RT News yang memetik satu ra­kaman video menunjukkan Mohammed Habali, 22, maut selepas ditembak di bahagian belakang kepala oleh tentera Israel di bandar Tulkarm, di sini.
Tindakan itu sekali gus meno­lak dakwaan tentera Israel sebelum ini yang menyatakan Mo­hammed terbunuh dalam per­tempuran.
Video tersebut didedahkan oleh kumpulan hak asasi manusia Israel, B’Tselem, semalam.
Sebelum itu, tentera Israel me­maklumkan mereka mele­pas­kan tembakan kerana ingin menyuraikan pertempuran ganas yang berlaku di kawasan ter­babit, selain mendakwa mereka dibaling batu ketika melalui ban­dar tersebut.
Namun, video yang mengan­dungi sejumlah rakaman daripada beberapa kamera litar tertutup (CCTV) berbeza menunjukkan Mohammed sebenarnya maut kerana ditembak anggota tentera Israel.
Jelas kumpulan tersebut, vi­deo itu secara jelas menunjukkan tiada sebarang pertempuran berlaku antara penduduk de­ngan pasukan tentera Israel di lokasi Mohammed ditembak.
Satu rakaman video pendek yang disiarkan oleh stesen tele­visyen tempatan menunjukkan Mohammed yang mengalami ke­cacatan mental dan fizikal menggunakan sebatang kayu untuk membantunya berjalan.
Pemuda itu kemudiannya ber­atur untuk memasuki sebu­ah restoran bersama beberapa orang lain dan tidak lama selepas itu, orang ramai yang berada di lokasi kejadian tiba-tiba melarikan diri.
Kejadian itu berlaku apabila seorang pegawai dan dua tentera Israel yang berada pada jarak 80 meter daripada premis berke­naan melepaskan empat atau li­ma das tembakan ke arah mereka.
Orang ramai yang panik cuba melarikan diri dan Mohammed terkena tembakan di bahagian be­lakang kepalanya sebelum rebah.
Kira-kira tiga minit selepas insiden tembakan itu, tiga anggota ten­tera berkenaan menyertai pa­­sukan mereka dan meninggal­kan Mohammed yang cedera pa­rah tanpa menghulurkan seba­rang bantuan kecemasan.
Selain itu, seorang lelaki turut mengalami kecederaan di kaki dalam insiden tersebut.
Mohammed kemudiannya di­bawa ke sebuah hospital berhampiran namun disahkan me­ninggal dunia dan kes tersebut menyaksikan sudah beberapa kali tentera Israel menembak penduduk Palestin yang tidak bersenjata.
Dalam kes berasingan, seorang penduduk Palestin yang didakwa membunuh dua penduduk Israel pada Oktober lalu ditembak mati oleh tentera rejim Zionis dalam satu operasi di sini hari ini.
Dua lagi penduduk Palestin yang didakwa menikam dua anggota polis Israel di Baitulmuqaddis kelmarin, turut ditembak mati oleh tentera Israel. – AGENSI/AFP

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Berita sebentar tadi, Zionis tipu kes tembak mati OKU. Memang kalau tak tipu, bukan Yahudi.

Kerana, Protokol rancangan jahat Yahudi menguasai dunia telah dibongkar sejak tahun 1901M. Iaitu apaila seorang wanita Perancis telah mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. 

Protokol itu berbunyi..., 
"Protokol 1, Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. 

"Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu." Itulah sikap dan strategi sebenar Zionis Yahudi.

Lihat..