Friday, May 29, 2020

Perak Pecat Semua Ahli Majlis Lantikan PH. Baru Padan!

Perak Pecat Semua Ahli Majlis Lantikan PH

Ipoh – Anggota majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di Perak telah diberhentikan daripada jawatan yang dipegang mereka, berkuatkuasa 30 April.
Melalui sepucuk surat bertarikh 13 April yang mengandungi kepala surat rasmi pejabat sekretariat kerajaan negeri, semua ahli majlis bandaran dan daerah telah ditamatkan perkhidmatan mereka.
Surat itu berjudul “Penamatan keahlian ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) Negeri Perak Darul Ridzuan.”
“Dimaklumkan bahawa Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri Perak Bilangan 1987 telah memutuskan: Status pelantikan semua Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan Negeri Perak lantikan 1 Ogos 2019 sehingga 31 Julai 2021 ditamatkan perkhidmatan mereka berkuatkuasa pada 30 April 2020.
“Keputusan ini hendaklah diambil tindakan serta-merta,” kata surat itu.
Tiada sebarang penjelasan lanjut diberikan di dalam surat itu.
Kerajaan PH dibentuk selepas pilihan raya umum ke-14 pada Mei 2018 tetapi dalam masa kurang dari dua tahun, pentadbiran itu runtuh dan kerajaan Perikatan Nasional (PN) mengambil alih kekuasaan negara pada Februari 2020.
Kerajaan PN hasil ikatan kerjasama antara BN, PAS, Bersatu, GPS dan beberapa bekas pemimpin PKR.

2 comments:

Anonymous said...

Kenyataan Media
Parti Islam Se-Malaysia

Amaran Kepada PH: Jangan Budayakan Arak Dalam Masyarakat

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) menyuarakan kebimbangan terhadap kenyataan mutakhir pemimpin politik dari kalangan Pakatan Harapan berhubungan dengan isu arak.

Rakyat Malaysia satu masa dulu dikejutkan dengan cadangan untuk mengadakan ‘Oktoberfest’ yang secara jelas bertentangan dengan agama, akhlak dan moral serta budaya ketimuran. Begitu juga tular di media sosial pemimpin PH dengan bangga memegang gelas dan botol arak, kononnya atas dasar hak asasi manusia.

Insiden terbaru, kenyataan bahawa tiada larangan minum arak di tempat terbuka, telah menimbulkan polemik kerana ia bertentangan dengan norma tatasusila yang diamalkan di Malaysia. Kenyataan ini juga dianggap biadap dan seperti sengaja memercikkan api kerana ia menyentuh sensitiviti umat Islam.

Firman Allah SWT dalam Surah Al-Maidah, ayat 90 yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak, dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya.”

Anonymous said...

Sumpah laknat Najib nampaknya mengena

Najib took an oath in Masjid Jamek Kampung Baru on the matter of Altantuya.

PM #6 swore in the mosque that he had never met the Mongolian and did not order her killing.

His sumpah: “Jika saya berdusta, maka laknat Allah SWT atas diri saya dan jika saya benar, maka mereka yang memfitnah saya dan tidak bertaubat akan dilaknat oleh Allah SWT di dunia dan akhirat.”

In an interview with Malaysian Gazette two weeks ago, Najib remarked, “There are people who said that Pakatan Harapan fell 66 days after I uttered the sumpah laknat”.

I can sympathize with such an oath that Najib made.

The setan-setan politik in our midst memang pandai tipu, bohong, putar-belit and suka fitnah orang.

Yesterday, Mahathir‘s membership in Pribumi – the party he founded – was “nullified”. So now Mahathir appears to be partyless. Haahh tepokkk..!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails