penyedap hati cikgu dan pemeriksa kertas soalan blake. Suma hampehh..!!

Demer ni sebenornya dapat sijil palsu. Jawapan perperiksaan wawasan 2020 itu menipu belake reality nyer sekarang indah khabor dari rupe..!

Dasar pengswastaan jawapan sebenor nya ialah membailout kroni dan mengayakan anak cucu kroni yang paling tepat. Dasar yang mengayakan anak cucu dng 'pink form' dan kroni bukan utk rakyat.

Kalau ada utk rakyat pun seciput pink form dari majikan. Bailout kroni pink form dan anakcucu kaya raya ialah point jawapan sebenar

Istilah Bailout, pink form, kroni dan 'short selling' tiada dalam kertas jawaban kami dolu. Sekarang terbukti dasar Pandang Ke Timur Dasar Pengswastaan jawapan yang tepat ialah bailout anakcucu dan kroni.

Pemimpin yang mengilhamkan dasar ini diakhir hayatnya bertukar melutut jadi babi barua DAP@ Lee Kwan Yew..!!

Agak agaknya kali ini sekiranya pelajar diberi peluang menjawab sekali lagi soalan soalan berkenaan impak dari Dasar Wawasan 2020 dan kertas Am aliran sastera berkenaan Novel Salina itu agak agak mengkomer lah kan camner pulak rupa jawapan nya ya kali ini..!!

Tentu jawapan nya 'sah kaw kaw kena maki..!!'

Haahh tepokk..!!

Anonymous said...

Komen panjang panjang, tapi kosong fakta. Goreng goreng nak pelingkup Islam dan para ustaz. Infaq kepada institusi agama satu anjuran. Ramai yang mahu bantu, mahu dikenal di langit. Budaya fitnah masih membara dalam pee hancing. Walaupun masjid mewah, tapi infaq masih dialu alukan. Walaupun sekolah agama mewah, infaq perlu untuk membantu pelajar yang kurang kemampuan ekonomi. Makan minum tiap hari, perlu ongkos. Pemfitnah hanya merenong dari sudut yang sempit dan dari corong yang salah.

Lihat sekolah persendirian cina. Bangunan macam universiti. Tiada duit kerajaan, tapi derma dari cina persendirian. Pee hancing tak habis habis belasah orang Islam terutama ustaz. Dalam bulan puasa, syaitan diikat. Diganti oleh syaitan pee hancing. Budaya menghasut supaya membenci ustaz dan Islam adalah hal yang malang. Jangan berulang pee hancing memerintah, rasuah, zina, arak, judi, tattoo jadi budaya baru.

JOM BANGUN BERSAMA ISLAM. TOLAK RASUAH, TOLAK SALAH GUNA KUASA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails