Sunday, February 17, 2019

'PAS tak sokong UMNO PRK Semenyih'? Mahathir-A.Hadi, Siapa Main Siapa?


PAS tak sokong UMNO PRK Semenyih, Mahathir cuba ‘game’ Hadi, agaknya siapa yang kena?

Dr Mahathir Mohamad berkata dalam pertemuan beliau dengan Presiden PAS semalam Abdul Hadi Awang memberi perakuan untuk tidak menyokong Umno.

Ketika ditemui di Petaling Jaya hari ini Mahathir mendakwa pada asasnya beliau dan Abdul Hadi berbincang mengenai politik semalam.

Ditanya mengenai butiran lanjut, Mahathir berkata PAS tidak akan menyokong Umno lagi.

"Tak akan menyokong Umno, tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani," katanya.

Sebelum saya ulas cakap-cakap Mahathir yang lebih banyak sinikal ini macam dulu dia pernah kata"saya tangkap Anwar, saya penjara dia... saya buat aniya dia" dalam ertikata Mahathir menafi dia tangkap Anwar. Tapi puak-puan bodoh dalam PKR masa itu sebar video ini sehingga 5 juta tontonan, apa PKR dapat... Mahathir macam itu juga. Penonoton 5 juta juga kena kencing.

Mari kita imbas kembali apa sikap Mahathir apabila ada pimpinan parti lain jumpa dia. Kita ambil terdekat ketika Zahid Hamidi jumpanya semasa Najib masih lagi menjadi PM. Mahathir ketika itu selamba aje 'kencing' penyokong PH dan rakyat kononnya Zahid datang nak jatuhkan Najib.

Bagaimanapun, Zahid menafikan ia bertujuan menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak, sambil berkata pertemuan itu dirakamkannya, malah direstui presiden Umno itu sendiri (Najib). 

“Perkara yang tidak berlaku dikatakan berlaku. Saya ingin katakan, ia berlaku atas keizinan perdana menteri selepas 10 hari saya dilantik sebagai timbalan perdana menteri,” katanya merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Jerlun, Kedah pada 3 Ogos 2017 lalu.

Itu licik Mahathir.

Sekali lagi Zahid Hamidi cuba dimanipulasi pertemuannya dengan Mahathir selepas PRU-14 kononnya nak bubar UMNO.

Selepas sekian lama membisu dan berdiam diri, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi akhirnya mengakui yang beliau menemui Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebanyak dua kali selepas Pilihan Raya Umum (PRU) lalu untuk perbincangan politik dan menghalang 'pengharaman umno'.

Orang yang bijak politik tahu siapa Mahathir yang dulunya MAHAFIRAUN. Perkataan "Maha" nak tunjuk jahatnya lebih daripada firaun... dari bahasa sangat jahat, suka putar belit.

Berbalik isu terkini Mahathir kata "Tak akan menyokong Umno, tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani," 

Ada 2 perkara:-

1. Tak akan sokong UMNO (harus dia yang merayu)
2. Ada pangakuan dan tandatangan (maybe penjanjian royati)

Kaki belit dan penipu seperti Mahathir kita kena analisis betul-betul cakap dia. Rekod dia ni "kencing" (menipu) semenjak 1981 lagi.

Dalam isu yang sama apabila ditanya berkenaan petemuan itu respon Presiden PAS, cepatnya... dah tahu, ada gambar keluar ke? Mungkin pembantu Abdul Hadi jawab mungkin gambar lama.

Mahathir bijak main psikologi dan bijak menipu

Prinsip Mahathir tak boleh tipu semua boleh tipu seorang dua sudah cukup. Tak boleh perbodohkan lawan bodohkan penyokong sudah memadai.

Pasal itu tak hairan pengawai peribadi Ustaz Ahmad Awang si Muhammad Radzi Ismail 
mulalah buat kerja bodoh dan sanggup sebar fitnah. Kesian solat macam hebat tapi fitnah pun lagi hebat.

Katakan kita semua bodoh dan minum kencing Mahathir percaya kepada kata-kata Mahathir PAS tak akan sokong UMNO pada PRK Semenyih. Habis Mesyuarat PAS Kawasan dengan UMNO Bahagian di Semenyih tu apa hal?
 Itu yang kawasan bertanding. Bagaimana PAS dan UMNO luar Selangor. Habis gambar diatas apa hal pula. Takkan Abdul Hadi sama-sama mabuk 'kencing' boleh buat perjanjian tak sokong UMNO di Semenyih?

Orang berakal boleh fikir samada Mahathir kaki kencing atau pun maybe dah nyanyuk! 

Naib presiden PAS Iskandar Samad apabila ditanya wartawan menjawab dia meragui dakwaan Dr Mahathir Mohamad 

"Saya tidak tahu isi pertemuan presiden dan Tun M tetapi arahan yang diterima untuk PAS sokong calon BN. Kami dah bentuk jawatan kuasa pilihan raya bersama di peringkat daerah mengundi. Mustahil tidak sokong," katanya ringkas

Mahathir kena game oleh Hadi macam Husam Musa juga!!

Sebelum ini Husam kena game oleh Nik Abdul pasal Audio bila ditanya dia menjawab bahawa sebarang itu fitnah jahat kepada dia dan parti tidak merujuk suara audio.

Mungkin juga Hadi pun mainkan orang tua tu... mana kita tahu.
Orang tua kalau kita layan dan berpura-pura dia percaya...
Melainkan kalau dia dah nyanyuk

Mahathir Terdesak

Ramai penganalisis politik melalui komen ringkas dalam facebook dan whatsapp menyifatkan tindakan Mahathir adalah tindakan orang terdesak dengan kedudukan kajian sokongan kepada PM menurun sehingga 42% sahaja. Manakala sokongan Melayu sahaja turun sehingga 27% dalam kajian terkini.

Biasa orang yang terdesak akan buat perkara yang pelik.

MINDARAKYAT

1 comment:

Anonymous said...

Seronok buat cerita puak ph ni tapi bila dah tahu kena kencing pusing cerita lain. Kami penyokong pas peduli apa kalau hj hadi betul kata begitu sebab kami tetap bersama umno untuk tumbangkan ph. Kalau kau rasa hj hadi kuasa penentu terpulang dlm pas peresiden bertanggungjawab memacu parti tapi tidak berkuasa yg berkuasa akarumbi bukam macam ph walau dikencing pemimpin ikut aja. Kami berpegang dngan panduan al quran bukan sepenuhnya pemimpin tapi kami wala pada pemimpin selagi tidak langgar syarak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails