Thursday, December 10, 2020

'Kami Menentang Perkauman dan Diskriminasi... -Erdogen

 

1. Erdoğan: ''Kami Menentang Perkauman dan Diskriminasi dalam Sukan dan Semua Bidang Kehidupan''

HALAMAN SUKAN

Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan bereaksi terhadap ''retorik rasis''...

Presiden Erdoğan bertindak balas terhadap retorik rasis pengadil keempat, kepada penolong jurulatih Pierre Webo, dalam pertandingan antara Medipol Başakşehir dan Paris Saint Germain pada perlawanan minggu keenam Kumpulan H Liga Juara-Juara Persatuan Bola Sepak Eropah (UEFA).

Presiden Erdoğan membuat kenyataan menerusi media sosial,

"Saya sangat mengutuk kenyataan rasis yang dibuat terhadap Pierre Webo dari pasukan teknikal perwakilan kami Başakşehir." Katanya.

"Saya yakin bahawa langkah-langkah yang diperlukan akan diambil oleh UEFA. Kami tanpa syarat menentang perkauman dan diskriminasi dalam semua bidang sukan dan kehidupan." Tambahnya.
Webo menjadi mangsa retorik perkauman pengadil keempat setelah dia membantah pengadil setelah mendapat kedudukan pada minit ke-17 perlawanan.

2. 87 Ribu 700 Pelancong Mengunjungi Cappadocia pada Bulan November


Di Nevşehir, 87 ribu 700 pelancong mengunjungi muzium dan tapak arkeologi di wilayah Cappadocia, yang terkenal dengan cerobong dongengnya, formasi batuan semula jadi, gereja dan kapel bersejarah yang diukir batu, kota-kota bawah tanah.

Bulan lalu, ribuan tamu tempatan dan asing dijamu di kawasan yang masuk dalam Senarai Warisan Budaya Dunia Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO), yang telah memenangkan decak kagum para wisatawan dengan keindahan sejarah, budaya dan alamnya serta berbagai aktivitasnya, terutama wisata belon udara.

Menurut data Direktorat Kebudayaan dan Pelancongan Nevşehir, 87 ribu 700 pelancong mengunjungi muzium dan tapak arkeologi di rantau ini, Zelve Ruins dengan 25.745, Muzium Terbuka Göreme 23.709, Kaymaklı Underground City dengan 12.775 pengunjung.

(IH)

1 comment:

Anonymous said...

Bila kerajaan Turki ingin mendakwa KHADAM USA yang telah MELANCARKAN GERAKAN MENGGULINGKAN kerajaan Turki yang sah beberapa tahun dahulu?

KHADAM NEGARA KAFIR tersebut perlu segera dihukum PANCUNG kerana telah berkhianat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails