Monday, December 07, 2020

PH menang, macam gagak berjalan atas bangkai anjing.. -AP Pasir Mas

 

Apa nasib Islam di era PH?

SHAH ALAM: Kemenangan PH yang dibentuk oleh majoriti bukan Islam dilihat menjadi halangan para agamawan serta pemimpin Islam di dalam koalisi itu untuk melaksanakan agenda Islam, demikian pandangan Ahli Parlimen Pasir Mas, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari.
 
Menurut beliau, kekangan yang berlaku pula bersama desakan-desakan hingga apabila pemimpin berkenaan membangkitkan sesuatu perkara, kemudiannya berpatah ke belakang (u-turn) disebabkan tekanan oleh pihak tersebut.
 
Fadhli memetik satu pepatah Arab mengenai gagak berjalan di atas bangkai-bangkai anjing di mana memberi pengajaran betapa orang yang berpandukan perkara tidak betul akan terus berhadapan atau melalui banyak keburukan.
 
“Percayalah dalam masa lima tahun ini desakan-desakan akan semakin besar, semakin rapat dan akan ada polisi-polisi yang mereka umumkan di atas semangat mereka sebagai non-Muslim,” ujarnya pada Wacana Sinar Harian Ke-66 membicarakan tajuk “Islam Di Era PH” di Dewan Karangkraf, Seksyen 15, di sini kelmarin dahulu.
 
DAP halang, beri tekanan
 
Katanya, wujud eskapisme sebagaimana jawapan oleh Timbalan Menteri yang ditanya mengenai status RUU355, tetapi dijawab bahawa ianya di bawah urusan Speaker, walhal dilihat takut berhadapan dengan kemarahan DAP.
 
Beliau turut menyatakan bahawa sikap DAP pada ketika ini tidak memungkinkan Mahkamah Syariah diperkasakan, apatah lagi sikap agamawan dan pemimpin Islam di dalam PH yang kelihatan cenderung kepada orang bukan Islam.
 
Kecenderungan tersebut ulasnya, hinggakan agamawan dan pemimpin Islam berkenaan juga cenderung mengabaikan masalah LGBT yang sekadar dianggap sebagai dosa peribadi sedangkan golongan itu secara terbuka telah mempromosikan gaya hidup mereka.
 
“Kenapa kita perlu memberikan kenyataan seolah-olah ‘favour’ pada golongan mereka. Adakah mereka ditindas atau sedang dianaktirikan? Walaupun mungkin ada, tetapi lebih penting daripada itu, mereka sedang mempromosikan gaya hidup mereka dan ini perlu untuk diambil tindakan.
 
“Sebab itulah kita sangat-sangat tidak setuju dengan kenyataan Menteri. Bila menyebut ‘Hifz ad-Din’ ini menjaga semua agama. Walaupun itu ada pandangan daripada ulamak yang kontemporari ada, bukan tidak ada. Tetapi apa perlunya anda mempromosikan istilah ‘Hifz ad-Din’ dalam keadaan bukan Islam tidak tertindas semua dalam negara kita?
 
“Masalahnya ialah satu persatu ikatan-ikatan Islam itu seolah-olah sedang dirungkaikan, sedang dipromosikan untuk dirungkai. Tiba-tiba kita buat kenyataan ‘favour’ kepada golongan yang nak lawan Islam,” ujarnya melihat semua itu cabaran Islam di era PH.
 
Pun begitu, Fadhli tetap berharap para agamawan di dalam PH memainkan peranan menggunakan mandat lima tahun ini untuk melakukan perkara terbaik untuk kepentingan Islam dan PAS tetap tegas dengan pendiriannya membawa Islam secara syumul.
 
Beliau yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia menegaskan bahawa, PAS tidak ada masalah berkerjasama dengan mana-mana pihak atas dasar kepentingan Islam, rakyat dan negara, bahkan sentiasa bersedia untuk itu. – HARAKAHDAILY 30/7/2018

Hibur Hibur Sikit

Album 4

12 comments:

Unknown said...

Perak mb jatuh... Dap juga salah

Unknown said...

Ratib tak berubah

zack said...

Mmg pun Dapigs berperanan dgn menyokong umno..dapigs giler kuasa,nak menumpang kuasa,umno kleptokrat sdh suci?muka tak malu..hidung tak mancung pipi tersorong sorong..son of a bitch gtandson of communist..go to hell dapigs pee h..

Anonymous said...

level intelektual pemuda pas macam kayu beluti

Anonymous said...

Apakah orang2 Selangor suka diperintah oleh orang2 KAFIR?

Anonymous said...

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah,
dan janganlah kamu bercerai berai,

awat tak mau ikut perintah Allah semua ynag ngaku islam
tak kira pati mana pung

asik berebut kapir punya undi demi nak kuasa

orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin.
Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?
Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.

oi tarak malu ka ngan Allah

memang bejat puak gila kuasa

Anonymous said...

Hati2 tuan2.....jangan sangkal atau marahkan ahli syurga....jika tak ada ahli syurga ni, agaknya dah lama kita ditimpa bala.

Lelakidicermin said...

Ini artikal lama... yang bagi komen pun lebih2.. apa2 pun skg dah jadi kerajaan ruu 355 DAP yang pegang lagi ke.. kalau baca ulasan penganalisa2 politik pru 15 nasib parti pak lebai ni telah boleh di jangka... kesihan...

Anonymous said...

Kikiki

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Tgk. EJEN2 PKR homo/DAP Parasit - sdg. berKEMPEN jahat sakan - utk. terus MEMERANGKAP, demi akhirnya, MENGHAPUSkan UMNO habis2an - dgn. MO PENIPU & amat LICIK, kononnya parti KEMERDEKAAN keramat bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, UMNO perlu bekerjasama dgn. PENJAJAH Zionis DAP Parasit, serta juga utk. mengHAPUSkan PERPADUAN UMMAH melalui MUAFAKAT NASIONAL (MN) PAS-UMNO!!

Dan akhirnya Parti yg. BUKAN lagi PRIBUMI, Bersatu, yg. diDOMINASI oleh Melayu2 LIBERAL Pengkhianat-DALANG DUA MUKA - yg. akan terus menDOMINASI Kerajaan PN! Dan mungkin nanti Melayu2 LIBERAL Pengkhianat ni akan BEKERJASAMA dgn. PKR homo/DAP Parasit satu hari nanti!!

Lihat blog SAMPAH PKRpengganas ni, di - http://wrlr.blogspot.com/2020/12/demi-negara-alangkah-baiknya-jika-umno.html?m=1

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Maka, skrg. bergantung pd. PAS - jika TAK mahu KERAJAAN PN tumbang di PERAK kita pd. rejim Penjajah ZIONIS PH-PKR homo/DAP Parasit!!

Maka, demi ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, tolong sokong Pemimpin NASIONALIS Umno, YAB Dato' Saraani Mohd., sbg. YAB MB baru SEGERA!!

Lepas ni, mana2 Pemimpin Melayu LIBERAL dlm UMNO-PAS-BERSATU, yg. ANTI- Hak ISLAM/UMATnya, ANTI-HAK Bumiputera, JAHAT, TAMAK, BUAS, RAKUS, RASIS & FASIS - mesti diNYAHkan segera - dr. UMNO-PAS-BERSATU, demi PERPADUAN UMMAH yg. TULEN & BENAR!!

Lihat di - https://malaysiagazette.com/2020/12/06/saarani-sudah-dapat-sokongan-30-adun-jadi-mb-perak/

Anonymous said...

Gaji lebai2 mangkok naik kat klate pun salah Dap..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails