Thursday, February 21, 2019

Foo Sing Wai Hina Nabi Langgar Perkara 3 (1) Perlembagaan.



DEWAN Muslimat PAS Perak sangat menyanjung tinggi Perlembagaan Malaysia yang meletakkan sifat beragama adalah luhur, aman dan damai seperti yang tercatat di dalam perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan  bahawa Islam ialah Agama bagi persekutuan, tetapi agama agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan.

Sikap menghina Agama Islam seperti yang dimuat turun dari pemilik akaun facebook yang dikenali Foo Sing Wai dan Michelle Nathoniel adalah keji, biadab dan melanggar Perlembagaan Negeri dan mampu mengganggu gugat ketenteraman awam yang berbilang bangsa dan agama.
Terbaru pengguna Fb yang dikenali Sarkar Tanesan turut mengeluarkan kenyataan yang menghina di dalam ruang komen facebook dengan mengatakan Islam agama nafsu seks dan menyebut gelaran buruk kepada Nabi Muhammad.
Dewan Muslimat PAS Perak mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan ini dan meminta Menteri di Jabatan Perdana Menteri bahagian Agama, pihak berkuasa keselamatan dan Kementerian Komunikasi dan Multimedia mengambil tindakan keras terhadap individu-individu  tersebut.
Dewan Muslimat PAS menyeru semua pihak agar tidak bertindak di luar batasan yang boleh menggugat keharmonian kehidupan seluruh rakyat.Marilah kita sama-sama hidup dengan saling hormat-menghormati selaras dengan prinsip Rukun Negara.
HASNA' ABDUL SAMAD
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Negeri Perak - HARAKAHDAILY 20/2/2019

3 comments:

Anonymous said...

Dapiss memang cara mereka macam itulah. Mencari provokasi supaya keamanan & perpaduan negara tergugat dengan harapan berlakunya pergaduhan kaum.

Bila pergaduhan kaum trigger, mereka totok2 dapiss ni akan pegi sembunyi sebab mereka bukan berdarah pejuang. Mereka berdarah opportunist yang hanya tunggu perang tamat untuk kutip hasil. Begitu juga dengan melayu2 liberal ternakan duniawi hiburan barat. Mereka2 ni semua akan sembunyi kerana takut mati, takut hilang nikmat dunia serupa perangai tuan besar mereka yahudi. Yahudi create perang dunia begitulah cara dia. Sebelum perang, dia akan sembunyi, asingkan gudang2 emas ketempat lain. Lepas perang bila yang menang jadi arang dan yang kalah jadi abu, masa tu baru mereka akan keluar hulurkan pinjaman. Selepas beri pinjam, maka terikatlah tengkuk negara si peminjam.

Yang jadi mangsa siapa? Sudah tentulah rakyat tak kiralah bangsa apa pun...

Anonymous said...

Setuju sangat. Sebab mereka dtg msia pun sebab lari dari perang di cina. Telor kecik, penakut. Dtg msia tunjuk samseng sebab org melayu berjiwa lembut.

Anonymous said...

Mujahat keluar dalam status facebooknya bhw pemuda pan akan berjumpa foo sing wai untuk menjelaskan kesalahfahaman foo bagi tujuan dakwah.

Wahai mujahat. Kesalahfahaman dan penghinaan tu jelas perbezaannya ya. Kata2 yang dibuat foo tu dalam bentuk menghina Nabi apabila disebut 'bird' untuk ditujukan sebagai kemaluan kepada baginda Rasulullah. Itu bukan kesalahfahaman! Itu penghinaan!

Kalau penghinaan tu dianggap kesalahfahaman, bolehkah lepas ni rakyat hina agong macam2 dan tak perlu diambil tindakan. Cukup dengan pergi jelaskan pada mereka "owh encik jangan hina macam tu pada agong, agong sebenarnya begitu begini...". Adakah mungkin kalau gambar tu ditujukan pada agong, baru dia akan tunjukkan kemarahan? Sebab kuasa agong yang wujud depan mata baru nak takut?

Tak tahulah apa yang mujahat cuba buktikan.

Merendah diri itu memang akhlak mulia. Tapi bukan bawa maksud rendahkan kepala atas tanah untuk dipijak pijak orang. Begitu juga jangan disalah ertikan maksud dakwah. Kena lihat pada keadaan dan tempatnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails