Thursday, December 13, 2018

DAP Guna 'Politik P/Raya Tempatan' Hapuskan Melayu?



Lepas Tewas Dengan ICERD, DAP Gunakan Cara Lain Untuk Hapuskan Kuasa Melayu



PILIHANRAYA TEMPATAN : Agenda DAP Untuk Hapuskan Kuasa Melayu
Dr. Mahathir menegaskan Pilihanraya Tempatan tidak akan di laksanakan, walau pun menerima tekanan hebat, terutamanya dari DAP... Kali terakhir Pilihanraya Tempatan di lakukan adalah pada 1964, dan kerajaan menghapuskannya sejak itu...

Apa maksudnya dan ancamannya dari Pilihanraya Tempatan ini, sampaikan DAP tergila2 mahukannya?
Pilihanraya Tempatan di adakan bertujuan untuk memilih wakil kerajaan tempatan... Umpama Datuk Bandar, Yang Di Pertua Majlis dan Ahli Majlis...

Sekarang ini, jawatan2 itu di isi oleh mereka yang di pilih terus oleh kerajaan dan kebanyakan dari mereka ini adalah Melayu... 
Tapi, bila Pilihanraya Tempatan di laksanakan, orang Cina boleh memilih pemimpin Cina untuk mengetuai bandar2 besar...

Sedia maklum, kaum Cina adalah majoriti di bandar besar... Dengan mudah mereka boleh memilih pemimpin kaum mereka untuk menguasai bandar2 besar ini... Bayangkan jika Datuk Bandar dan pemimpin setempat Kuala Lumpur semuanya Cina...

Mereka ini akan mempunyai banyak kuasa untuk menindas dan mendiskriminasi perniagaan dan masyarakat Melayu keluar dari ibu kota... Sudah tentu polisi mereka nanti hanya akan menguntungkan kaum mereka sahaja...

Dan kerajaan Persekutuan tidak boleh mencampuri urusan mereka... 
Maka bandar2 besar akan di kuasai oleh golongan Cina yang kaya sahaja... Kerajaan Tempatan mempunyai kuasa terhadap cukai dan undang2 kecil... Sebab inilah DAP sangat mahukan Pilihanraya Tempatan... Ianya untuk mereka menguasai sepenuhnya bandar besar dan sekaligus mengawal ekonomi negara...

Setelah episod ICERD mula lega dengan kemenangan bagi orang Melayu... DAP masih belum berputus asa untuk menguasai negara dengan apa cara sekalipun... Oleh itu, orang Melayu harus berhati2...

Perhimpunan Daulat 812 adalah permulaan kepada perjuangan bangsa Melayu Islam kerana perjuangan kita baru saja bermula dan belum selesai...
Kredit :
NEGARA INSIDER

8 comments:

Anonymous said...

Tiga Melayu bangang kat atas ni. Cuba fikir nk betulkn ekonomi Melayu ni duk menjilat dap. Ko tgk la sektor awam pn ramai melayu dh dibuang kerja. Sikit lagi korang bertiga pn x boleh cari mkn. Bodoh sgt ni kenapa kau?

bot tunda said...

Bangang apa ko ni. Kahkahkah...Yg samun mara melayu, yg samun tabung haji melayu yg samun 1 mdb melayu dan cina gemuk dan geng2 cina dia yg jadi bestfriend rosmah tapi cina DAP gak yg salah?. Kahkahkah...bro, ko balik bersunat sekali lgi la...mcm x lurus je kencing tu lagi...kahkahkah...terima hakikat, yg salah tetap salah, x kira cina dap ke mca ke melayu ke lebai ke india ke...tunding jari kat org lain sbb kebodohan diri sendiri x kemana bro...jiwa x tenang nnt mcm bro ni...kahkahkah...relek dan bertenang. Tanya diri sendiri kenapa ko bangang...kahkahkah...berusaha utk memerintah semula dan lepas tu ko haramkan cina dap dri jadi warga negara malaysia dan ko boleh lantik jho low sebagai gabenor bank negara...kahkahkah..

Anonymous said...

Kita sokong pas pru15 dah tentu bn dap dan semua yg sekuler libral lgbt dan yg sewaktu dengannya yg selama ini buat kerosakan dinegara ini akan takut sebab islam memerintah.

Anonymous said...

Melayu memang bangsa tak berguna. Overated macam bagus, pongpang sini pongpang sama. Apa pun tarak, harapkan makan tanggung berak cangkung sokmo.
Kalau rasa dah kuat sangat buatlah apa yang patut. Jangan dok gebang je manjang. Tapi kita semua maklum, yang bangsa melayu ni sebenarnya pengecut, berhadad dengki dan kuat memfitnah. Itulah rukun sahih bangsa melayu.
Berhutang pandai tapi taknak bayar. Menyamun dan merompak pun atas bangsa sendiri, sebab bangsa melayu memang bodoh dan mudah diperbodohkan. Piiiiiiirah!!!
Kalau di negara lain memang dah lama pupus bangsa yang macam bagus ni. Tak sedar diri. Usaha malas, komplen memang juara. Jaguh kampung memekik dan menjerit sana sini sebab dalam otak bangsa melayu ni, lagi kuat lagi betul, lagi terer. Steadylah melayu, sekarang masyhur seluruh dunia.

Anonymous said...

Yang 1.50pm ni bangsat apa pulak? Surely bangsat dap la yg berkedudukan kuali betul tak? Tujuannya nak pecah belahkan Melayu.

Ko kutuk Melayu macam mana la pun, aku peduli apa. Paling penting realitinya Tanah Melayu tetap tuannya adalah Melayu. Yang bagusnya Melayu telah lebih bersatu sekarang dengan wujudnya manusia2 macam kau.

Anonymous said...

Sepet menipu dlm berniaga sejak berkurun serta merompak kekayaan negara secara bersiri sejak sebelum diterima secara bersyarat menjadi warga mesia, bagi korang yg tak nampak nanti aku akan dedahkan pada waktu yg sesuai.
Malah temasik cum singapetpork tu pun kaya sbb menjadi hub penjajah dlm pelbagai sektor perniagaan puak penjajah.
Keling dan jgk segelintir golongan tamakbodoh melayu turut terlibat dlm skim penjarahan penjajahan bentuk baru ini.

Bangsa sepet ni yg dah terkenal kuatmenipu serta parasit bukan sekadar atas sifat individu tetapi iannya adalah sistem kepercayaan yg ditanam & membudaya baik sebagai apa2 pun keoercayaan/ugama ciptaan sepet malah juga dlm sistem politik Maoist mao zedong,.
Ini lahir dari sifat parasit mereka yg telah berakarumbi dlm dna serapan setan yg ada pd mereka.
Cakap pasal menipu nih, ambil saja apa yg dikatakan Sejarah negeri Cina yg konon telah ditulis secara berterusan sejak beribu tahun yg sebetulnya adalah Bohong!
Sejarah cina cuma rekaan penulis2 cina sekitar 300-400 tahun yg lalu atas arahan raja cina. Bukti jelas dlm hal ini ialah ujian secara forensik mendapati segala bahan penulisan berkaitan seperti kertas etc adalah bersifat sejenis & seusia,.
Malah aoa yg dinamakan tembok besar cina itupun juga berusia sekitar 350 yg lalu bagi menandai sempadan taklukan raja cina pd masa tersebut. Buktinya adalah terdapatnya pengunaan cement zaman tersebut dlm pembinaan & 'pereputan' terdapat dimana2 bhg tembok kecuali dikawasan untuk lawatan pelancong yg jelas baru aka dibaikpulih aka dibinasemula.

...bersambung

Anonymous said...

Memanglah ko tak peduli. Mentaliti jaguh kampung terang lagi bersuluh. Contoh yang ketara sekali. Tanah melayu konon. Dulu ya tanah melayu yang punya. Tapi sebab melayu ni pemalas takde kredibiliti tau nak pinjam duit je. Tapi nak pinjam dari bank susah nak dapat, so nak senang pinjam dari along cina dan ceti keling. Seperti yang dijangka, melayu bila dah ada duit mulalah langkah dia panjang sedikit. Bukan nak niaga ke apa, dia joli, berlagak macam orang kaya, nikah lagi sorang pun ramai. Akhirnya hutang makin banyak taknak dan tak boleh bayar, tanah yang dulu milik orang melayu dah pindah tangan kepada cina dan keling. Cuba pikir, kenapa agaknya tanah2 yang cun cantik tepi mainroad bagai bukan milik melayu?
Lu simpan je la mentaliti jaguh kampong tu. takde faedah langsung. Berak pun masih merata.

Anonymous said...

Owhh....ye ke...teruk betul la Melayu ni kan. Teruk atau jaguh kampung macam mana pun, Melayu tetap tuan rumah itu je asas dia. Jadi aku cadang apa kata kau keluar aje daripada Tanah Melayu ni memandangkan kau sorang je Melayu yang hebat. Sebab hebat2 pun kalau setakat sorang dua tak kemana pun. Takkan nak suruh majoriti yang tak 'hebat' ni keluar pulak, memang mustahil lah kan. Kau pegi la uk ke atau us. Banyak yang hebat kat sana. Pegi la. You are most welcome. Itu pun kalau kau ni Melayu la kan, tu sebab aku welcome you out cara terhormat. Tapi kalau bangsa lain yang perangai macam kau ni memang elok di halau aja dengan cara paling hina. Waima cara perang pun tak apa at worst scenario. Kalau ada yang menjual, takkan tak nak beli ye dok? Lama dah pendam btw

Jgn tak reply pulak. Sebab aku memang suka sembang dengan orang2 macam kau ni untuk dijadikan teladan pada pembaca lain.

Satu lagi jangan panggil India tu keling ok. Hormat sikit. Orang cina yang racist type memang suka panggil India dengan panggilan keling bila dibelakang belakang. Itu semua orang tahu. Kalau kau cina yang jenis tu, cermin diri tu sikit. Ingat kitorang tak tau ke modus operandi kau nak lagakan India dan Melayu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails