Sunday, December 06, 2020

Pertemuan 3 Presiden, Muhyiddin, A/Hadi, Zahid: PH, Bagai Ular Sawa Belit Gergaji..

 

PH kecundang lagi untuk gagalkan hubungan MN, PN

KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) dilihat telah kecundang untuk mempertahankan penolakan mereka terhadap Belanjawan 2021 yang dibentangkan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) di mana akhirnya lulus di Dewan Rakyat minggu lalu.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Ustaz Mokhtar Senik menyifatkan PH kini hanya bergantung nasib kepada ‘cybertrooper’ upahan mereka sahaja untuk meneruskan kerja-kerja membelasah parti-parti kerajaan.

“Mereka sekadar ‘syok’ kerana dapat membelasah BERSATU, Umno  dan PAS. Namun serangan itu tidak banyak mempengaruhi netizen untuk bencikan parti-parti kerajaan. Tidak lebih hanya bagaikan ular sawa membelit mata gergaji,” ujar beliau.

Malah, beliau percaya ikrar tiga Presiden parti besar Melayu-Muslim ini menjadi jalan penamat buat PH apabila terus melangsungkan komitmen untuk mengukuhkan hubungan ketiga-tiganya BERSATU, PAS dan Umno.

Kelmarin dahulu Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang serta Presiden Umno, Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi telah mengadakan pertemuan bersama.

“Kami berbincang mengenai usaha-usaha untuk memperkukuhkan hubungan kerjasama antara BERSATU, PAS dan Umno,” ujar Muhyiddin memuat naik gambar di _Facebook_ beliau pada pertemuan dipercayai di Bangunan Parlimen itu.

Kata Ustaz Mokhtar, walaupun PH dilihat tidak akan serik untuk terus menggugat Kerajaan PN, namun pasti kehampaan tetap bersarang di setiap hati pimpinan koalisi yang terus bergolak dan bersengketa teruk sejak PRU14 itu.

“Apa tidaknya, persetujuan untuk ketiga-tiga parti mempastikan tidak berlaku pertandingan tiga penjuru dalam PRU15 nanti benar-benar bagai halilintar buat PH.

“Jangka hayat PH akan semakin pendek bila PN dan MN semakin kukuh. Saya yakin pimpinan ketiga-tiga parti itu menyedari hakikat ini. Ayuh kita perteguhkan MN dan PN,” ,” ujar beliau merujuk pertemuan pimpinan tertinggi PAS, BERSATU dan Umno itu.

Kelmarin, Perikatan Nasional juga telah mengadakan mesyuarat yang antara diputuskan adalah untuk mewujudkan Majlis Presiden di mana akan mengukuhkan peranan parti-parti dalam membawa agenda kerajaan. – HARAKAHDAILY 3/12/2020

24 comments:

Anonymous said...

Mokhtar anak Senik kata, memang parti lebai gila kuasa, sebab kami mahu kuasa untuk laksanakan agenda Islam.
Nak muntah aku dengar lebai mahu kuasa mahu bawa agenda Islam. Ada kuasa kat Kelantan, apa agenda Islam di sana selain dari air berkarat dan hutang setiap tahun untuk bayar gaji kakitangan kerajaan negeri? Agenda Islam waktu Covid rakyat susah, hilang pekerjaan, lebai2 tukar kereta mercedes? Agenda Islam naikkan gaji sesama kamu ketika rakyat berdepan dgn Covid?
Agenda Islam kah dapatkan kuasa dengan cara bersekongkol dengan pengkhianat di Putrajaya? Zaman Nabi dan sahabat dulu, mereka bekerja keras dan berkorban nyawa untuk dapatkan kuasa bukan dgn cara berkongsi kuasa dgn puak khianat yg Allah laknat.
Cukup-cukup lah lebai jual agama.

Anonymous said...

Kodok bawah tempurong woi, tau tak?
Seorang pengurus tabungan (fund manager) keturunan Cina Malaysia yang berpangkalan di Hong Kong hantar WhatsApp: UMNO + DAP working together. Dream team finally coming together. (Umno + DAP kerja bersama. Pasukan impian akhirnya menjadi kenyataan).

Anonymous said...

Apakah mesej-mesej mengenai kerjasama Umno-DAP ini omong kosong semata-mata atau pratayang kepada realiti yang sedang menjelang kodok ijau woi?

Anonymous said...

Apakah Umno yang terdesak untuk kembali berkuasa tidak terfikir untuk bekerjasama dengan sebuah parti yang kuat seperti DAP wahai penghuni tempurong woi?

Anonymous said...

Barisan Nasional (BN) sudah nazak. MCA dan MIC tidak dapat menarik undi bukan Melayu lagi. Undi Cina dan India sudah dibolot DAP, tau dak kodok ijo.

Anonymous said...

Ini politik kafir weh, UMNO pong ada orang KAFIR, kodok ijo lol

Anonymous said...

Tidak menghairankan jika DAP, yang pernah merasa nikmat kuasa melalui PH, beraspirasi untuk kembali semula ke Putrajaya melalui sebuah pakatan baru yang termasuk Umno.

Apatah lagi Umno, boleh gila / mati jika tak berkuasa setelah 60 thn berajalela, budak ingos ijo tau ka?

Anonymous said...

Kalau Dr Mahathir Mohamad boleh bekerjasama dengan DAP, PKR dan Amanah bagi menumbangkan BN, apakah Umno tidak terfikir kaedah yang sama?

Melayu belum tentu Muslim

Wallahuaklam. Demikianlah muslihat dan tipu-helah politik kafirun dimana konspirasi bukan sekadar teori tetapi boleh bertukar menjadi realiti.

Anonymous said...

Dalam ph, ulaq sawanya dap. Yg kena belit pan dan pkr. Mintak nyawa dan nafkah. Pan dan pkr pengkhianat kepada islam dan bumiputera.

Anonymous said...

klu dia org UMNO DAP PKR bersatu maka melingkup atok assmin yiddin masuk dalam Sg Buloh.

maka kes zahid najib bio mahkamah yg buat keputusan bawak Jho Lo Nik Faisal balik dan pecat Amit Bedul sekalikan pecat CEO KWSP....

kalau atok boleh pecat dan lantik sesuka ati IGP, Hakim SPRM gang ni lun boleh buat jugak...

jangan salahkan dia org , salahkan atok kau , atok kau yang ajar semua ni.

Anonymous said...

Kalau umno kerjasama dengan dap, alamat melingkup lah umno. Dalam ph pun, pan dan pkr menang kerana ada undi dari penyokong dap. Untuk Islam dan bumiputera nak sokong dap jauh sekali. Sama seperti cina dap tak akan sokong islam dan bumiputera. Team Atok menang pun kerana sokongan dap. Pandang tiga empat langkah ke hadapan. Dap pun berjaya ujudkan team kurang ajar kerana 40 tahun yg lalu mereka bersekolah di sekolah cina. Dan kini mereka dewasa dan sentiasa menentang Islam dan bumiputera keran 40 tahun dulu mereka sudah diasuh cara cina.

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

UMNO, Parti KEMERDEKAAN keramat bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu TURUN TEMURUN - jangan sewenangnya nak jadi KULI PENJAJAH Zionis DAP Parasit!!

Lihat di - https://malaysiagazette.com/2020/12/06/ph-sedia-jalin-kerjasama-dengan-umno-perak/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Zahid bekas geng anwar HOMO JIJIK: UMNO - BUKAN kepala bapa kau punya!!

Di - https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/12/06/new-political-coalition-possible-in-perak-says-zahid

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Demi ISLAM/UMATnya & seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - PAS pula JANGAN terus nak jadi KULI2 pekak/bisu/buta pd. Melayu2 LIBERAL Pengkhianat-DALANG DUA MUKA yg. telah menDOMINASI Parti BUKAN lagi Pribumi, iaitu BERSATU, yg. paling TAMAK, RAKUS, BUAS, PENIPU, RASIS & FASIS yg. telah menSABOTAJ akan Gabungan PERPADUAN UMMAH, Muafakat Nasional (MN)!!

Di - https://mykmu.net/2020/12/06/perak-jangan-salahkan-umno-tawaran-untuk-bekerjasama-sudah-dibuat-tajuddin/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Lihat Melayu2 LIBERAL Bersatu paling TAK GUNA & PENIPU ni - terus nak MENGGADAI Aset2 ISLAM/UMATnya & bangsa BUMIPUTERA kita, terutamanya dlm. KHAZANAH, melalui SABOTAJ/PENIPUAN!

Mana suara PAS?! Juga mana SPRM/PDRM/PEGUAM NEGARA baru paling TAK GUNA tu?!

Di - http://theunspinners.blogspot.com/2020/12/aset-khazanah-silterra-akan-di-jual.html?m=1

SuaraKu said...

we are just about the see the true faces of man(half man and half saton), pas will never be to be part of them

Anonymous said...

Kikiki

Anonymous said...

Kikiki

Anonymous said...

Kikiki

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Pi BERAMBOSlah lu HOMO PENYAMAQ DAPpengganas!!

Anonymous said...

Musuh utama ketiga2 parti ini adalah DAP! Pandai2lah engkau orang berbincang untuk buat MoU ke, perjanjian ke, perlembagaan ke, apa ke?

Anonymous said...

ATOK BAPA PERPECAHAN ORANG2 MELAYU! Kerana SANGAT GILAKAN KUASA sanggup berbuat apa sahaja! Ini fakta, kronologi penubuhan PKR, Bersatu dan PejuWANG semuanya disebabkan kerasukan ATOK untuk berkuasa!

Unknown said...

Sokong 100% statement tuan...apabila akhir zaman mereka yang bertopengkan agama menggunakan agama demi tembolok dan kuasa...lihat sajalah hujah2 mereka bila berhujah penuh dengan kata2 adu domba dusta fitnah bahasa penuh dengan amarah jauh sekali mengikut uslub dakwah yang dianjurkan...fitnah adu domba menegakkan benang basah sudah menjadi ulam ramuan dan perasa bagi mereka

Anonymous said...

Mane2 parti PASTi Hancing apabila duSETEL kencing PH

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails