Friday, May 28, 2021

Penduduk tempatan belot juga berlaku di Gaza... dan di M'sia.

 

Kira-kira 80 peratus penduduk Gaza masih memerlukan bantuan masyarakat antarabangsa bagi menyediakan keperluan harian.

KOTA BHARU: Perjuangan Islam sejak zaman berzaman tidak lekang dari episod pengkhianatan dan pembelotan. Situasi itu juga berlaku di bumi Gaza.

Rakyat Malaysia yang menetap di Gaza sejak 2013, Muhammad Nadir al Nuri Kamaruzaman berkata, golongan terbabit turut wujud dalam kalangan penduduk di Gaza.

Katanya, pembelotan dalam kalangan penduduk tempatan menjadi antara punca kediaman penduduk, masjid dan kemudahan awam mudah dijadikan sasaran utama serangan udara tentera zionis Isreal.

“Serangan zionis Yahudi sangat bergantung kepada maklumat yang disalurkan oleh tali barut mereka dalam kalangan orang Palestin sendiri.

“Tidak semestinya roket yang dilepaskan itu dari para pejuang, tetapi ada juga dilepaskan oleh tali barut untuk mencetuskan ketegangan di Gaza,” katanya pada segmen Warna Pagi disiar secara langsung IKIMfm semalam.

Muhammad Nadir juga berkata, pembelotan tersebut juga menyebabkan beberapa pimpinan kanan Hamas seperti Syeikh Ahmad Yassin, Abdul Aziz Rantisi dan ramai lagi menjadi mangsa serangan zionis Israel.

Menurutnya juga sejak berlaku serangan selama 11 hari tentera zionis Israel banyak kerosakan berlaku, di mana kediaman penduduk musnah dan kemudahan awam rosak yang memerlukan bantuan dibina semula.

Kata beliau bagi penduduk yang rumah mereka musnah terpaksa menyewa kediaman lain, di mana di Gaza begitu mahal mencecah sehingga RM2,400 sebulan.

“Kos sewa di Gaza sangat mahal. Bantuan diperlukan paling kurang satu tahun sebelum kediaman asal mereka siap dibaiki.

“Selain itu ada penduduk terpaksa berpindah dari rumah berhampiran sempadan. Dianggar sehingga 50,000 penduduk perlu bantuan kemanusiaan,” katanya.

Nadir juga berkata, kira-kira 80 peratus penduduk Gaza masih memerlukan bantuan masyarakat antarabangsa bagi menyediakan keperluan harian setiap hari.

Walaupun rakyatnya menerima bantuan sehingga puluhan juta hasil sumbangan rakyat Malaysia namun jumlah terbabit belum mencukupi.

“Dalam keadaan ketika sekarang mereka masih lagi merempat di jalanan kerana serangan zionis, malah ada yang terpaksa mengikat perut menahan kelaparan.

“Kesukaran itu terutamanya dialami anak-anak yatim serta isteri kehilangan suami akibat serangan zionis Israel,” katanya. – HARAKAHDAILY 25/5/2021

Komen Weblog Ibnu Hasyim: ".. pembelotan dalam kalangan penduduk tempatan menjadi antara punca kediaman penduduk, masjid dan kemudahan awam mudah dijadikan sasaran utama serangan udara tentera zionis Isreal."

"..pembelotan tersebut juga menyebabkan beberapa pimpinan kanan Hamas seperti Syeikh Ahmad Yassin, Abdul Aziz Rantisi dan ramai lagi menjadi mangsa serangan zionis Israel."

Di Malaysia pun ada puak-puak pembelot seperti itu. Merekalah yang menjadi 'pecacai' penghalang ke arah perlaksanaan syariat serta perundangan Islam di negara ini. Mereka menggunakan parti politik bukan Islam yang dengan ihsan diluluskan oleh kerajaan pada masa itu hingga kini.  

Mereka menggunakan keturunan golongan pendatang haram yang diberi peluang mengundi (diberi kuasa politik) untuk merampas kuasa melalui peti undi di negara ini masakini.

Berhati-hatilah wahai rakyat Malaysia tulin dan pribumi! 

9 comments:

Anonymous said...

Wow. Rupa2nya siang kit pernah menghalau org melayu. Kurang ajar.

Anonymous said...

Orang Palestin yang menjadi pengintip Israhel dan orang Melayu yang menjadi barua atau boneka puak kafir harbi roket mempunyai persamaan yang sangat jelas iaitu mereka adalah puak munafiqun @ musang kafir harbi berbulu yang mahu memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

Mereka sanggup diperalatkan untuk menyebarkan pelbagai fitnah dan hasutan jahat untuk melaga-lagakan, memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam supaya tuan kafir harbi mereka boleh berkuasa dan menindas Islam dan umat Islam.

Merekalah yang mengintip dan mendedahkan kelemahan dan rahsia umat Islam kepada puak kafir harbi supaya maklumat ini boleh digunakan oleh tuan kafir harbi mereka untuk memusnahkan kekuatan umat Islam supaya umat Islam tidak mampu bangkit untuk menentang puak kafir harbi dan khadam munafiqun liberal mereka.

Pengkhianat-pengkhianat ini adalah seperti pelacur yang sanggup menjual dan melacurkan maruah diri sendiri untuk upah yang sedikit. Umpamanya tuan kafir harbi mereka makan daging dan pelacur makan tulang kerana taraf mereka adalah sama seperti anjing kurap jalanan.

Jika tuan kafir harbi mereka menyuruh mereka menyalak, mereka akan menyalak. Disuruh menjilat kaki, mereka menjilat. Disuruh bergolek, mereka bergolek. Itulah sifat anjing kurap yang setia pada tuan kafir harbi mereka.

Maka kita tidak terkejut melihat pemimpin-pemimpin munafiqun menghina Allah dan Nabi Muhammad S.A.W. dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka kerana mereka berlumba-lumba untuk menunjukkan siapa lebih hebat menjadi hati tuan kafir harbi mereka.

Allah telah berfirman yang bermaksud

وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ

“Dan bila mereka(puak munafiqun) berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: "Kami telah beriman". Dan bila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka mengatakan: "Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok."

(QS al-Baqarah : 14).

Sesungguhnya puak munafiqun ini adalah lebih berbahaya dari puak kafir harbi sendiri kerana mereka telah dijadikan alat penjajah kafir harbi untuk melemahkan dan meruntuhkan kerajaan-kerajaan umat Islam supaya penjajah kafir harbi boleh melaksanakan matlamat 3G (Gospel, Gold and Glory) menjajah memusnahkan dan menyamun negara umat Islam, menghina Islam dan menindas umat Islam.

Lihatlah apa yang telah berlaku kepada negara umat Islam Manila, Melaka, Sepanyol, Palestin, Chechya, Iraq, Libya, Afghanistan dll tetapi malangnya spesies munafiqun tidak peduli semua itu kerana hati mereka yang hitam berkarat telah ditutup rapat sehinggakan mereka gagal melihat cahaya kebenaran dan nerakalah tempat tinggal mereka kerana sesungguhnya puak munafiqun tergolong kepada puak kafir juga walaupun mereka solat bersama kamu kerana mereka menggunting dalam lipatan kain.

Anonymous said...

Enemy at the Gate Part 2 : Bawak Otak Bukan Pisau.. Pecah Tembelang… Pecah Temberang..Bangau Dah Pulang Suara Sumbang. Mentera Beradu..

Masa kecil kita nyanyi 'Bangau oh Bangau' tanpa makna dan erti. Sekarang kita mengerti siapa bangau dan 'Bukan Salah Saya'. Bawa Otak Bukan Pisau . Gagal Merancang Kegagalan.. M. Nasir menambah perit lagi makna lirik 'bangau dah pulang suara sumbang' milik bangau bersuara sumbang itu ya.!?

https://youtu.be/WZXYMODb_cw

Ucapkan Selamat Tinggal pada Singapura yang hanya seluas Pulau Lombok atau Langkawi itu. Pepatah orang putih berbunyi “If you have friends like Singapore you don’t need enemy” atau maksud dalam bahasa Melayu nya “kamu tidak perlu kan Musuh jika kamu berkawan dengan Singapura”. Link bawah ni haah..!

https://youtu.be/KazEX1X8I28

Mengapa perlu ada musuh jika jiran kamu sendiri berkelakuan seperti musuh. Tinggalkan jiran itu. Lupakan jiran tak guna itu. Tumpukan jiran tetangga lain. Link dibawah adalah fakta nya

https://youtu.be/J2RPLg8i8L0

Jiran kita Singapura menakluk dengan cara ini melalui proksi proksinya warganegara kaum Cina di Malaysia dan warga Tiongkok di Indonesia. Penduduk Indonesia seramai 250 juta hanya 10% dikenali warga Tiongkok menguasai seluruh ekonomi Indonesia.

https://youtu.be/czguDUK7Xos

Malaysia dan Indonesia perlu munafaatkan dasar meritokrasi Singapura secara 'positif'. Mencipta proksi billionaire Melayu Made In Singapura menguasai ekonomi Singapura dengan bantuan Malaysia, Brunei dan Indonesia. Link bawah Jokowi kata kita bisa saja bergabung Petronas@Pertamina

https://youtu.be/qjzj2aBMWmk

Menguasai saham equity syarikat syarikat dinamik di Singapura melalui proksi warga Melayu Singapura ini. Petronas sudah mula munafaatkan hubungan tetangga secara positif di Sampang Indonesia. Link dibawah

https://youtu.be/JPJ2yMwaszo

Di ulangi sekali lagi apa lah sangat saiz Singapura sama luas dengan Pulau Lombok dan Pulau Langkawi itu. Mantapkan lagi Kerjasama Migas Indonesia. Petronas telah dipelawa terokai 30 blok baharu Migas (minyak dan gas asli) di Indonesia

https://youtu.be/PEz2PYYbgI8

Link di atas : Petronas Carigali Madura Indonesia teroka sumur minyak catat rekod sejarah Migas 158 juta barrel di Indonesia..!!

Lihat link bawah.. hingga sedikit iri org Indon kenapa Petronas temukan sumur bukan Pertamina.!? Jadikan Indonesia rakan dan tinggalkan Singapura... ini saja jawapan yg tegas dan tuntas utk S'pura..!! Wajib tengok link bawah ini..

https://youtu.be/YvVzeJDRCec

Kerjasama mantapkan jaringan ekonomi Malaysia - Indonesia industri Migas suatu tawaran yang baik kerana Petronas juga secara asasnya memberi tumpuan kepada eksplorasi di negara-negara ASEAN.

https://youtu.be/V0JqVlsoojo

sambung..

Anonymous said...

sambung..

Pelawaan tersebut yang melibatkan tujuh penerokaan migas Indonesia di Zon Ekonomi Eksklusif (EZZ) dan tiga di kepulauan Natuna dibuat oleh Menteri Koodinator Maritim Indonesia Luhut Binsar Panjaitan dalam satu pertemuan di Madura. Link

https://youtu.be/ejAWnMr3aP8

Petronas temui minyak di Jawa Timur, Indonesia Petronas penemuan gas daripada telaga eksplorasi Dokong-1 di Block SK417 PSC, terletak di laut cetek Wilayah Baram Province, kira-kira 90 kilometer daripada perairan Sarawak.

Anak syarikat Petroliam Nasional Bhd (Petronas), PC North Madura II Ltd, menemui minyak di telaga eksplorasi Hidayah-1 terletak kontrak perkongsian pengeluaran (PSC) North Madura II di luar pantai Jawa Timur, Indonesia. PC North Madura II adalah pengendali dengan 100 peratus kepentingan penyertaan dalam PSC North Madura II.

https://youtu.be/UMebvsbSmJQ

Menurut Petronas, telaga eksplorasi Hidayah-1 membuat penggerudian awal pada 7 Jan, 2021 dan digerudi dengan selamat sehingga kedalaman 2,739 meter.

Selepas PH jatuh maka jangan pedulikan suara sumbang Bangau - Bangau dan sudah 'Pecah Tembelang dan Pecah Temberang' permainan mereka sekian lama akhirnya terbongkar jua.

Sebelum PRU 14 nama Jho Low dilaungkan sambil mereka berguling guling atas jalan raya. Pedulikan lah bangau bangau suruhan mereka ini.

Jho Low ini adalah contoh betapa lemahnya pemimpin Melayu di perkotak katikkan oleh kaum pendatang Cina Jho Low. Cukuplah 22 tahun 22 bulan di mana pemimpin ultra Melayu ini beri muka berlebih lebihan pada kaum ini.

Jho Lo sampai sekarang masih bebas. Selama 22 bulan berkuasa tidak melakukan apa apa menangkapnya. Jho Low dan kaumnya sedang ketawa dengan riang gelagat badut tua mereka pemimpin ultra Melayu ini akhir nyawa diperbodohkan. Tidak kedengaran parti parti ras kaum ini seperti DAP, MCA dll mencela perbuatan Jho Low.

Kesannya kaum pendatang ini bertepok tangan melihat bangau bangau bangang ini yang dulu ultra Melayu sekarang dikuda kayu kan oleh mereka.

Mereka ketawa tepuk tangan pemimpin ultra ini dan kerajaan bercakaran londeh melondeh sesama sendiri. Cerita dimahkamah adalah bukti dan fakta betapa lemah nya pemimpin2 Melayu dipermainkan oleh Jho Low ini.

Tingkatkan lagi perdagangan dengan Indonesia terutama di Kalimantan dan Pulau Sumatera tingkat kan dagangan dengan Vietnam dan Laos Kemboja dan Thailand terbaru projek Segenting Kra. Lupakan Singapura..!!

Petronas sudah memasuki pasaran Migas Indonesia dan berkelobrasi dengan Pertamina. Lihat link

https://youtu.be/GN1aP_1G4-k

Malaysia dan Indonesia perlu menfaatkan dasar "meritokrasi Singapura secara positif" Mencipta proksi billionaire Melayu Made In Singapura bagi menguasai ekonomi Singapura dengan bantuan Malaysia, Brunei dan Indonesia atas dasar 'meritokrasi' Singapura.

https://youtu.be/NUXaVab_dEk (Bantuan rakyat Petronas di Indonesia)

Mantapkan jaringan dan rangkaian Kesatuan Peniaga Melayu Islam di Malaysia, Brunei, Indonesia dan Singapura. Lupakan Singapura.!!

https://youtu.be/8iMVlnhBfNI

Berdasar meritokrasi Singapura belilah saham saham syarikat dan equiti equiti di Bursa Saham Singapura melalui proksi Melayu Singapura seperti yang Singapura menguasai ekonomi Malaysia dan Indonesia melalui proksi warganegara kaum Cina Tiongkok di negara Indonesia

sambung..

Anonymous said...

sambung..

Minggu ini solidariti Malaysia, Indonesia dan Brunai mengutuk sekeras keras nya keganasan regim Isreal Zionis terhadap Palestine. Singapura diam bisu tuli bersama DAP, barua dan bangau-bangau nya di Malaysia

Media Singapura terkenal dengan penyambung lidah media Yahudi CNN, WSJ, CNBC dll dalam menabur persepsi cerita fitnah jijik terutama negara Malaysia dan Indonesia.

Ingatkah lagi krisis kewangan di Asia 1998 kejatuhan Soeharto tunduk pada tekanan IMF. Singapura naik kan kadar faedah fix deposit menyebabkan wang negara kita dan Indonesia mengalir keluar dan ramai kaum ini iaitu billionaire kaum Cina Malaysia dan billionaire Tiongkok Indonesia menyimpan duit mereka di Singapura.!!

Mantapkan hubungan perdagangan tetangga Indonesia, Brunei, Thailand dan Indo China yang lebih menguntungkan sesama sendiri.

Saya ulangggg..!!

Lupakan wakli Isreal Asia Tenggara Ultra Kiasu ini. 'Lupakan Singapura, Tinggalkan Singapura.!

PS : mentera beradu 'Pecah Tembelang Pecah Temberang Bangau Dah Pulang Suara Sumbang.." . 'Bangau Bangau' ini adalah Melayu yang dicipta oleh kaum pendatang itu sudah mula main sentimen acah acah ultra Melayu Islamik dng puisi dan sajak basi meloyakan.

https://youtu.be/qj9L0bDdF_M (bangau oh bangau)

Sayang sekali rakyat ternampak terang lagi bersuluh suara sumbang anak cucu bangau - bangau ini menjulang plakad di Jalan Raya sambil mengalun lagu lagu COMANGO Lisbo Pluralisma Murtad Syiah LGBT dan Gay bersama anak cucu mereka selepas PH hilang kuasa. Suara burung bangau sambil beretorik ultra Melayu acah acah ultra Islamik ternyata makin hari ke hari semakin bertambah sumbang nadanya.

Fakta link
http://idealismalaysia.blogspot.com/2017/09/mahathir-sekeluarga-hadir-himpunan.html?m=1

#gagalmerancangkegagalanbangaupulangsuarasumbang

Anonymous said...

Pembetulan komen May 28, 2021 at 9:58 AM:

Perenggan 1:

Orang Palestin yang menjadi pengintip Israhel dan orang Melayu yang menjadi barua atau boneka puak kafir harbi roket mempunyai persamaan yang sangat jelas iaitu mereka adalah puak munafiqun @ musang kafir harbi berbulu ayam yang mahu memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

Perenggan 6:

Maka kita tidak terkejut melihat pemimpin-pemimpin munafiqun menghina Allah dan Nabi Muhammad S.A.W. dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka kerana mereka berlumba-lumba untuk menunjukkan siapa lebih hebat menjaga hati tuan kafir harbi mereka.

Anonymous said...

Mari kita buang pemimpin2 yg pernah jadi talibarut dap. Mengadakan kerjasama dgn dap sebelum ini. Memang babi pembelot ni semua. Kita perlukan pimpinan baru!

Anonymous said...

Sekarang mereka dah berjaya memusnahklan anak muda Islam dengan dadah, hedonisme, libraluisme. Anak muda kita dah terlonjak2 bodoh bagga menjadi netizen... menyerang setiap institusi Melayu Islam, kononnya atas nama keadilan. Tambahan pula mereka ini ternyata buta pada pelbagai agenda jahat puak cuvinis pemjajah...

Malangnya, walau pun ada kelompok2 Melayu Islam yang berjuang membela nasib bangsa, agama dan tanah air; mereka ini macam lembu kenyang.... tidak bermaya.

Harap dapat sokong dan bantu golongan tengkolok dan ustaz2 yang bicara tentang Asal usul Melayu dalam sejarah Islam. Berilah ruang untuk mereka....

Anonymous said...

12.09

Ini masa untuk mancari penyatuan dan kesatuan Melayu brotherr... ini bukan masa kira nsk melayan bangau bangau yang sedang memperlekeh, memperleceh dan adu domba lagi.... lupa kan itu.. jangan layan lagi bangau dan langau ciptaan kaum pendatang ini.

Kita baru nampak dulu semacam pejuang tapi akhir nyawa snggup melutut depan kubur ultra Kiasu Singapura Lee Kwan Yew...

Ini bukan masa layan puak yang nyanyikan lagu bangau oh bangau ini..

Tiada kesudahan layan bangau dan langau ini... Masa mencari titik perpaduan titik sepakat dan mencari sahabat tetangga yang baik..

Pecah tembelang peta dah hilang
Bangau dah pulang suara sumbang

Kuhunuskan keris musuh ada pistol
Tradisi kekalkan adaptasi harus betul

Gerakkan hati hati gerakkan
Pandanglah aku Aku dah Pulang..


#hebatsangatkahSingapuraitu!?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails