Friday, February 25, 2022

Beri peluang PN perubahan, calon & gabung terkuat.

 


1. Beri peluang PN lakukan perubahan di Johor

JOHOR BAHRU: Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri Johor, Ustaz Azlisham Azahar berharap bangsa Johor memberi peluang untuk Perikatan Nasional membuat perubahan dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) ini.

Beliau berkata, perubahan itu juga bakal menjadi contoh untuk rakyat Malaysia mengundi Perikatan Nasional pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

“Harapan saya semoga rakyat Johor memberi peluang kepada Perikatan Nasional untuk membuat satu perubahan bagi Negeri Johor seterusnya menjadi contoh untuk rakyat Malaysia mengundi PN,” katanya yang dicalonkan bertanding di DUN Machap.

Beliau juga menyeru kepada semua rakyat Johor untuk keluar menunaikan tanggungjawab demi kepentingan masa depan negara.

“Jadi kalau kita tidak keluar untuk mengundi dengan sebab sesuatu yang kita tidak sukai dalam politik, maka bermakna kita membiarkan negara kita, negeri kita akan ditadbir oleh golongan yang bermasalah, koropsi, yang salah guna kuasa.

“Maka adalah penting untuk kita keluar memilih calon-calon pemimpin-pemimpin yang berintegriti dan mempunyai kewibawaan untuk mentadbir dan memimpin  sebuah negara,” katanya ketika ditemui Harakahdaily pada Majlis Memperkenalkan Calon Perikatan Nasional PRN Johor di Pulai Springs Resort, di sini hari ini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Segamat, Maimunah Safwah Musa berkata, beliau akan memberikan yang terbaik untuk kemenangan di DUN Jementah.

“Kita akan cuba laksanakan yang terbaik untuk memberikan kemenangan kepada DUN Jementah.

“Apa pun keadaannya kita tahu kelemahan dan kekurangan yang kita ada, kita pun ada kelebihan juga, kita akan cubalah sedaya upaya untuk capai yang terbaik,” katanya.

Menurut beliau, DUN Jementah sebelum ini bukan terdiri daripada calon Islam.

“Jadi kita cubalah mendekati pengundi-pengundi Islam yang ada itu yang satu, mungkin cuba jugalah menarik pengundi Cina dan India dalam keadaan macam mana sekalipun.

“Kita pun faham suasana kita macam mana, pengundinya macam mana yang penting kita usahalah, setelah berusaha itu kita serahkan kepada Allah SWT natijah,” katanya.

Beliau turut menyeru kepada semua pengundi-pengundi di DUN Jementah untuk turun mengundi di DUN Jementah dan mengingatkan agar menjaga SOP.

“Laksanakan dan tunaikan tanggungjawab untuk mengundi,” katanya.

Pada PRN Johor kali ini, 15 calon Perikatan Nasional adalah daripada PAS, Bersatu (33) dan Gerakan (lapan).

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 12 Mac sebagai tarikh pengundian bagi PRN Johor.

Tarikh penamaan calon bagi pilihan raya itu ditetapkan pada 26 Februari manakala pengundian awal pada 8 Mac. – HARAKAHDAILY 24/2/2022

2. PRN Johor: Senarai calon Perikatan Nasional


BERIKUT ialah senarai calon yang akan bertanding mewakili parti PERIKATAN NASIONAL dalam Piliharan Raya Umum Dewan Negeri Johor ke-15, tahun 2022.

N01 Buloh Kasap: Norazman Md Diah
N02 Jementah: Ustazah Maimunah Safwah Musa
N03 Pemanis: Uzzair Ismail
N04 Kemelah Normala Sudirman
N05 Tenang: Ahmad Humaizi Udin @ Uzir
N06 Bekok: Tan Lek Khang
N07 Bukit Kepong: Dato’ Dr Sahruddin Bin Jamal
N08 Bukit Pasir: Muhd Nur Iqbal Abd Razak
N09 Gambir: Mohd Solihan Badri
N10 Tangkak: Dr Chong Fat Full
N11 Serom: Rahmat Daud
N12 Bentayan: Tan Kok Hong
N13 Simpang Jeram: Ustaz Zarul Salleh
N14 Bukit Naning: Mahadzir Bin Abu Said
N15 Maharani: Abd Aziz Bin Talib
N16 Sungai Balang: Zainudin Sayuti
N17 Semerah: Datuk Haji Ariss Samsudin
N18 Sri Medan: Othman Kepol
N19 Yong Peng: Yong Fui Ling
N20 Semarang: Shazani A. Hamid
N21 Parit Yaani: Ustaz Ahmad Nawfal Mahfodz
N22 Parit Raja: Zulkifli Mat Daud
N23 Penggaram: Sia Wee Yet
N24 Senggarang: Khairul Faizi Ahmad Kamil
N25 Rengit: Mohammad Huzair Lajis
N26 Machap: Ustaz Azlisham Azahar
N27 Layang-Layang: Alagathiran A/L Krishnan
N28 Mengkibol: Wong Chan Giap
N29 Mahkota: Mohamad Nor Bin Lingan
N30 Paloh: Selvendran A/L Velu
N31 Kahang: Daud Yusof
N32 Endau: Alwiyah Talib
N33 Tenggaroh: Roslan Nikmat
N34 Panti: Hasan Rasid
N35 Pasir Raja: Jawahir Husein
N36 Sediili: Mohd Hasnolhadi Mohd Sebalas
N37 Johor Lama: Mohamad Alias Rasman
N38 Penawar: Mohd Faizal Asmar
N39 Tanjung Surat: Selamat Ujud
N40 Tiram: Dr Karim Deraman
N41 Puteri Wangsa: Loh Kah Yong
N42 Johor Jaya: Dato’ Dr Ker Ching Sheng
N43 Permas: Tazul Arifin Nasri
N44 Larkin: Zulkifli Bujang
N45 Stulang: Yap Chiang Youis
N46 Perling: Khoo Siaw Lee
N47 Kempas: Nur Faizal Abdullah
N48 Skudai: Khoo Kong Ek
N49 Kota Iskandar: Samsudin Ismail
N50 Bukit Permai: Tosrin Jarvanthi
N51 Bukit Batu: Tan Heng Choon
N52 Senai: Yeo Kwee Kwang
N53 Benut: YB Senator Dato’ Isa Ab. Hamid
N54 Pulai Sebatang: Ustaz Abdullah Husin
N55 Pekan Nanas: Dato’ Tan Chin Hock
N56 Kukup: Mahathir Iskandar Muhammad HARAKAHDAILY 24/2/2022

3. PRN Johor: Perikatan Nasional gabungan paling kuat 

JOHOR BAHRU: Gabungan PAS, Bersatu dan Gerakan di bawah Perikatan Nasional disifatkan sebagai gabungan paling mantap bagi berdepan Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Penolong Setiausaha Agung PAS, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, perkara itu dapat dilihat melalui pelancaran jentera Perikatan Nasional dan penyusunan gerak kerja yang teratur dan bersemangat.

“Ini kali yang kelima saya bertanding, bermula sejak 2004. Cuma, berbanding sejak pertama kali saya bertanding, saya lihat ini adalah satu pasukan parti politik paling kuat PAS sertai berbanding dengan 2004 atau 2013 bersama Pakatan Rakyat.

“Saya yakin, peluang PAS bersama Perikatan Nasional, bukan sekadar mampu memang kerusi, tapi saya yakin dengan kesepaduan yang ada.

“Gerak kerja bersepadu akan membantu Perikatan Nasional menang dalam pilihan raya yang akan diadakan nanti,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Harakahdaily, selepas selesai menghadiri Majlis Memperkenalkan Calon Perikatan Nasional PRN Johor 2022, di sini, hari ini.

Khairul Faizi yang dicalonkan bertanding di DUN Senggarang juga berharap pengundi Johor bijak dalam menilai berdasarkan kejayaan Perikatan Nasional dalam membentuk kerajaan di bawah kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Dengan kepimpinan dan semangat kerja yang ada, pengundi perlu bijak memilih memimpin dan sudah tentulah Perikatan Nasional merupakan parti politik yang terbaik untuk dipilih sebagai kerajaan dalam masa akan datang,” katanya.

Pada PRN Johor kali ini, 15 calon Perikatan Nasional adalah daripada PAS, Bersatu (33) dan Gerakan (lapan).

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 12 Mac sebagai tarikh pengundian bagi PRN Johor.

Tarikh penamaan calon bagi pilihan raya itu ditetapkan pada 26 Februari manakala pengundian awal pada 8 Mac. – HARAKAHDAILY 24/2/2022

Lihat seterusnya..

5 comments:

Anonymous said...

Pesan pesan dan nasihat pada semua orang Melayu PRN Bangsa Johor era pasca PRU 15. Bukan Melayu bersatu Islam bersatu.

Awas kenyataan lidah bercabang sang fitnah jijik ini. Bila Atok boboi dan legasi nya nak mampos dolu dolu dalam Kerajaan BN@UMNO dan 2 kali Boboi diterajang masuk longkang dari kerusi MB Kedah. Kalah pula jawatan naib presiden dalam pemilihan UMNO maka Atok marah marah pada Bossku maka Tun mintak nyawa pada PKR@PH dan menjelekkan Tun kata DAP okeyy..

Fakta si Boboi pecah rekod 2 kali melingkup dari kerusi MB Kedah belum pernah di buat orang lain kecuali si Boboi.. AMINNN

Bila Atok nak mati sebab tertebuk muka sendiri dalam Pakatan Harapan dolu tuh maka atok mintak nyawa skali lagi. Atok mintak nyawa pada orang Melayu semula dengan jadi acah acah power Melayu Islamik balik dan acah acah power jadi ultra Melayu dan acah acah bermusuh musuhan dengan Parti DAP@LeeKwanYew. Memoir ke 2 atok akan terbit Tun acah acah power kasi hantam sama DAP...!!

Kena ingat cepat cepat yer di mana fakta Tun masa jadi PM ke 7 ultra Melayu ini telah dibaruakan DAP@LeeKwanYew. Hasil jadi barua DAP@LeeKwanYew ialah Pulau Batu Putih yang timbul tenggelam pun Tun sanggup sedekah kan pada Singapura pada anak Lee Kwan Yew.... Sedangkan negara ada fakta untuk di kemukakan ke mahkamah antrabangsa

Fakta semua pemimpin utama dari utara ini ialah kesemua pulau pulau strategik negara depa pi sedekah pada orang asing. Depa juga cuba gadai akidah dng COMANGO Gereja , LGBT, Syiah dan Pluralisme Agama sambil acah acah power jadi ultra Melayu Islamik..

Maka akan mintak nyawa lah Tun kembali dan akan cuba tonjolkan diri sebagai PejWang acah acah power ultra Melayu Islamik semula.. puiii..!!

Momentum Acah acah power Melayu Islamik ini akan berterusan hingga lah PRU 15 untuk meraih sempati orang Melayu sambil atok berlakon air mata lagi teresak esak menangis hingga keluar air mata buayanya. Kunun nya demi orang Melayu sedangkan matlamat utama atok adalah utk selamatkan Boboi nya dan PejWang.

Bila dah dapat kuasa balik Tun akan buat buat buat lupa dan janji mula dicapati sambil kencing berdiri. Tak cukup dng janji dicapati amalan Tun selterusnya ialah menghina dan caci maki mengutuk bangsanya semula.

Tun akan maki hamun orang Melayu Pemalas, Melayu tak tahu berniaga (yg bodoh berniaga tu anak anak Tun )sambil bailout dan beri projek jota jota pada kroni Cina Malaysia berkiblat pada DAP@LeeKwanYew.

Dalam masa yg sama atok akan balilout perniagaan anak anak nya yang melingkup rugi sambil mengutuk dan menghina orang Melayu...!! Bila untung Tun kata anak anak nya pandai berniaga, bila rugi suma mintak dibailout.. sebenarnya anak Tun lah yang bodoh bangang berniaga.

Masa itu orang Melayu kena lah ingat balik fakta Tun jadi barua DAP@LeeKwanYew dilantik jadi PM ke 7. Hanya dengan angkara seekor Cina Jho Low yg lesap jadi beruang dakwa ex IGP si Bedul lantikan Tun semua orang Melayu dibatuapi dan di adu domba.

Semua orang Melayu sesama bangsa Melayu berantakan bercakaran, berbunuhan sesama sendiri angkara seorang Cina bernama Jho Low.

Kalau Singaura Lee Kwan Yew lansung tak percaya pada orang Melayu Singapura, di Malaysia apa ke sial nya pemimpin Melayu terhegeh hegeh beri muka berlebih lebihan dalam urusan kerajaan pada kaum Lee Kwan Yew@Jho Low ini...!!?

Hanya dengan seekor Cina Jho Low saja semua bangsa Jho Low dari DAP@PAP di Singapura tumpang tepuk tangan sambil ketawa terbahak bahak guling guling bersama kaumnya melihat betapa kebodoh bangangan barua mereka terdiri pemimpin Melayu dlm PH ini bercakaran dan berantakan sesama Melayu.

Persoalan yg timbul bodoh sangat ker orang Melayu nih semua sektor nak bergantung harap pada kaum Jho Low@Lee Kwan Yew dalam semua bidang sedangkan Lee Kwan Yew lansung tak beri muka pada kaum Melayu Singapura dalam setiap urusan negara Singapura..!?

Sifir Tun ini mudah dibaca cari gaduh buat fitnah jijik sampai mati demi selamatkan si Boboi dan legasi Kerala ini. Tetapi ramai orang Melayu mudah lupa dan mudah termakan umpan gula gula beracun Tun ini..

Anonymous said...

Pemimpin acah acah power islam tapi menyimpang spt syiah.. pluralisma murtad COMANGO LGBT semua pemimpin Melayu mcm ni elok buang dalam longkang
terus....

Kita ditipu 22 tahun 22 bulan oleh pemimpin macam ini selama kini..



BERAMBOSSS

Anonymous said...

Pak Aji Asim...nanti jgn lupa pamir keputusan PR Johor. Teringin nakntenhok keputusan calun Bersatu dan PAS...

P/s: Harap jangan kaitkan dgn malaikat utk PR ni.....

KHALAS....

Anonymous said...

Jangan bagi muka kat geng liberal. Biar rakyat johor bijak. Tolak liberal seperti sarawak dan melaka. Mereka fulus nak agama tolak. Ini geng tak waras. Yang waras fulus nak agama pun nak. Kami puas hati.

Anonymous said...

Bagi kat liberal, ingat harta tabung haji pun kena jual. Dua x lima jer. Tambah rosak aqidah. Last last sanggup jadi khadam legasi komunis. Sebab nak kerusi pm. Pastikan rakyat johor tidak digadai oleh kemaruk kerusi. Rafizi pun taubat. Yg tinggal dlm pkr, golongan yg sesat macam presiden.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails