Sunday, February 17, 2019

Dr M Bimbang K'jaan PH Tumbang, Berdasarkan Senario Semasa,



KUALA LUMPUR – Rakyat akan menukarkan kerajaan Pakatan Harapan sekiranya gagal memenuhi janji yang dibuat dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, berdasarkan senario semasa, rakyat kini sedang memerhatikan pentadbiran kerajaan sama ada boleh memenuhi janji yang dibuat.
Namun beliau mengakui PH tidak dapat melaksanakan sebahagian janji tersebut selepas sembilan bulan bergelar kerajaan.
“Sekarang ini negara, rakyat memerhatikan untuk melihat apakah kerajaan baharu ini dapat melaksanakan janji itu.
“Tetapi malangnya, kami (PH) tidak dapat menunaikan banyak janji.
“Mana-mana kerajaan yang tidak memenuhi janji akan jatuh dan begitu juga untuk pusingan akan datang kerajaan ke bawah,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucap utama sempena Pesta Demokrasi Kuala Lumpur 2019 anjuran Gerakan Pembaharuan Untuk Asia Tenggara (FORSEA) di di sini hari ini.
Turut hadir, Menteri Pertahanan Mohamad Sabu dan Menteri Besar Selangor Amirudin Shari.
Mahathir menambah, rakyat ingin melihat perubahan segera selepas PH mengambil alih kerajaan daripada pentadbiran Barisan Nasional.
Bagaimanapun, Ahli Parlimen Langkawi itu berkata, kerajaan hari ini berdepan kesukaran dalam melaksanakan pembaharuan yang pantas berikutan ketirisan yang ditinggalkan oleh pentadbiran terdahulu.
“Orang ramai sudah tentu tidak sabar dan mereka mahu melihat perubahan sekarang.
“Tetapi mereka perlu menanggung dengan kerajaan sekarang kerana ia memerlukan masa untuk membetulkan semua kesalahan yang dilakukan oleh kerajaan terdahulu (BN),” katanya.
Beliau memberi amaran kepada kerajaan PH, jika dapat berkuasa terlalu lama seperti kerajaan sebelum ini, ia akan tumbang juga jika tidak mengambil kritikan rakyat secara serius. – MalaysiaGazete

1 comment:

Anonymous said...

Jarang tun cakap macam ni. Sebab tun jenis yang takkan mengaku kalah. Tapi apa nak dibuat dah terjerumus dalam geng kencing. Memang hancing la bebanan yang harus tun tanggung. Yang mengencing orang lain, yang menanggung orang lain. Master puppet relak jer kat belakang. Cuma bisik2

There's only one way how to solve all this hancing mess ie

PERPADUAN UMMAH

Let the Muslim Bumi's get back and lead this land, kemudian tun rehatlah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails