Saturday, February 19, 2022

Tindakan Dato’ Dr Mohd Asri adalah benar.. Sokong beliau -IH

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

DAP, hati-hati.. 'kes LTTE tu patut diteruskan siasatan'. -Mufti Perlis.

Lihat...  DAP, hati-hati.. 'kes LTTE tu patut diteruskan sia...

Mufti ingatkan orang Islam jangan sokong ekstremis

7 comments:

Anonymous said...

Mendiang kapal sink kata langkah mayat aku dulu untuk kata negara ini negara Islam.

Anonymous said...

Elok teruskan ltte tu. Sebabnya ramarama adalah salah sorang ajknya. Suara ltte ada suaranya kat malaysia. Melalui ramarama. Polis boleh buat siatan penglibatan ramarama dgn ltte.

Anonymous said...

*Tindakan bapa dan tiga anaknya memeluk agama Islam dalam tahun 2020 adalah tindakan yang sah di sisi undang-undang mengikut Perlembagaan Persekutuan* lama sebelum mahkamah sivil mengeluarkan perintah dalam tahun 2021.

*Bukti: Perkara  12(4) Perlembagaan Persekutuan* menyatakan bahawa *agama bagi seseorang yang berada di bawah umur hendaklah ditentukan oleh* ibunya atau *bapanya* atau penjaganya. *Maka* mahkamah sepatutnya mematuhi Perkara 12(4) dan menghormati hak bapa tersebut. Maka sepatutnya jabatan agama Islam diberi kuasa menjaga kanak-kanak tersebut.

*Fact:* Article 12(4) of the Federal Constitution says that *the religion of a person under the age of eighteen years shall be decided by his  parent or guardian.*

The word “his” includes “her”.
According to the Oxford English Dictionary, the word “parent” has been defined as “a father or mother”  (see Oxford English Dictionary Volume XI, page 222). The emphasis is on the word *'or'* which indicates that *a parent could be either a father or mother.*

Anonymous said...

Tindakan bapa dan tiga anaknya memeluk agama Islam dalam tahun 2020 adalah tindakan yang sah di sisi undang-undang mengikut Perlembagaan Persekutuan lama sebelum mahkamah sivil mengeluarkan perintah memberi hak penjagaan kepada ibu kanak-kanak tersebut dalam tahun 2021.

Bukti:

Perkara 12(4) Perlembagaan Persekutuan menyatakan bahawa agama bagi seseorang yang berada di bawah umur hendaklah ditentukan oleh ibunya atau bapanya atau penjaganya.

Maka mahkamah sepatutnya mematuhi Perkara 12(4) dan menghormati hak bapa tersebut. Maka sepatutnya jabatan agama Islam diberi kuasa menjaga kanak-kanak tersebut kerana kanak-kanak tersebut telah memeluk agama Islam melalui bapa mereka.

Fact:

Article 12(4) of the Federal Constitution says that the religion of a person under the age of eighteen years shall be decided by his parent or guardian.

The word “his” includes “her”.
According to the Oxford English Dictionary, the word “parent” has been defined as “a father or mother” (see Oxford English Dictionary Volume XI, page 222). The emphasis is on the word 'or' which indicates that a parent could be either a father or mother.

Anonymous said...

Tuan ibnuhasyim yang dihormat,

Saya mohon komen 6:37pm dipadam kerana komen 6:44 pm adalah lebih jelas dari komen 6:37 pm

Anonymous said...

Dr rama sepatutnya rujuk article jangan bantai keromo jer. Ikut emosi. Culik lah, bawak larilah. Perlembagaan jelas.

Anonymous said...

Tindakan Dato’ Dr Mohd Asri adalah benar dan selari dengan undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan perkara 12(4) dll. Maka tidak berlaku perlanggaran undang-undang.

4 comments:

Anonymous said...

Tak pernah dengar penganut agama Islam hina agama lain. Tak pulak orang Islam sentuh soal berhala yg bermacam rupa. Takde pun orang Islam kacau tokong orang cina. Tapi kepala babi pernah ada kat surau dan masjid.

Tak pernah dengar tentera Islam merogol. Tapi tentera amerika, tentera zionist kerap merogol org Islam.

Sapa yg punya sifat iblis. Merogol, menjajah, merampas adalah dihasut oleh sifat iblis. Liberal anutan parti kris dan parti liberal juga dihasut oleh iblis. Makan rasuah, merogol, semburit, berzina adalah sifat iblis.

Anonymous said...

We back you datok mufti. Pedulikan dr rama. Dia emosi lebih. Lagi pun dia ada konection dengan pengganas ltte. Dia juga pemimpin dap. Dlm dap, pengganas ltte ada, pengganas komunis pun ada. Perogol ada. Penagih dadah ada. Makan rasuah ada. Bagi rasuah pun.

Anonymous said...

SIRI 2 : BANGSA JOHOR NAK PERCAYA CAKAP SIAPA KALI INI..!?

PAKATAN HARAPAN :- DAP/PAN/MUDA

- LIM GUAN ENG

-MAT SABU.

-SYED SADEK.

Alasan yang digunakan sama juga dengan alasan bekas rakan kongsinya iaitu Mahathir. Ketika itu mereka semua duduk satu kolam sisa kumbahan PH dibawah lambang PKR dan memperkenalkan gabungan mereka sebagai Pakatan Harapan sewaktu PRU 14.

Kalau dahulu mereka menggunakan lambang PKR sebagai wadah perjuangan buat menambat hati rakyat tetapi kali ini DAP, PAN dan anggota barua terbarunya iaitu MUDA yang berpresidenkan Syed Sadik juga menggunakan lambang Pakatan Harapan sebagai taruhan.

Yang terpisah kini dan menggunakan logo sendiri hanyalah PKR, walaupun mereka masih sebahagian dari Pakatan Harapan tetapi lagu yang didendang buat rakyat Johor juga menggunakan alasan yang sama.

Kalau di Melaka PKR merjerat diri sendiri kerana menawarkan Jawatan Ketua Menteri kepada Idris Harun dari UMNO bagi menumbangkan Ketua Menteri sedia ada namun kegopohan mereka telah memakan PKR sendiri.

Walauapapun tiada satupun ungkapan dari Pejuang, PKR, DAP, PAN, Muda, PPBM, PAS mahupun Warisan dalam menyerang parti yang pernah sebumbung iaitu dalam Pakatan Harapan.

Jelas apa yang dapat dilihat perjuangan mereka hanyalah untuk menumbangkan UMNO dan BN saja, dan bukan untuk membantu rakyat Johor.

Hanyut kelompok PH di Melaka dengan DAP hilang beberapa kerusi dikubu kuatnya manakala PAN menang satu kerusi dan PKR pula lebur semua kerusi.

Kenang kembali apa nasib rakyat selepas BN tidak menjadi Kerajaan selepas PRU 14.

Apa jadi kepada ekonomi? Hacusss

Apa jadi kepada nasib rakyat? Elek podah cit

Apa jadi kepada pelabur luar? Lesap trus

Berapa puluh billion hutang dijana sewaktu kelompok PH/ PN memerintah?

Dan berapa billion pula nilai harta negara diluar negara telah dilelong?

Dan berapa billion pula nilai saham di Bursa Saham menjunam selepas Mahathir atau PH memerintah?

Adakah Presiden Parti dalam Pakatan Harapan sepakat dalam isu memerintah?

Curiga mencurigai sesama mereka timbul dan akhirnya terjadinya perletakkan jawatan Mahathir sebagai PM.

PKR ANWAR IBRAHIM.

Same old story. Refomasi! Refomasi dan Refomasi. Tiada agenda jelas. kah kah kah

Anonymous said...

Kita tidak menyokong parti yang mendokong kluster mahkamah dan Pak atan Harpan yang telah kencing rakyat.

Kita sokong parti Islam kerana parti Islam bersih dari rasuah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails