Wednesday, February 23, 2022

Salah tafsir Perlembagaan supaya mahkmah berpihak...

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

Puak kafir harbi laknatullah dan khadam munafiqun laknatullah mereka sedang bermain api yang akan membakar diri mereka sendiri kerana kesabaran umat Islam juga mempunyai had atau batas. Jika puak kafir harbi melampaui batas tersebut, maka buruklah akibatnya.

Dari peristiwa pengislaman tiga beradik tersebut dan penghinaan ke atas Islam, ulama dan umat Islam oleh puak kafir harbi dan khadam munafiqun mereka , kita boleh melihat:

(1) sebilangan ustaz dan tok guru selebriti dan pengikut mereka tidak peduli.

(2) sebilangan pemimpin politik Melayu yang mendabik dada kononnya merekalah yang kononnya berjuang membela hak Islam, hak umat Islam dan hak kaum Melayu juga tidak peduli.

(3) sebilangan orang Melayu yang mendakwa diri mereka beragama Islam tidak peduli

(4) sebilangan pemimpin kerajaan juga tidak peduli

(5) puak kafir bersatu padu untuk menjaga kepentingan mereka

(6) umat Islam berpecah belah kerana berbeza politik,tok guru, pendapat dll menyebabkan umat Islam menjadi sangatlemah dan boleh ditindas dengan mudah dll.

(7) tafsiran salah ke atas Perlembagaan Persekutuan supaya undang-undang dan mahkamah berpihak kepada kepentingan pihak kafir. Contoh: parent (singular: ibu atau bapa) dalam Perkara 12(4) sengaja ditafsirkan sebagai parentS ( plural: ibu-bapa). Sepatutnya kamus rasmi Bahasa Inggeris dijadikan panduan bukan pendapat syok sendiri.

Anonymous said...

Pelik jugak. Kata islam adalah agama persekutuan, tapi mahkamah syariah tertakluk kepada mahkamah sivil.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails