Sunday, December 09, 2018

PH Berdepan Bina Keyakinan Pengundi Melayu -Dr Hamidin

Pasca Himpunan 812: Pakatan Harapan akan berdepan masalah bina keyakinan pengundi Melayu
Himpunan 812 menjadi cabaran kepada Pakatan Harapan untuk menyakinkan pengundi Melayu bahawa perlembagaan negara tidak akan diubah. - Astro AWANI/Shahir Omar


KUALA LUMPUR: Jumlah peserta yang hadir ke Himpunan Kesyukuran Penolakan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (ICERD) yang berlangsung di Dataran Merdeka pada 8 Disember 2018 tidak boleh ambil mudah oleh kerajaan pimpinan Pakatan Harapan.

Hujah penganalisis politik, Prof Madya Dr Hamidin Abd Hamid, Himpunan 812 menunjukkan bahawa isu-isu yang berkaitan agama, raja-raja dan orang Melayu masih menjadi elemen penting kepada politik tanah air.

"Pakatan Harapan tidak seharusnya menolak secara mentah-mentah jumlah kehadiran peserta Himpunan 812 di Dataran Merdeka kerana ramai yang menyokong tetapi tidak hadir.
"Pakatan Harapan perlu melihat bahawa penganjuran Himpunan 812 diterima oleh orang Melayu dan persoalan tunjang iaitu agama, raja-raja dan orang Melayu masih menjadi elemen penting," katanya kepadaAstro AWANI.

Namun katanya, sekiranya jumlah kehadiran peserta ke himpunan tersebut diambil kira sebagai penanda aras sokongan kepada pembangkang, penganjurannya boleh dianggap sebagai gagal.

Mengulas lanjut, Dr Hamidin melihat Himpunan 812 menjadi cabaran kepada Pakatan Harapan untuk menyakinkan pengundi Melayu bahawa perlembagaan negara tidak akan diubah.

"Persoalan mengenai ICERD ini lebih menjurus kepada orang Melayu dan agama Islam, sebab itu kita melihat cuma satu kaum sahaja mendominasi Himpunan 812.
"Perkara ini menjadi cabaran kepada Pakatan Harapan untuk menyakinkan pengundi Melayu bahawa perlembagaan itu sentiasa di junjung maknanya ia kekal.
"Perlu yakinkan pengundi Melayu bahawa tidak ada sebab, tidak ada alasan dan tidak ada sebarang usaha untuk meminda apa yang termaktub dalam perlembagaan negara," katanya lagi.

Pakatan Harapan akan berdepan masalah untuk membina satu keyakinan baru dalam kalangan pengundi Melayu bahawa kepentingan, pemikiran dan naratif mereka tentang kedudukan orang Melayu di Malaysia pada masa akan datang akan kekal sekiranya masyarakat tidak didedahkan dengan maklumat terkini dan tepat.

Dr Hamidin berkata pasca Himpunan 812 memberi isyarat bahawa kematangan politik perlu ditunjukkan dengan cara rakyat diberi maklumat yang terkini dan tepat mengenai sesuatu isu.

"Kedua-dua pihak, sama ada Pakatan Harapan atau UMNO dan Pas perlu menunjukkan kematangan politik dengan memberi maklumat terkini dan tepat kepada rakyat.
"Kita sudah mencapai satu tahap bahawa masyarakat berpolitik dengan maklumat yang terkini dan tepat," katanya.

Mengulas mengenai kerjasama UMNO dan Pas, Dr Hamidin menjelaskan Himpunan 812 tidak memberi penanda aras baharu bahawa akan ada kerjasama rasmi antara dua parti orang Melayu itu.

Himpunan 812 juga menunjukkan kematangan politik di pihak kerajaan kerana tidak ada sekatan atau tangkapan terhadap mana-mana pemimpin dilakukan sebelum dan selepas perhimpunan.

Ini berbeza ketika Barisan Nasional memerintah, di mana setiap kali pembangkang mahu menganjurkan himpunan seperti Bersih, akan berlaku tangkapan terhadap pemimpin utama beberapa hari sebelum penganjurannya dan banyak sekatan jalan raya dibuat. (AA)

39 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya Apa yg dituntut ICERD sudah dilaksanakan Najib.. tapi ramai yang tak perasan.. Apa yg dituntut ICERD dah dilaksanakan Pentadbiran Najib.. Iaitu dasar Diskriminasi Ekonomi.. Liberalisasi Ekonomi telah pun dilaksanakan.. Apa yg jadi kehendak ICERD telah ditunaikan Najib..

1- Pada Tahun 2009, Najib memansuhkan dasar DEB (Dasar Ekonomi BumiPutera) Syarat pemilikan Ekuiti Bumiputera sebanyak 30% dalam IPO dan Syarikat disenarai awam...

===========================

Bangsa umno bodoh lagilah bangsa kuno Pas je yg tak tau, ish ish ish..........

Anonymous said...

2- Selepas itu dalam Rombakan Kabinet, Pada Tahun 2009.. Najib Menghapuskan Kementerian pembagunan Usahawan dan Bumiputera (MECD) yang wujud di zaman Ds Anwar, mahathir dan Paklah.. dimansuh zaman Najib.. hari Ini Kerajaan PH mewujudkan kembali Kementerian Khas Bumiputera (MECD)

3- Bukan Setakat itu, Pemansuhan Syarat Pembagunan dan Hartanah milik Bumiputera, penghapusan pelbagai Bentuk Subsidi, Memperkenalkan liberalisasi cukai seperti GST adalah kehendak regim ekonomi antarabangsa Termasuk menandatangani TPPA..

Itu sebab selepas itu banyak dari Projek Perumahan, Pembangun hartanah dari China bebas membangunkan Hartanah di Malaysia seperti di Wilayah Iskandar, Forest City.. inilah dasar leberalisasi Ekonomi..

=====================

Bangsa umno bodoh, lagilah bangsa kuno Pas tolol je yg tak tau, ish ish ish..........

Anonymous said...

Itu belum dikira bagaimana Najib sanggup menggadaikan Kepentingan negara seperti Tanah KTMB Tanjung Pagar.. Tanah TUDM Sg Besi apa lagi meruntuhkan Penjara Pudu yang menguntungkan Pemaju pemaju dari China..

bila Tentera terpaksa meniupkan semboyan keluar dari Kem mereka, menurunkan Panji Panji Negara untuk diserah kepada China.. Kenapa ketika itu kita tak terasa terhina ? tidak ada yang nak bermandi Darah ?

Tak hairan lah yang terakhir.. najib melepaskan dasar perlindungan syarikat automotif negara dan melepaskan pegangan dalam Proton.. Akirnya Syarikat China menguasai Saham dan pemilikan Proton..

Ketika ini kenapa takda sapa bangkit ? Kenapa haji Hadi Diam.. ? PAS boleh bertaawwun dengan Najib ? Kenapa takda yang asah parang dan buat Demo.. ?

=====================

Semua di atas tu terkandung dlm ICERD PBB tu dan telah dilaksanakan oleh UMNO BN selama ini
Bangsa umno bodoh, lagilah bangsa kuno Pas tolol je yg tak tau, ish ish ish..........

Anonymous said...

Takade siapa peduli ramai mana melayu yg hadir kalo cuma 80 ribu saja...

Itu pon ramai yg tak tahu menatang ape Icerd....

Prk Rantau penentu samada berjaya ato tidak umno dan pas pengaruhi melayu...

Anonymous said...

Polis akan panggil penganjur himpunan Icerd

Bernama
9 Dis 2018, 6:05 petang (Dikemaskini 9 Dis 2018, 6:05 petang)

A A
Polis akan memanggil penganjur perhimpunan menolak ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) yang berlangsung di Kuala Lumpur, semalam.

Ketua Polis Kuala Lumpur Mazlan Lazim berkata tindakan itu susulan satu laporan polis mengatakan terdapat peserta yang membawa kanak-kanak ke perhimpunan itu.

Katanya, tindakan membawa kanak-kanak itu menyalahi Seksyen 4 (2)(f) Akta Perhimpunan Aman 2012 yang membawa hukuman denda tidak melebihi RM20,000.

Anonymous said...

Selepas pru sokongan melayu kpd PH makin meningkat...buktinye prk PD..

Tambah lagi kebebasan berhimpon walopun perhimponan bodooh yg diberikan oleh kerajaan PH kpd pembangkang yg bodooh..

Pas yg selalu kena buli dgn umno...

Anonymous said...

Professor ini bodoh ker?....5 perkara dlm perlembagaan berkaitan melayu islam dan raja tidak boleh diubah tanpa restu majlis raja2...

Anonymous said...

Anon 6:49, 6:50, 6:55 dan 6:57 kenapa terlalu bangang sangat ni. Kenapa sampai 4 komen, join 4 dalam 1 komen kan lebih baik. Orang yang bodoh ialah yang terputus-putus komennya atau sesesak-sesak napasnya. Untuk pengetahuan Anon kalau tak silap, diorang kata Icerd itu ialah KEPALA BAPAK KAU BERJAMBOL. Itu yang dipahamkan. Apaloh bahalol sangat otak Anon babi ni. Amek kauu....

Anonymous said...

Ko sedih rupanye kerana tak ade isu nak berhujjah...banyak sangat minum kencing lobai dan prompak...kikikkik..

Anonymous said...

Dadah: 4 sekeluarga antara 55 ditahan di Kelantan

Bernama - December 9, 2018 12:03 PM
36
Shares

48 dikesan positif metamfetamina dan 7 lagi positif opium dan ditahan menurut Seksyen 3(1) Akta Pemulihan Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983 untuk tindakan lanjut. (Gambar fail)
KOTA BHARU: Empat sekeluarga antara 55 yang ditahan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Kelantan dalam Op Kijang di beberapa jajahan yang bermula pada Jumaat hingga malam tadi.

Penolong Pengarah Penguatkuasaannya Aman Mustafa berkata empat sekeluarga itu ditahan dalam satu serbuan di Kampung Telong, Bachok.

“Mereka membabitkan suami isteri berusia 43 dan 40 tahun, anak lelaki mereka (20 tahun) dan menantu lelaki mereka (29).

“Ketua keluarga berkenaan sebelum ini di bawah pengawasan AADK dan telah tamat pengawasan beberapa bulan lepas namun kembali menjadi penagih dadah,” katanya ketika ditemui pemberita selepas operasi berkenaan di sini, malam tadi.

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper ternakan parti kafir harbi roket sedang panik dan meroyan histeria setelah melihat umat Islam bersatu padu menentang ICERD @ Malaysian Malaysia yang menjadi agenda parti kafir harbi roket.

Parti kafir harbi roket dan khadam-khadam liberalnya akan tumbang dalam PRU 15 kerana umat Islam termasuk kaum Melayu telah sedar tentang ancaman pakatan ke atas agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper ternakan parti kafir harbi roket sedang panik, menyalak dan meroyan histeria setelah melihat umat Islam bersatu padu menentang ICERD @ Malaysian Malaysia yang menjadi agenda parti kafir harbi roket.

Parti kafir harbi roket dan khadam-khadam liberalnya akan tumbang dalam PRU 15 kerana umat Islam termasuk kaum Melayu telah sedar tentang ancaman pakatan ke atas agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper ternakan parti kafir harbi roket sedang panik, menyalak dan meroyan histeria setelah melihat umat Islam bersatu padu menentang ICERD @ Malaysian Malaysia yang menjadi agenda parti kafir harbi roket.

Parti kafir harbi roket dan khadam-khadam liberalnya akan tumbang dalam PRU 15 kerana umat Islam termasuk kaum Melayu telah sedar tentang ancaman pakatan ke atas agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper ternakan parti kafir harbi roket sedang panik, menyalak dan meroyan histeria setelah mereka gagal memecah-belahkan umat Islam dan mereka juga gagal menghalang perhimpunan 812.

Mereka merasa amat benci melihat umat Islam bersatu padu menentang ICERD @ Malaysian Malaysia yang menjadi agenda parti kafir harbi roket. Maka musuh-musuh Islam ini terus menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan kaum Melayu.

Umat Islam akan mempastikan parti kafir harbi roket dan khadam-khadam liberalnya akan tumbang dalam PRU 15 kerana umat Islam termasuk kaum Melayu telah sedar tentang ancaman pakatan ke atas agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Woi anjing kurap 6:57 PM ternakan sifu kulup roket teruskan meroyan dan menyalak mengikut kehendak pemimpin kafir harbi. Kita tidak bodoh.

kita umat Islam mengetahui ICERD boleh menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu, hak Bahasa Melayu sebaik sahaja ICERD diratifikasikan kerana mahkamah antarabangsa boleh menggunakan ICERD untuk memaksa KERAjaan untuk menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Tentera kacang merah biaDAP 7:25 PM tak ada isu nak berhujah. Selalu kitar semula cerita dongeng untuk melaga-lagakan kaum Melayu.

Kita umat Islam tidak bodoh sebab kita tahu barua roket jahat, dungu, pekak dan buta.

Anonymous said...

Anjing kurap 7:25 PM ternakan parti kafir harbi roket fikir masalah dadah berlaku di Kelantan sahaja.

Fakta: Masalah dadah berlaku di seluruh Malaysia.

Ini membuktikan anjing kurap roket mengidap sakit mental tahap 4.

Anonymous said...

Isu Icerd: Peluang tipu umat Melayu lagi?

9 Dis 2018, 8:00 malam (Dikemaskini 9 Dis 2018, 8:00 malam)

A A
ULASAN | Ketika saya menulis ini, perhimpunan kesyukuran atas keputusan kerajaan untuk tidak mengiktiraf Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) anjuran PAS dan Umno sedang berlangsung.

Perhimpunan ini pada asalnya adalah untuk membantah ratifikasi berhubung Icerd. Tetapi kini ditukar dan secara tidak langsung ia menggambarkan bahawa kumpulan ini bersetuju dengan keputusan kerajaan.

Saya mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada pihak kerajaan khususnya pihak berkuasa kerana membenarkan demonstrasi ini berjalan selaras dengan hak untuk berhimpun oleh mana-mana pihak.

Saya secara peribadi tidak menyokong kumpulan ini bukan kerana ia dianjurkan oleh parti politik PAS dan Umno, sebaliknya kerana saya merasakan perjuangan ini tidak membawa apa-apa erti kepada masyarakat khususnya orang Melayu dan Islam.


Jika benar dengan demo Icerd puak-puak ini mampu menumbangkan kerajaan, adakah bermakna masalah ekonomi dan salahguna kuasa BN Umno selama ini telah selesai? Adakah dengan demo ini masalah ekonomi kaum bumiputera Islam automatiknya selesai?

Sama ada kita mengiktiraf Icerd atau tidak, nasib bangsa ini belum lagi terjamin. Sebagai seorang ahli majlis mesyuarat kerajaan Johor yang memegang portfolio pembangunan keusahawanan contohnya, saya tidak melihat di sana ada jaminan bagi masyarakat dan usahawan Melayu Islam akan berjaya dalam perniagaannya, atau nilai mahupun saham syarikat Melayu Islam akan meningkat pasca perhimpunan ini. Jika kenyataan saya ini salah, tolong berikan hujah balas bagaimanakah caranya?

Apakah logik dan relevennya soalan saya ini?

Bangunkan ekonomi rakyat

Telah berpuluh tahun kita baik BN mahupun PH telah bercakap tentang masalah diskriminasi, ketirisan dan ketidakadilan dalam peluang ekonomi yang wujud khususnya di kalangan bumiputera.

Bukankah persoalan ekonomi bumiputera dan Islam ini harus dijawab dengan dasar dan mekanisme ekonomi yang lebih mantap dan berkesan?

Inilah perjuangan kita, untuk membantu meningkatkan keupayaan ekonomi rakyat hingga kita berupaya mengecilkan jumlah kumpulan B40 dan membolehkan suasana adil dan kondusif untuk aktiviti ekonomi dan sosial.

Majoriti kumpulan B40 ini ialah mereka yang berpendapatan isi rumah di bawah RM 3000. Majoriti kumpulan B40 ini juga adalah Melayu Islam dan lain-lain kaum. Semua sudah tahu akan hal ini.

Anonymous said...

Woi barua ternakan DA-Pig , cerita dongeng kamu tidak mampu untuk memecah-belahkan umat Islam sebab kami umat Islam tahu kamu adalah pembohong yang sangat jahat.

Anonymous said...

Cybertrooper DA-Pig 9:02 PM mahu menipu umat Islam dengan cerita dongeng.

Ini fakta: LGE memberi peruntukan wang KERAjaan pakatan kepada sekolah swasta cina tetapi LGE tidak memberikan peruntukan kewangan kepada sekolah swasta Islam.

Inilah sikap rasis parti kafir harbi DA-Pig.

Anonymous said...

Pas umno kencing melayu...bersyukur dgn melalak dan berarak...orang islam bersyukur di masjid......

Anonymous said...

Sekolah tahfiz, pondok dapat RM50 juta dalam Bajet 2019
FOTO : WAN ZAHARI & SYAFIQ ISKANDARNovember 3, 2018 7:01 am

Sekolah Tahfiz dan sekolah pondok antara intitusi pendidikan yang mendapat fokus utama dalam Bajet 2019 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan Lim Guan Eng semalam.

Berikut adalah ringkasan fokus utama dalam bajet pertama kali selepas kerajaan bertukar pada Pilihan Raya Umum ke14 lalu.

Menteri Kewangan Lim Guan Eng membentangkan Belanjawan 2019 yang bertemakan:’Malaysia Wibawa,Ekonomi,Dinamik, Rakyat’.

Rumusan Belanjawan 2019

1.Sekolah Kebangsaan – RM250 juta;
Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) – RM50 juta;
Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) – RM50 juta;
Sekolah Berasrama Penuh – RM50 juta;
Maktab Rendah Sains Mara – RM50 juta;
Sekolah Agama Bantuan Kerajaan – RM50 juta;

Sekolah Mubaligh – RM50 juta;
Sekolah Tahfiz – RM50 juta;
Sekolah Pondok yang berdaftar – RM25 juta;
Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) atau Conforming School – RM15 juta; dan
Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) – RM12 juta.

2. Meneruskan pemberian biasiswa dan pinjaman pelajaran dengan peruntukan RM3.8 bilion di mana RM2 bilion diperuntukan khusus kepada pelajar Bumiputera tajaan MARA.

3. RM210 juta sebagai sebahagian daripada agenda pemerkasaan Bumiputera bagi memperkasakan pendidikan dan pembangunan modal insan dikendalikan oleh Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera.

4. Bagi projek MRT2 yang diuruskan oleh MRT Corp pula, Kerajaan telah berjaya menurunkan kos kontrak pembinaan sebanyak RM8.8 bilion daripada RM39.3 bilion kepada RM30.5 bilion, iaitu penjimatan sebanyak 22.4%.

Berita penuh https://malaysiadateline.com/sekolah-tahfiz-pondok-dapat-rm50-juta-dalam-bajet-2019/

Anonymous said...

9.14 pembohong besar...penyokong prompak mungkar..

Anonymous said...

Pas gagal dgn agenda iselam kawal dadah dan pelacuran di kelantan...

Anonymous said...

Kalo bodoh tetap bodoh...pegi belajo dulu pasal pindaan perlembagaan...

Anonymous said...

Puak umno pas dah lemah...tak de pluang pru15...

Anonymous said...

4 prk kerjasama pas dan umno bertambah gagal...

Prk rantau menanti...

RBA umno pas akan jadi gila babi laa..

Anonymous said...

Pas dan umno menyatakan mereka sangat lemah sekarang...mereka perlu api2 kan semangat melayu dgn sentimen agama dan bangsa untuk tarik semula sokomgan melayu..mereka sanggup bersyukur dgn berarak kencingkan melayu..

Anonymous said...

Mukhriz anggar lebih 100,000 hadir Himpunan Icerd

09 December
TIMBALAN Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Mukhriz Mahathir menganggarkan lebih 100,000 peserta hadir himpunan ICERD yang dianjurkan di ibu negara semalam.

Mukhriz Mahathir

"Anggaran yang kami ada, lebih dari 100,000 (peserta berhimpun), itu pada anggaran kamilah," katanya.

Tambahnya lagi perhimpunan itu tidak menggugat kerajaan Pakatan Harapan kerana kerajaan mempunyai pendirian yang sama menolak ratifikasi ICERD.

"Kerajaan Pakatan Harapan yang sedia ada mempunyai pendirian yang sama, kita tetap menolak ratifikasi ICERD, dan ini telah diumumkan tak lain tak bukan oleh Perdana Menteri sendiri,"

"Saya juga di peringkat negeri pun menyatakan perkara yang sama, jadi dalam hal itu kita tidak lihat perhimpunan semalam itu sebagai satu bantahan terhadap kerajaan,"

"Lainlah kalau kerajaan sudah menyatakan hasrat untuk meratifikasi ICERD kemudian rakyat berhimpun untuk menolak, itu barulah protes," katanya.

Anonymous said...

Woi anon bodoh 10:35 PM ternakan roket cukup-cukuplah membodohkan diri kamu sendiri. Kamu balik Beijing lah!

Anonymous said...

Tentera kacang merah ternakan sifu kulup roket membuat kesimpulan yg amat bodoh seolah-olah barua ini belajar di tadika sahaja.

Anonymous said...

Woi barua mangkuk ayun 10:29 PM ternakan DA-Pig, mana peruntukan untuk sekolah swasta Islam ? Mana?

Sekolah Islam kerajaan memang dapat peruntukan, mana peruntukan untuk sekolah swasta Islam?

Mengapa beri peruntukan kepada sekolah swasta china tetapi peruntukan tidak diberi kepada sekolah swasta Islam?

Parti kafir harbi bersikap rasis dan menindas sekolah swasta Islam.

Kalau kamu nak menipu pun agak-agaklah.

Anonymous said...

PRU 15 menjanjikan kekalahan pakatan kerana umat Islam sudah sedar dan mula bersatu padu setelah mereka ditipu oleh pakatan.

Mana janji-janji pakatan? Sudah ke laut!

Anonymous said...

Tentera kacang merah 10:52 PM ternakan parti rasis biaDAP selalu menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukan parti Islam PAS dan UMNO dan menutup kelemahan pakatan sendiri.

Woi barua rasis balik ke Beijing lah!

Anonymous said...

Isu ICERD telah mendedahkan rancangan puak munafik liberal dan puak kafir harbi untuk menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam.

Alhamdulillah umat Islam telah sedar dan kembali bersatu menentang ICERD dan pakatan.

Pakatan akan lingkup dalam PRU 15 dengan izin Allah.

Tentera kacang merah (RBA) ternakan sifu kulup roket boleh berambus ke Beijing.

Anonymous said...

Berdasarkan kesimpulan yang dibuat oleh barua Da-Pig 10:33 PM, kes dadah, pelacuran , rompakan, pembunuhan , rogol, rusuhan, membakar kereta, memukul ahli bomba dll yang berlaku di pantai barat Tanah Melayu menunjukkan KERAjaan pakatan telah gagal mengawal keselamatan rakyat.

Rakyat akan tolak pakatan dalam PRU 15 kerana pakatan gagal melindungi rakyat.

Anonymous said...

Anon 10:36 PM sedang mabuk todi sambil membuat ramalan karut marut.

PAS dan UMNO akan menang dalam PRU15. Sebab itulah tentera kacang merah menjadi panik dan meroyan histeria menfitnah PAS dan UMNO.

Anonymous said...

LGE telah memberi peruntukan kepada sekolah swasta cina tetapi LGE tidak memberi peruntukan kepada sekolah agama rakyat (SAR) dan sekolah agama persendirian !

Ini membuktikan parti kafir harbi roket adalah parti rasis dan anon 10:29 PM adalah pembohong !

Mengapa tentera kacang merah ternakan parti ultra kiasu suka berbohong dan menfitnah agama Islam dan umat Islam?

Anonymous said...

dn Allah dh izinkn pas umno lingkup dlm pru14. sudah2la trauma puak kalah. pi belajar dn buat keje lainlah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails